TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Denk dat de uitlaat de stripjes op hun plek houden! Met een standaard uitlaat kan dat gelukkig ook :P

Als je nog eens een volledig Ti systeem wil..
 
Nou, de TL1000R is omgebouwd.
Het superbike stuur zit erop.

Voor de toekomst nog genoeg grotere en kleinere veranderingen, zoals andere spiegels en rem-/koppelingshendel (kleine veranderingen)
Ook zou ik graag een andere achterkant erop willen freubelen.
Weet hier iemand of een gsxr, r6/r1, zx6r, of een andere achterkant 1 op 1 op past?


Vandaag eindelijk de 1e rit erop zitten.

Waar ik me aan erger zijn de klappen uit de uitlaat bij gas los.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
 
Weer wat kleine dingetjes gedaan. Beugeltjes opgehangen en stepjes eraf geslepen. Het wereld beroemde rietje mod en een gashendel 40mm van een >'06 R6. Eerst zelf nog geprobeerd om dat dingetje dikker te maken middels een stukje pvc maar dat bleef toch niet lekker plakken ondanks de 2 componentenlijm. Had eerst perongeluk eentje besteld van een jongere R6, die was zelfs kleiner dan wat ik had. Ik zou nu een uitslag moeten hebben van om en de nabij 66° graden als ik het goed onthouden heb. Rijd prima maar misschien is dat ook zo omdat mijn andere fietsen ook snelgas hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik heb vier TL1000's gehad, waarvan drie met rotatiedemper die mij uitstekend bevielen. Nooit een storing gehad.
En ik heb ook twee keer op een Firestorm gereden, de overstap naar een TL is het zeker waard. Veel meer beleving en rauwe power. :9
En nu dus op de mooie TL. *O*
Ik heb er vijf gehad, lekker dikke fietsen waar je niet altijd het onderste uit de kan hoeft te halen om plezier te hebben. :]
Ik heb een TL1000S gehad met een recht stuur.
Dit was de enige TL (van zes) die ik niet goed vond sturen.
Er was geen heldere communicatie met de voorkant. :)
Ik zit me eens in te lezen in de TL1000 (vakantiegeld moet ergens aan op), maar de snelheid waarmee jij ze verslijt baart me wel een beetje zorgen ;)
 
Ik zit me eens in te lezen in de TL1000 (vakantiegeld moet ergens aan op), maar de snelheid waarmee jij ze verslijt baart me wel een beetje zorgen ;)
Ik flap er nogal eens wat uit door een hersenbeschadiging na een verkeersongeluk.

ff denken.. twee blauwe TL1000Rs.. twee zwarte TL1000Rs.. zwarte metallic TL1000S.. Cagiva Raptor 1000* met TL1000S blok.
Als die laatste ook telt dan zijn het er zes van 1999 tot en met 2015.

* Creatief boekhouden noemen ze dat. :+ ;)

Niet eentje versleten; van de Raptor weet ik dat er een ander blok in moest na een sleutelfout van de nieuwe eigenaar.
En de TL1000S is bij de volgende bezitter (na een grote beurt) vrijwel direct kort gereden.
Er ging er nog eentje in de export naar België, maar is in Roemenië op naam gezet vanwege de goedkopere verzekeringen. _O-
Maximus Braaapus heeft een TL1000R waarvan ik twee eigenaren geleden de gelukkige was.
 
En toen zat ik weer met een schuin oog naar een tl1000s te kijken...
Manmanman, het houd niet op.
Wil een iets meer volwassen motorfiets met ik hoop een betere zit voor de knietjes. Of is een vtr1000f kwa beenhoek-zitpositie vergelijkbaar?
En dan wel graag een zwarte tl
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1589106555034.jpg
    FB_IMG_1589106555034.jpg
    143 KB · Weergaven: 6
Dank voor de toelichting. Ik zag er op MP een met superbike stuur, wat mijn interesse wekte. Ik ga nog even verder lezen.
Misschien omdat de vering niet aangepast was vond ik de TL1000S met superbikestuur geen succes. :)

Knipsel13.jpg


Wellicht dat ik door deze motor de tik heb overgehouden om met letterlijk iedere motorfiets naar Hyperpro te gaan.
Dus dat heb ik nu ook met alle drie.

Maar de laatste TL1000R in 2015 heeft daar ook gestaan. :Y

Knipsel.JPG
 
Zeker iets om in de gaten te houden. Aan de andere kant heb ik geen vergelijking met hoe hij hoort te rijden natuurlijk.
Weinig grip en vertrouwen achter, ging snel glijden.
En met een superbike stuur heb je minder gewicht op je voorwiel.
Ook weer niet fijn voor hetzelfde vertrouwen en grip.

Maar ik dacht meer.. misschien is het dezelfde opgeknapte (inmidddels) schadebak.
Vandaar de foto. ;)

Knipsel13.jpg
 
Prima vakantiegeld besteding hoor. De mijne de afgelopen maanden steeds wat verbeterd. Nu een fijn sturende TL, hyperpro veren, paar kleine kwaaltjes opgelost, 190/55 banden er op. Geweldig leuk ding om op te rijden. De Varadero had een behoorlijk lekke voorband, geen tijd gezien om dat op te lossen dus op de TL op en neer naar het werk, ook dat beviel eigenlijk prima (op de rugzak ipv koffers na)

Kortom, een hoop plezier voor eigenlijk niet eens heel veel centen :D
 
Iemand iets te ruilen voor een tot in de puntjes onderhouden vtr1000f?
 
Ik geloof het niet, maar kijk zelf maar
Om je gerust te stellen heb ik even de kentekenplaat vergeleken met oude foto's.
Het is niet dezelfde. :t

Nou ben ik er al wat jaren uit, maar ik vind de prijs nog best wel stevig.
Die van mij heb ik in 2014 verkocht in nette staat voor €1.500,00.
En twee 2001 TL1000Rs in 2016 gekocht en verkocht voor €1.750,00 en €2.000,00. :)
 
Om je gerust te stellen heb ik even de kentekenplaat vergeleken met oude foto's.
Het is niet dezelfde. :t

Nou ben ik er al wat jaren uit, maar ik vind de prijs nog best wel stevig.
Die van mij heb ik in 2014 verkocht in nette staat voor €1.500,00.
En twee 2001 TL1000Rs in 2016 gekocht en verkocht voor €1.750,00 en €2.000,00. :)
Dank, laat me even weten wanneer je er weer een verkoopt :D
 
Heb je iets meer info?
Wat bied je aan, wat zoek je ongeveer?
Ja de aangeleverde info was idd summier, daarvoor sorry.
Betreft een vtr1000f van 1998 kmstand 43.000.
Historie,

01-03-2015 /19.000km

---------------

x remolie voor en achter vv

x koppelingvloeistof vv

x motorolie + filter vv

x koelvloeistof vv

x bougies vv iridium

x luchtfilter vv

x remklauwen voor schoongemaakt

x nokkenaskettingspanner aangepast naar handmatige en naketting op 6mm speling gehouden

x klepspeling gecontroleerd

x carburatie gesynced

x voorvorkolie vv door 10w en luchtkamer gehouden op 125mm

x 19-07-2015 carbs gekuist en de tankontluchtingslang verlegd

andere knippers en achterlicht + lastonafhankelijk relais gestoken.

x 20-08-2015 nieuwe mechanische waterpompkering en koelvloeistof gekregen.

x 20-11-2015 (20.500km) nieuwe banden bridgestone t30 achter & bridgestone s20 evo .

x 20-1-01-2016 progressieve veren van Wilbers voor gestoken+ kleiner voortandwiel.

Hugger gemonteerd.

x mei-2016 koelvloeistof [om de 3 jaar verversen], mechanische kering waterpomp/oliekering en lager vv.

nieuwe motorolie Motul 5100 & oliefilter gekregen bij de kilometerstand van 24.000.

X mei-2016 gear indicator gemonteerd.

X juni-2016 op de testbank bij Ruud Frederiks Goes.

Vtr voorzien van Tovami kit[ gasnaalden/sproeiers ed.

X juni-2016 zwarte rvs remleidingen van HEL voor en achter gemonteerd + hydrolische vloeistoffen vv.

X juni-2016 tps van 890 naar 490 ohm

X oktober-2016 valdoppen gemonteerd


20200622_193718.jpg

x juli-2016 voetsteunen voor en achter vervangen.
X 23-10-2016 uitlaat thv ketting aangepast en vtr weer opgehoogd ad achterkant. Ook valdoppen/steunen gemonteerd.

X 23-12-2016 conische balhoofdlagers gestoken

X 03-01-2017 kleppen gesteld bij km stand 30.000
+Healtech speedohealer gemonteerd.
+Nokasketting 6mm speling.

X 05-01-2017 nieuwe wiellagers en keringen. Tandwiellager en kering vervangen. Velgen RAL1036 metallic laten poedercoaten.
Nieuwe remblokken achter. Tandwielset vervangen door 15-45.
Transmissiedemper vervangen.

X 25-02-2017 nieuwe accu yuasa

X 02-03-2017 15 tands vv voor 16 tands tandwiel.

X 03-03-2017 achterlicht darksmoked gemonteerd
X 14-03-2017 nieuwe achterband bij 30.000km T30 Bridgestone
X 18-04-2017 balhoofdlagers nagesteld.
Bobbins in Achterbrug aangebracht
X 27-04-2017 nieuwe remblokken voor +zuigers gekuist.
X 04-05-2017 vacuümrubbers brandstofkraan vervangen
X26-05-2017 voorband vervangen 31.450km
X 27-05-2017 olie en filter vervangen 31.450km motul 5100.
X 20-06-2017 nieuwe navigatie mount gemonteerd
X 30-06-2017 nieuwe handvatten gemonteerd
X 10-08-2017 afgedraaid vliegwiel gemonteerd
H4 led-verlichting gestoken ad voorkant.
X21-03-2018 stick coil mod uitgevoerd
X12-04-2018 lichtere vliegwiel gestoken.
x05-05-2018 steeklampjes vervangen voor led (cockpit)
Balhoofdlager nog eens afgesteld.
30-07-2018 hrc snelgas geïnstalleerd incl kabels gesmeerd en verlegd
Km stand 37500
29-08-2018 honda cbr954 remklauwen gestoken. 19mm cbr929 rempomp gestoken. Nieuwe trw Lucas straatsinter blokken gestoken. Nieuwe remolie dot 4.
14-10-2018 Hel leiding koppeling gemonteerd en revisie set in de slave gemonteerd. + nieuwe koppelingsvloeistof.
23-12-2018 km stand 38.500 kleppen gesteld, gecoate kleppendeksels gemonteerd en nieuwe handspanners gemonteerd. Ook de valbeugels laten coaten en gemonteerd.
07-01-2019 bellypan gemonteerd
26-01-2019 km 39.5000 olie en filter vv. Motul 5100
13-02-2019 startmotor gereviseerd en blanke lak erover.
15-02-2019 olie leidingen in de zwarte menie gezet tegen het roesten.
30-03-2019 nieuwe achterband 40.000km bridgestone S21.
Nieuwe spanningsregelaar uit voorzorg gemonteerd.
Nieuwe boutjes tbv spatbord,kuip,kontje.
08-06-2019 stickers op het kontje aangebracht
21-07-2019 voorband vervangen 40.208km bridgestone s22.
01-08-2019 nieuwe knipperlichten.
10-04-2020 nieuwe vorkolie 10w motul 150mm luchtkamer,gouden vorkdoppen monteerd.
Remvloeistoffen en koppelingsvloeistof vervangen.
18-04-2020 dogbones revisie. Keringen en lagers vervangen.
02-05-2020 glijbussen, keringen en stofhoezen, en olie vervangen vd voorvork. Poten compleet gespoeld. Luchtkamer 150mm 10w castrol.
04-05-2020 startmotor grijs gespoten ivm lichte roest.
En de uitlaatmoeren losgehad en voorzien van kopervet.
Km stand 42.000km .
03-06-2020 kvs vervangen en carburatie gesynced.
10-06-2020 carbon blokcovers gemonteerd. Met vloeibare pakking.

Het is allemaal nog oriënteren. Heb je een knappe tl staan dan kunnen we wellicht verder kijken mocht je open staan voor een eventuele ruil.
Screenshot_20200622-195420_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja de aangeleverde info was idd summier, daarvoor sorry.
Betreft een vtr1000f van 1998 kmstand 43.000.
Historie,

01-03-2015 /19.000km

---------------

x remolie voor en achter vv

x koppelingvloeistof vv

x motorolie + filter vv

x koelvloeistof vv

x bougies vv iridium

x luchtfilter vv

x remklauwen voor schoongemaakt

x nokkenaskettingspanner aangepast naar handmatige en naketting op 6mm speling gehouden

x klepspeling gecontroleerd

x carburatie gesynced

x voorvorkolie vv door 10w en luchtkamer gehouden op 125mm

x 19-07-2015 carbs gekuist en de tankontluchtingslang verlegd

andere knippers en achterlicht + lastonafhankelijk relais gestoken.

x 20-08-2015 nieuwe mechanische waterpompkering en koelvloeistof gekregen.

x 20-11-2015 (20.500km) nieuwe banden bridgestone t30 achter & bridgestone s20 evo .

x 20-1-01-2016 progressieve veren van Wilbers voor gestoken+ kleiner voortandwiel.

Hugger gemonteerd.

x mei-2016 koelvloeistof [om de 3 jaar verversen], mechanische kering waterpomp/oliekering en lager vv.

nieuwe motorolie Motul 5100 & oliefilter gekregen bij de kilometerstand van 24.000.

X mei-2016 gear indicator gemonteerd.

X juni-2016 op de testbank bij Ruud Frederiks Goes.

Vtr voorzien van Tovami kit[ gasnaalden/sproeiers ed.

X juni-2016 zwarte rvs remleidingen van HEL voor en achter gemonteerd + hydrolische vloeistoffen vv.

X juni-2016 tps van 890 naar 490 ohm

X oktober-2016 valdoppen gemonteerd


Bekijk bijlage 1515374
x juli-2016 voetsteunen voor en achter vervangen.
X 23-10-2016 uitlaat thv ketting aangepast en vtr weer opgehoogd ad achterkant. Ook valdoppen/steunen gemonteerd.

X 23-12-2016 conische balhoofdlagers gestoken

X 03-01-2017 kleppen gesteld bij km stand 30.000
+Healtech speedohealer gemonteerd.
+Nokasketting 6mm speling.

X 05-01-2017 nieuwe wiellagers en keringen. Tandwiellager en kering vervangen. Velgen RAL1036 metallic laten poedercoaten.
Nieuwe remblokken achter. Tandwielset vervangen door 15-45.
Transmissiedemper vervangen.

X 25-02-2017 nieuwe accu yuasa

X 02-03-2017 15 tands vv voor 16 tands tandwiel.

X 03-03-2017 achterlicht darksmoked gemonteerd
X 14-03-2017 nieuwe achterband bij 30.000km T30 Bridgestone
X 18-04-2017 balhoofdlagers nagesteld.
Bobbins in Achterbrug aangebracht
X 27-04-2017 nieuwe remblokken voor +zuigers gekuist.
X 04-05-2017 vacuümrubbers brandstofkraan vervangen
X26-05-2017 voorband vervangen 31.450km
X 27-05-2017 olie en filter vervangen 31.450km motul 5100.
X 20-06-2017 nieuwe navigatie mount gemonteerd
X 30-06-2017 nieuwe handvatten gemonteerd
X 10-08-2017 afgedraaid vliegwiel gemonteerd
H4 led-verlichting gestoken ad voorkant.
X21-03-2018 stick coil mod uitgevoerd
X12-04-2018 lichtere vliegwiel gestoken.
x05-05-2018 steeklampjes vervangen voor led (cockpit)
Balhoofdlager nog eens afgesteld.
30-07-2018 hrc snelgas geïnstalleerd incl kabels gesmeerd en verlegd
Km stand 37500
29-08-2018 honda cbr954 remklauwen gestoken. 19mm cbr929 rempomp gestoken. Nieuwe trw Lucas straatsinter blokken gestoken. Nieuwe remolie dot 4.
14-10-2018 Hel leiding koppeling gemonteerd en revisie set in de slave gemonteerd. + nieuwe koppelingsvloeistof.
23-12-2018 km stand 38.500 kleppen gesteld, gecoate kleppendeksels gemonteerd en nieuwe handspanners gemonteerd. Ook de valbeugels laten coaten en gemonteerd.
07-01-2019 bellypan gemonteerd
26-01-2019 km 39.5000 olie en filter vv. Motul 5100
13-02-2019 startmotor gereviseerd en blanke lak erover.
15-02-2019 olie leidingen in de zwarte menie gezet tegen het roesten.
30-03-2019 nieuwe achterband 40.000km bridgestone S21.
Nieuwe spanningsregelaar uit voorzorg gemonteerd.
Nieuwe boutjes tbv spatbord,kuip,kontje.
08-06-2019 stickers op het kontje aangebracht
21-07-2019 voorband vervangen 40.208km bridgestone s22.
01-08-2019 nieuwe knipperlichten.
10-04-2020 nieuwe vorkolie 10w motul 150mm luchtkamer,gouden vorkdoppen monteerd.
Remvloeistoffen en koppelingsvloeistof vervangen.
18-04-2020 dogbones revisie. Keringen en lagers vervangen.
02-05-2020 glijbussen, keringen en stofhoezen, en olie vervangen vd voorvork. Poten compleet gespoeld. Luchtkamer 150mm 10w castrol.
04-05-2020 startmotor grijs gespoten ivm lichte roest.
En de uitlaatmoeren losgehad en voorzien van kopervet.
Km stand 42.000km .
03-06-2020 kvs vervangen en carburatie gesynced.
10-06-2020 carbon blokcovers gemonteerd. Met vloeibare pakking.

Het is allemaal nog oriënteren. Heb je een knappe tl staan dan kunnen we wellicht verder kijken mocht je open staan voor een eventuele ruil.
Bekijk bijlage 1515377
Gave VTR. Maar ik houd het bij de TL, een gele VTR had ik overwogen ;)

Vanwaar de wens om over te stappen?
 
Gave VTR. Maar ik houd het bij de TL, een gele VTR had ik overwogen ;)

Vanwaar de wens om over te stappen?
Iets meer volwassen fiets om te zien, wat groter/breder. Ook de iets betere zit zou voor mijn knieën prettiger zijn.
Beetje meer vermogen is ook niet verkeerd, hoewel de vtr voor de wegen die ik rijd kwa vermogensafgifte perfect is. Giftig maar tot op heden controleerbaar 😅.
Heerlijke motorrem en stuurt perfect met de juist ingestelde vering en banden. Eindaandrijving is aangepast, dus minder topend maar dynamischer onderin. Desondanks wil ik kijken voor wat anders , kriebelt al jaren. Maar wil wel een 2 pitter terug, dat past het beste bij mijn rijstijl. De looks van mijn vtr zijn wel prima, maar het comfort is net ietwat te krap.
 
Ik heb ook wel eens op een VTR gereden toen de motorzaak geen oliefilter op voorraad had tijdens een oliewissel.
Die mocht ik even elders gaan ophalen met zijn motor voorzien van een Wiseco bigbore kit.
Omdat ik niet wist waar de dichtstbijzijnde motorzaak zat heb ik een blokje omgereden. O-)

Het blok van de VTR deed mij geen ene meter boeien, maar het sturen was strakker dan strak.
Had er meer vertrouwen op dan met de TLR die ik toen had.
Maar ik wilde wel weer snel terug op mijn eigen motorfiets.. miste karakter..

Als je van een soepel en niet zo aanwezig motorblok houdt dan is de VTR een wereldfiets.
Bij de TLR voel je de zuigers op en neer gaan. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook wel eens op een VTR gereden toen de motorzaak geen oliefilter op voorraad had.
Die mocht ik even elders gaan ophalen met zijn motor voorzien van een Wiseco bigbore kit.
Omdat ik niet wist waar de dichtstbijzijnde motorzaak zat heb ik een blokje omgereden. O-)

Het blok van de VTR deed mij geen ene meter boeien, maar het sturen was strakker dan strak.
Had er meer vertrouwen op dan met de TLR die ik toen had.
Maar ik wilde wel weer snel terug op mijn eigen motorfiets.. miste karakter..

Als je van een soepel en niet zo aanwezig motorblok houdt dan is de VTR een wereldfiets.
Bij de TLR voel je de zuigers op en neer gaan. :]

In mijn varadero komt dat blok inderdaad prima tot zijn recht, maar dat is dan ook een motor met een compleet ander doel. Gewone VTR heb ik nooit gereden, maar wel veel achterop gezeten. Mijn vader had die vroeger eentje, dus vanwege nostalgisch gevoel zou ik een gele VTR overwegen.

De TL, tja die is gewoon vet :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan