TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

TL staat klaar voor invoer.
Remmen gereviseerd, en alle zuigers werken weer mee :)
Alle vloeistoffen ververst (rem/koppelingsvloeistof was niet voor zijn tijd, net mayonaise).
Lucht-olie filter vernieuwd en verder veel los gehad, gesmeerd en gepoetst, enkele nieuwe boutjes maar bijna alles zat vast met originele boutjes en was niet kapot gedraaid of versleuteld dus dat was mooi.
Spatbord/undertail terug origineel, knipperlichten etc terug origineel.

Als blijkt dat de motor fris is na wat ritten dit jaar, volgens jaar klepspeling, bougies etc en de vering laten servicen.
Wilde dit eerst dit jaar nog doen maar wil de GSX-R ook nog servicen en poetsen.
En moet ook kijken dat ik er niet bakken met geld tegenaan gooi en dat later blijkt dat de motor niet top is.
Budget is er wel maar het blijft 25 jaar oud natuurlijk, dus hoef er niet mee op de grens te gaan knallen, snelle werk pak ik de GSX-R wel.
En de TL klinkt goed, start en draait netjes dus eerst maar eens kijken of er tijd is om wat km's te maken :)
 
Hallo allemaal .

Ik heb vandaag mijn jeugdheld een tl1000s uit 99 gekocht ( voor weinig)
Toen ik hem ophaalde had het blok bij de voorste cilinder hoog in de kop een tikje .

Na er 150km mee gereden te hebben lijkt het alsof hij harder tikt dan bij aanvang .
Nu heb ik wel her en der gelezen dat bij tl blokken tikken vrij normaal is .vanwege mechanische kleplichter etc maar maak mij toch een beetje zorgen .
Heb overigens geen gebrek aan vermogen.

Zal morgen even een filmpje posten met het tikken .


Zijn er in Nederland ook zaken die gespecialiseerd zijn in Tl blokken ?
 
Hallo allemaal .

Ik heb vandaag mijn jeugdheld een tl1000s uit 99 gekocht ( voor weinig)
Toen ik hem ophaalde had het blok bij de voorste cilinder hoog in de kop een tikje .

Na er 150km mee gereden te hebben lijkt het alsof hij harder tikt dan bij aanvang .
Nu heb ik wel her en der gelezen dat bij tl blokken tikken vrij normaal is .vanwege mechanische kleplichter etc maar maak mij toch een beetje zorgen .
Heb overigens geen gebrek aan vermogen.

Zal morgen even een filmpje posten met het tikken .


Zijn er in Nederland ook zaken die gespecialiseerd zijn in Tl blokken ?
Zeker, Pedro s Speedshop Alphen aan de Rijn. Tl specialist.
 
Voor de grap maar even de olie afgelaten en er zat op de magneet van de aftapplug behoorlijk wat stukjes metaal .
Dus het blok is wel gaar helaas.

Heb Pedro nog niet gebeld maar kan hier iemand een indicatie geven wat herbouw of vervanging van een blok ongeveer kost ?
 
Dat is balen, geen idee kwa kosten maar als je alles mee gaat nemen gaat het heel hard oplopen.

Denk dat je voordeliger bent met het aanschaffen van een ander blok of schademotor met weinig km's.
Maar zoals vermeld zojuist, neem even contact op met Pedro.
Ik heb er nog geen service laten doen maar kreeg netjes antwoord op wat vragen bij aanschaf van de R vorig jaar.
En volg hem via social media, komt veel TL spul voorbij.
 
Voor de grap maar even de olie afgelaten en er zat op de magneet van de aftapplug behoorlijk wat stukjes metaal .
Dus het blok is wel gaar helaas.

Heb Pedro nog niet gebeld maar kan hier iemand een indicatie geven wat herbouw of vervanging van een blok ongeveer kost ?
Ik had af en toe een gele spaan, minimaal.
Dat was waarschijnlijk van brons in een lager.
Dit zouden de nokkenassen kunnen zijn, maar Pedro krijgt deze bijna dagelijks onder handen.
Foto van de aftapplug?

De volgende eigenaar van mijn laatste Raptor met TL blok heeft die ook bij hem laten vervangen.
Had de oliesensor te hard aangedraaid en dus een scheur in het blok.
Hij moet wel een mooi prijsje hebben betaald neem ik aan.
Had maar een klein budget. O-)

Pedro doet dit er allemaal ook maar bij en zit bovenop de handel in tweedehands delen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had af en toe een gele spaan, minimaal.
Dat was waarschijnlijk van brons in een lager.
Dit zouden de nokkenassen kunnen zijn, maar Pedro krijgt deze bijna dagelijks onder handen.
Foto van de aftapplug?

De volgende eigenaar van mijn laatste Raptor met TL blok heeft die ook bij hem laten vervangen.
Had de oliesensor te hard aangedraaid en dus een scheur in het blok.
Hij moet wel een mooi prijsje hebben betaald neem ik aan.
Had maar een klein budget. O-)

Pedro doet dit er allemaal ook maar bij en zit bovenop de handel in tweedehands delen. ;)



Olie was een heel erg zwart en dun .
Ooit heeft de motor liefde gehad want bitubo afgeveerd en fiets ziet er zelf best netjes uit .

Vorige eigenaar was een petje uit de stad , heeft hem 3 jaar gehad maar waarschijnlijk nooit iets aan gedaan .
Achtertandwiel bouten zaten allemaal handvast , roestige ketting etc .

Maar onder dat achterstallige onderhoud zit wel een pareltje .
Heb er 1000 euro voor betaald dus vind het niet erg om er nog 1000/1500 in te stoppen .

Bedoeling is dat hij ook niet meer weggaat .
20230103_164023.jpg
20230103_163933.jpg
 
Na jaren van afwezigheid en verschillende motoren gereden te hebben
(moto guzzi, KTM Superduke, Harley davidson, zx10r) terug naar mijn oude liefde.
Heb vroeger drie zwarte TLRen gehad nu in deze prachtige kleurstelling.
Na lang zoeken deze TLR gevonden op MP. Na veel liefde staat ze klaar vh nieuwe seizoen.

Dus bij deze meld ik me weer hier aan :)

Gr Patrick
 

Bijlagen

  • IMG-20230104-WA0001.jpg
    IMG-20230104-WA0001.jpg
    211,5 KB · Weergaven: 54
Weet er iemand een plek/bedrijf die stickers kan leveren die zo dicht als mogelijk tegen origineel aan zitten. Maat moet perfect zijn en kleur dus zo goed als mogelijk.

Links is er bij mij een stuk van de lichtblauwe striping, waarschijnlijk eens losgekomen of beschadigd want het is er haaks afgesneden.

Nu zie ik bij Etsy op internet wel stickersets, ook zie ik dezelfde set op ebay. Maar hoe is de maat/kleur en kwaliteit ? Set kost 150,- dus kost niet de wereld maar als het binnenkomt en het kan gelijk de kliko in dan is dat ook zonde.
Origineel via 2 partijen geprobeerd maar niet meer leverbaar helaas (cms en motorcycle spareparts).
 
Weet er iemand een plek/bedrijf die stickers kan leveren die zo dicht als mogelijk tegen origineel aan zitten. Maat moet perfect zijn en kleur dus zo goed als mogelijk.

Links is er bij mij een stuk van de lichtblauwe striping, waarschijnlijk eens losgekomen of beschadigd want het is er haaks afgesneden.

Nu zie ik bij Etsy op internet wel stickersets, ook zie ik dezelfde set op ebay. Maar hoe is de maat/kleur en kwaliteit ? Set kost 150,- dus kost niet de wereld maar als het binnenkomt en het kan gelijk de kliko in dan is dat ook zonde.
Origineel via 2 partijen geprobeerd maar niet meer leverbaar helaas (cms en motorcycle spareparts).
Misschien Ultimate Colors in Venhorst.
Die hebben voor mij ooit niet van originele stickers te onderscheiden Honda stickers gemaakt.
 
Thanks *D en idd prijs was redelijk.
Moest uiteindelijk toch nog aardig wat euro's ingestopt worden. Met name remmerij was een drama.
Op wat kleine (sticker) beschadigingen na is het naar mijn zin.
Bij mij ook ja, voorste remmerij uit elkaar gehad en revisieset gemonteerd. Bijna alle zuigers stonden in permanente rust :')
 
Weet er iemand een plek/bedrijf die stickers kan leveren die zo dicht als mogelijk tegen origineel aan zitten. Maat moet perfect zijn en kleur dus zo goed als mogelijk.

Links is er bij mij een stuk van de lichtblauwe striping, waarschijnlijk eens losgekomen of beschadigd want het is er haaks afgesneden.

Nu zie ik bij Etsy op internet wel stickersets, ook zie ik dezelfde set op ebay. Maar hoe is de maat/kleur en kwaliteit ? Set kost 150,- dus kost niet de wereld maar als het binnenkomt en het kan gelijk de kliko in dan is dat ook zonde.
Origineel via 2 partijen geprobeerd maar niet meer leverbaar helaas (cms en motorcycle spareparts).
 
Eric, heb je met hun ervaring ?
Niet goedkoop maar dat was origineel ook verre van.
Had alleen het achterste stukje naast het accubak klepje via cms besteld, was daar al 98,- enkel voor dat stukje. Linker deel bestaat uit 3 stukken.

Begonnen in NL lees ik en nu werkend vanuit Polen, zal hun ook eens mailen.
Wisselende recenties maar kan het eens vragen.

Bedankt :t
 
Weet er iemand een plek/bedrijf die stickers kan leveren die zo dicht als mogelijk tegen origineel aan zitten. Maat moet perfect zijn en kleur dus zo goed als mogelijk.

Links is er bij mij een stuk van de lichtblauwe striping, waarschijnlijk eens losgekomen of beschadigd want het is er haaks afgesneden.

Nu zie ik bij Etsy op internet wel stickersets, ook zie ik dezelfde set op ebay. Maar hoe is de maat/kleur en kwaliteit ? Set kost 150,- dus kost niet de wereld maar als het binnenkomt en het kan gelijk de kliko in dan is dat ook zonde.
Origineel via 2 partijen geprobeerd maar niet meer leverbaar helaas (cms en motorcycle spareparts).
Ik heb dus bij Etsy een sticker set voor een Srad 1997 besteld, volgens mij bij een Hongaar. Prima service trouwens, erg netjes verpakt in een kartonnen koker en ik kreeg uitgebreide uitleg gemaild hoe ik de stickers moest plakken. En hij wou graag een foto van het eindresultaat. Dat duurt nog heel ff want het ik moet eerst nog een racekuip uit de USA laten komen, waar de complete sticker set opgaat.
Maar goed ik vond de kwaliteit prima ook de kleuren zijn goed. Maar ik gebruik natuurlijk de complete set en gebruik het niet om iets te herstellen icm OEM.
 
Bedankt, dan zou ik die als back up optie kunnen houden.

Voorlopig hou ik de oem stickers erop. Het is tenslotte geen schuifschade, maar hoe meer ik hem schadevrij en netter krijg des te beter :t
 
Heb een mailtje naar Motor-stickers gestuurd, Etsy hou ik even als back up.
Ik lees daar wel goede dingen over maar dat vaak de maat net niet 100% gelijk is, geen probleem als je een hele motor doet maar niet zo netjes als het om 1 of 2 stickers gaat.

Unlimited colours heb ik de site goed bekeken, werk ziet er tiptop uit.
Stickers en complete ombouw/specials doen ze vooral van fietsen zag ik, motoren vooral spuitwerk en carbon/polyesther reparatie etc.
Ik hou deze ook even in het achterhoofd, mocht ik de TL echt steeds netter krijgen zou het spuiten van die stukken ook nog kunnen maar dat gaat wel iets duurder zijn dan.
En het is van hieruit al snel 2 1/2 uur rijden (enkele reis).

Bedankt voor de tips allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan