TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Zijn ondertussen wat weken en kilometers verder met de TL. Bevalt echt super! Heb de motor na aanschaf ff voorzien van een setje verse banden en een grote beurt gegeven. Dit was bij 24.000 niet gebeurd en leek mij nu met 26.000 op de teller geen slecht idee. Klepspeling ook meteen gecontroleerd, was niks mis mee Ik had al vrienden met een Tuono en SV1000. Heb nu 2 andere zover gekregen dat er een RSV Mille R en VTR1000 Firestorm bij zijn gekomen Het twin clubje begint al groter te worden.

Motor is nu voorzien van een Bitubo schokbreker, setje Bos-dempers en 6-zuiger TLR klauwen. Qua remmen weinig verschil, qua looks veel mooier De Bitubo is wel een wereld van verschil. Vond die rotatiedemper soms wat vaag en apart veren. Met de Bitubo heb ik veel meer vertrouwen.

Enige waar ik me in het begin wat zorgen over maakte was het tikken van de motor. Na wat op internet te hebben gezocht bleek dat TL voor Ticking Loud staat. Pas als hij stopt met tikken moest ik mij zorgen gaan maken...

Motor is nu eigenlijk wel naar m’n zin, moet maar weer op zoek naar een ander project denk ik...
 

Bijlagen

  • 4DFF4FBE-61ED-4FC8-A82C-9133C44220D6.jpeg
    4DFF4FBE-61ED-4FC8-A82C-9133C44220D6.jpeg
    115,8 KB · Weergaven: 37
  • B3C7AE5C-AC64-4C37-AD67-2AE1635FE1CD.jpeg
    B3C7AE5C-AC64-4C37-AD67-2AE1635FE1CD.jpeg
    361,4 KB · Weergaven: 38
  • A87978C9-A046-449C-9F2E-D5433742CE10.jpeg
    A87978C9-A046-449C-9F2E-D5433742CE10.jpeg
    541,8 KB · Weergaven: 35
Mooi speelgoed voor zondags allemaal.
Ik ben dan ook op zoek naar een TL1000s, iemand nog wat staan?
Vanaf ‘98 liefst met aangepaste schokdemper en superbikestuur

Ik hoor het wel,
Groeten Edjo.
 
Het bloed kruipt waar het niet kan...

De TLS bevalt echt supergoed en ik was van plan hier nog een tijd op te blijven rijden, enige uitzondering zou ik maken voor een TLR of een gen2 Tuono.

Afgelopen week een TLR aangeboden gekregen en deze vanochtend opgehaald. Qua looks is zo'n ding natuurlijk super, mooi van lelijkheid.

Komende winter alles maar eens uit elkaar halen en van het voorjaar lekker touren op de TLR.

Wat er met de TLS gaat gebeuren ben ik nog niet over uit, denk dat deze van het voorjaar helaas toch maar in de verkoop gaat. Al is een 2001 TLS met 26.000km toch ook wel erg zeldzaam aan het worden... Wellicht dat de TLS wat voor @Snelle edjo is ;)

Mocht iemand nog originele knippers (voor & achter), een origineel achterspatbord en originele kentekenverlichting voor een TLR hebben liggen hoor ik het graag
:)


sItPFFd.jpg
 
Het bloed kruipt waar het niet kan...

De TLS bevalt echt supergoed en ik was van plan hier nog een tijd op te blijven rijden, enige uitzondering zou ik maken voor een TLR of een gen2 Tuono.

Afgelopen week een TLR aangeboden gekregen en deze vanochtend opgehaald. Qua looks is zo'n ding natuurlijk super, mooi van lelijkheid.

Komende winter alles maar eens uit elkaar halen en van het voorjaar lekker touren op de TLR.

Wat er met de TLS gaat gebeuren ben ik nog niet over uit, denk dat deze van het voorjaar helaas toch maar in de verkoop gaat. Al is een 2001 TLS met 26.000km toch ook wel erg zeldzaam aan het worden... Wellicht dat de TLS wat voor @Snelle edjo is ;)

Mocht iemand nog originele knippers (voor & achter), een origineel achterspatbord en originele kentekenverlichting voor een TLR hebben liggen hoor ik het graag
:)


sItPFFd.jpg
Heb jij deze gekocht. Was niet erg duur.
Ik heb nog gekwijfeld, maar ik wil m n Tls nog niet kwijt.
 
Het bloed kruipt waar het niet kan...

De TLS bevalt echt supergoed en ik was van plan hier nog een tijd op te blijven rijden, enige uitzondering zou ik maken voor een TLR of een gen2 Tuono.

Afgelopen week een TLR aangeboden gekregen en deze vanochtend opgehaald. Qua looks is zo'n ding natuurlijk super, mooi van lelijkheid.

Komende winter alles maar eens uit elkaar halen en van het voorjaar lekker touren op de TLR.

Wat er met de TLS gaat gebeuren ben ik nog niet over uit, denk dat deze van het voorjaar helaas toch maar in de verkoop gaat. Al is een 2001 TLS met 26.000km toch ook wel erg zeldzaam aan het worden... Wellicht dat de TLS wat voor @Snelle edjo is ;)

Mocht iemand nog originele knippers (voor & achter), een origineel achterspatbord en originele kentekenverlichting voor een TLR hebben liggen hoor ik het graag
:)


sItPFFd.jpg
Goed dat je aan me dacht, maar ben ondertussen voorzien.😉
 

Bijlagen

  • B8F53EBF-5B0F-42C9-8124-3043C41B4F9F.jpeg
    B8F53EBF-5B0F-42C9-8124-3043C41B4F9F.jpeg
    327,2 KB · Weergaven: 10
Het bloed kruipt waar het niet kan...

De TLS bevalt echt supergoed en ik was van plan hier nog een tijd op te blijven rijden, enige uitzondering zou ik maken voor een TLR of een gen2 Tuono.

Afgelopen week een TLR aangeboden gekregen en deze vanochtend opgehaald. Qua looks is zo'n ding natuurlijk super, mooi van lelijkheid.

Komende winter alles maar eens uit elkaar halen en van het voorjaar lekker touren op de TLR.

Wat er met de TLS gaat gebeuren ben ik nog niet over uit, denk dat deze van het voorjaar helaas toch maar in de verkoop gaat. Al is een 2001 TLS met 26.000km toch ook wel erg zeldzaam aan het worden... Wellicht dat de TLS wat voor @Snelle edjo is ;)

Mocht iemand nog originele knippers (voor & achter), een origineel achterspatbord en originele kentekenverlichting voor een TLR hebben liggen hoor ik het graag
:)


sItPFFd.jpg
Zijn de knippers van een Tls hetzelfde? Dan heb ik er volgens mij nog 4
 
Heb hier nog een achterste cilinderkop met cilinderbus en een zuiger liggen voor een tl1000s. Af te halen voor een kratje brand en een rookworst.
 
Zijn ondertussen een maandje verder. De TLR heeft groot onderhoud gehad, nieuwe irridium bougies, luchtfilter, olie, oliefilter, kleppen en schimbuckets gecheckt, synchroonstellen etc. Originele achterspatbord en richtingaanwijzers zitten er weer op en de uitlaten hangen nu ook wat lager.

Omdat ik toch bezig was gelijk maar meteen een GSXR1000 K1/2 voorvork en remklauwen eronder gezet. Had beide nog liggen en vind ik qua looks net wat mooier staan dan de originele voorpartij.

Vandaag toch nog even een blokje om geweest, wat een heerlijke machine! Ben echt helemaal weg van de TLR. Op de terugweg nog even een paar foto's gemaakt samen met wat vrienden. Van het voorjaar nog maar eens doen als de club met oud ijzer compleet is.

oYsE9Po.jpg


JyELihe.jpg


O4cD8Ji.jpg


KA58neP.jpg


cO5tXQJ.jpg
 
Ook ik ga me maar eens voorstellen, al een eeuw op MF met veelal Gsxr”en. Maar sinds het weekend ook de trotse eigenaar van een TLS en ik denk van een MF’er gezien de sticker op de kentekenplaat.
Dus als iemand deze herkent, hij heeft twee jaar stil gestaan bij de vorige eigenaar. En nu mag ik hem berijden. Er zij best wel wat dingen aan veranderd. De R1 mod, termignoni dempers, knippers, snelgas, Carbon delen, shiftindicator, stuurdemper. Dus ben benieuwd van wie deze is geweest.
1241B3D1-3BBC-42B2-9842-F3634C1C001E.jpeg
F289BD8A-B3FD-49D8-B5DC-A7D318A90088.jpeg
 
Veel plezier met je TL-S.
Ik heb meer aandacht voor de R gehad, dus herken deze niet gelijk.
Maar in de huidige lockdown heb je misschien tijd om 21 deeltjes terug te lezen. :+ ;)

Leuk om dezelfde soort aanhanger terug te zien die ik de afgelopen week heb gekocht.
Qua spanbanden is het een beetje zoeken waar deze te monteren. Inspiratie. :t
De voorvork staat goed in de veren zie ik. 8-)
 
Veel plezier met je TL-S.
Ik heb meer aandacht voor de R gehad, dus herken deze niet gelijk.
Maar in de huidige lockdown heb je misschien tijd om 21 deeltjes terug te lezen. :+ ;)

Leuk om dezelfde soort aanhanger terug te zien die ik de afgelopen week heb gekocht.
Qua spanbanden is het een beetje zoeken waar deze te monteren. Inspiratie. :t
De voorvork staat goed in de veren zie ik. 8-)
Ja bedankt, ik ga een kijken door de 21 delen hahaha. En ja is een fantastische aanhanger. Kwam aan met de mazda 1 en die man vroeg "heb je geen aanhanger?" ik zei "ja die ligt in de auto hahah

Maar ik doe de vork in zijn vering trekken door een band over de kroonplaat en de haak onderin de gaten van de rijplaat. Dan met een tyrefix het achterwiel vastzetten.(aan de dwarsbalk bij het wiel). En als laatste twee banden links en rechts aan het frame ook aan de dwarsbak.
 
Gefeliciteerd met de aankoop. Have fun.

Zie nu dat een carbon voorspatbord niet misstaat op een zwarte TLS. Heb er hier een liggen, misschien toch maar eens er op schroeven.
 
Misschien wat offtopic maar mogelijk kunnen jullie mij goed advies geven.

Heb een Cagiva Navigator met een Suzuki Vtwin 1000 blok erin gelijk aan de TL1000. Nu heb ik last dat de koppeling deksel olie lekt. Nieuwe seal reeds geprobeerd en nog wat creatieve oplossing maar helaas zonder juiste resultaat. Nu twijfel ik om een origineel Suzuki deksel te bestellen of een billet cover (uit een stuk gefreesd). Wat is jullie advies, komt dit probleem vaker voor?

bijv een deksel van Vanzuki, Vanzuki Home Page.
 
De eerste deksels hadden losse bussen onder de bouten. Het kunststof vervormde dan iets en omdat de bouten de bussen klemde.. maar niet meer het kunststof.. leidde dat tot lekkage. Als dat het geval is.. hoef je alleen de busjes wat in te korten om weer wat druk te krijgen op het deksel en de afdichting.
 
Dat klopt inderdaad die losse bussen.. Heb ze iets ingekort, maar ben niet zeker van dat nu dicht is. Hou het wel even in de gaten.
Stel je besteld een nieuwe bij de dealer, is dit dat een verbeterde versie of krijg ik dan weer degene met de losse bussen?

Bedankt alvast
 
Dat klopt inderdaad die losse bussen.. Heb ze iets ingekort, maar ben niet zeker van dat nu dicht is. Hou het wel even in de gaten.
Stel je besteld een nieuwe bij de dealer, is dit dat een verbeterde versie of krijg ik dan weer degene met de losse bussen?

Bedankt alvast
De verbeterde versie heeft bussen met kraagjes.. lijkt me aannemelijk dat dat de versie is die je bij de dealer mee zou krijgen. Of het financieel een optie is om een nieuwe originele te kopen, geen idee. Meestal zijn dat soort onderdelen prijzig.

Hopelijk krijg je je huidige deksel in orde en kun je je centen besteden aan benzine..
 
Dat klopt inderdaad die losse bussen.. Heb ze iets ingekort, maar ben niet zeker van dat nu dicht is. Hou het wel even in de gaten.
Stel je besteld een nieuwe bij de dealer, is dit dat een verbeterde versie of krijg ik dan weer degene met de losse bussen?

Bedankt alvast
Ik heb nog een originele koppelingsdeksel liggen van een R. Mag weg voor een zacht prijsje. Zelf even uitzoeken of die past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan