gix-addict
MF veteraan
- 26 dec 2003
- 21.083
- 605
Voor een S of R ?Iemand hier nog belang bij een duozit van een Tl? Voor een klein prijsje.
Toevallig week of 3 er een via marktplaats gekocht.
Voor een S of R ?Iemand hier nog belang bij een duozit van een Tl? Voor een klein prijsje.
Enschede??Voor een S, een rooie.
Die pakking is wel een dingetje, ooit zelf 1 vervangen volgens de regels die ik ergens op MF vond. En direct dicht. Wel met een momentsleutel 3Nm aanhalen op een bepaalde volgorde.Vandaag met de TL in de kar naar Roosendaal geweest, staat weer terug op zijn "oude" NL kenteken.
Wat betreft de stickers, die heb ik binnen.
Moet nog een keer goed kijken bij daglicht naar kleur/maat maar op de folie zien ze er netjes uit.
Denk dat het reserve wordt omdat ik me niet zo stoor aan het stukje wat van de originele is, maar mocht die verder loskomen oid dan heb ik een optie in ieder geval.
Verder gezien dat de pakking van de brandstofpomp iets zweet, bekende kwaal las ik. Het is erg weinig maar zal alvast een pakking bestellen, zag dat die door Suzuki al eens gemodificeerd was naar een vernieuwd type.
Mocht het erger worden dan heb ik die vast liggen.
Verder nog een vraag, motor loopt supet, start goed maar bij het terug stoppen hoor ik een geluid wat me niet bekend is, beetje zoals het sluiten van een blikken deksel. Is dit normaal ? En zijn dit de vacuumkleppen rond de airbox ?.
Bedankt alvast.
Kreeg trouwens de complimenten van de keurmeerster over de staat, 25 jaar oud en nog zo netjes. Zelfs de folie nog over het type plaatje![]()
Staat ergens op MF hoe het moet. Als je het niet kan vinden heb ik de uitgeprinte versie nog ergens liggen.Dat las ik ook op andere forums ja. Precies ook dezelfde symptonen en inderdaad kritisch op aanhaalvolgorde en moment.
Ga er op letten, mooi moment om een kleinere momentsleutel te kopen. Lichtste die ik nu heb begint bij 5 nm maar door de toch nog lange arm (+/- 20 a 25cm) mis je compleet het gevoel en zet ik het alsnog met een kleine goede 1/4 ratel vast. Pas vanaf 15 nm begin ik die wat te vetrouwen. Werkt wel prima voor vastzetten voorvork delen op de gsx-r die op 23nm moeten.
Bedankt in ieder geval voor de tip![]()
Ik heb de tank er helemaal afgehaald en toen begonnen. 1 Avondje en klaar. Eneh echt niet meer dan 3 Nm aandraaien.Hopelijk is je flens nog recht; anders krijg je hem niet dicht. 3Nm is echt heel erg weinig.
Ga niet lopen klooien met kit of iets dergelijks, dat wordt een rommeltje en zal vroeg of laat weer gaan lekken. Overigens ook een mooi moment om een extern benzine filter erop te zetten. Pak er wel 1 die hoge druk aankan, ik heb zelf een filter van een 1 of andere Mercedes gebruikt (klein formaat).
Aangezien ik mijn tank niet lekdicht kreeg heb ik via via een dikke EPDM ring kunnen bemachtigen. Dat werkt echt geweldig, gegarandeerd lekvrij en eindeloos opnieuw te gebruiken.
Vraag eens bij Pedro s SpeedshopGoedemiddag iedereen hier.
De vraag waar ik mee loop, is dit toch wel het topic waar ik het moet vragen.
Ik ben van plan om dit jaar eens om te willen gaan kijken voor een S serie,
maar wil deze wel een beetje de "looks" van een R meegeven.
In zin van, de hogere uitlaten, vind dat zelf toch wel net wat mooier.
Maar als dit kan, waar moet ik rekening mee houden als ik dit zou willen doen, afgezien van bevestigingsklemmen, of moet ook het sub frame veranderd worden? Ik weet ook niet of de dempers ook op bestaande uitlaatbochten passen, of ook aanpassen?
Ander klein vraagje nog, zou je ook een kuipwerk over kunnen zetten 1 op 1 , of zitten er andere aansluitpunten op t.o.v. een S...?
Je zou denken/zeggen, koop dan gelijk een R, ben je gelijk klaar, maar ja,
net een 12 jarige relatie beeïndigd, dus financieel zit een R er nog niet is, daarom misschien dit als tussenstap
om na weer te kunnen sparen volgend jaar (ofzo) voor een echte R te gaan...
Elk antwoord is welkom, en alvast bedankt!![]()