TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

zo dan
lees al jaren mee
word maar eens tijd dat ik ook in de op kom
ben al jaren lezend en af en toe actief op tl1000.nl
kom uit breda
naam is frank
 
IMG_1787.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een normale straatfiets. <100 pk, comfortabele zit, koffers en een circuitmotor.

Maar voorlopig nog even niet want vanmiddag is er één of andere onverlaat tegen m'n TL aan gereden waardoor de linkerkuip aan gruzelementen ligt. Dus.. :( :(
 
Een normale straatfiets. <100 pk, comfortabele zit, koffers en een circuitmotor.

Maar voorlopig nog even niet want vanmiddag is er één of andere onverlaat tegen m'n TL aan gereden waardoor de linkerkuip aan gruzelementen ligt. Dus.. :( :(
das balen zeg!
 
Dat is klote zeg zo vlak voor de verkoop!
Is de dader bekend of is hij/zij door gereden?

@kohen ik denk ook het dat het aan de kleurstelling ligt helaas.
Ik vind het wel mooi maar kan me goed voorstellen dat anderen het niks vinden.
De meesten vinden de OEM Suzuki kleuren gewoon mooier.

Ik heb voor de winter een blauwe S gekocht die niet liep en er niet uit zag.
Veel tijd in gestopt, weer mooi lopend gekregen, netjes gemaakt.

Op MP gezet. Voor 300/400 minder dan de andere TLS'en die er op stonden
Binnen 3 weken was ie weg..
 
Maar, dat was ook echt een mooie.blauwe tl1000s geworden. Mooie tls voor niet te veel en ook nog in het blauw kom je niet vaak tegen hè
 
Dit was niet thuis, was ergens op afspraak. De enige tussenstop, de ironie, voordat ik hem bij de garage nog liet checken voordat ie verkocht zou worden..
 
Hallo, Effe een vraag.

Hebben jullie ervaring met de tl1000r op het circuit?

Hoe zijn de remmen, vering en gewicht? Zijn er racekuipjes voor te krijgen ? Etc etc
 
Hallo, Effe een vraag.

Hebben jullie ervaring met de tl1000r op het circuit?

Hoe zijn de remmen, vering en gewicht? Zijn er racekuipjes voor te krijgen ? Etc etc
volg eens de linkjes in de OP, daar vind je ontzettend veel info ;)

Algemeen kun je stellen dat de remmen niet overhouden, de vering beter kan en de gewichtsverdeling niet optimaal is (moet je verder naar voren zien te krijgen). Maar er zijn allerlei fixes/updates voor, zie bovenstaande links :P


btw OP weer bijgewerkt.
 
Het zit zo, ik heb best wel wat op het circuit gereden met redelijk jonge 600cc viercilinders. Nu is mijn budget wat minder geworden en ik wil graag eens een 2cilinder proberen. Ik heb de links in de OP bekeken en de SPecs zijn me allemaal wel een beetje duidelijk. Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de ervaringen uit de eerste hand op het circuit dan hè.

ik heb vragen als: voel je wezenlijk verschil bocht uit met de koppeltoename t.o.v. Bijv een zx6r 2006, of wordt dit weer teniet gedaan door zijn zwaarlijvigheid ? Ik begrijp dat de vering best vervangen wordt en de remmen ook, wat hebben jullie gedaan en hoe werkt dat in de praktijk. Wat voor rondrijden zijn ermee te realiseren op assen of zolder ? Ik wil het ding echt op het circuit gaan gebruiken/uitmelken hoe houd het blok zich daaronder, genereer ie genoeg koeling etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Bocht uit koppel is enorm veel meer dan een zx6r '05 bijv.

Hij wil wel veel wijder gaan door z'n gewicht, echt een punt van aandacht als je 600cc SS gewend bent.

Rondetijden ligt aan jezelf hè .. Maar hij doet niet veel onder voor 120 pk / 180 kg 4 pitters.

Een gewone circuitdag kan ie zonder issues aan, maar endurance zou ik niet weten.
 
Ik snap niet dat mensen de TLR weg willen doen. ;(

Die van mij blijft tot in de eeuwigheid bij mij. :]

Nu druk aan het sparen voor een gixxer1000 K7+ voor erbij :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan