TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Ik volg mee, ook al is het rustig hier.
Hou het de laatste tijd wat in de gaten of er mooie, grotendeels originele R's te koop komen.

Rij al bijna 20 jaar GSX-R en altijd de TL een gave motor gevonden,denk dat ik er maar 1 naast moet kopen om wat aan te poetsen en af en toe eens op te rijden.
Mocht er iemand wat weten, dan hoor ik het graag.

Grt John
Hey John,:W

Jaren geleden,kom ik nog eens toevallig op het forum en dit topic en lees je bericht.
Weet nog dat je toen d'er tijd mijn R wel kon appreciëren.
Er staat een van de laatst gebouwde R'n in prachtstaat te koop in Belgie,Wel hoger prijs klasse.....Niet 100% origineel maar de mods die werden gedaan vind ik wel top, Knappe slankere knippers,hyperpro veer achter volgens ik uitmaak op de foto's en een knap titanium systeem.
② Suzuki TL1000R — Motoren | Suzuki — 2dehands


Grtjs Geert (Belgie)
 
Laatst bewerkt:
Ik volg mee, ook al is het rustig hier.
Hou het de laatste tijd wat in de gaten of er mooie, grotendeels originele R's te koop komen.

Rij al bijna 20 jaar GSX-R en altijd de TL een gave motor gevonden,denk dat ik er maar 1 naast moet kopen om wat aan te poetsen en af en toe eens op te rijden.
Mocht er iemand wat weten, dan hoor ik het graag.

Grt John
Je zou @Don Pjotr eens kunnen vragen 😉
 
Hey John,:W

Jaren geleden,kom ik nog eens toevallig op het forum en dit topic en lees je bericht.
Weet nog dat je toen d'er tijd mijn R wel kon appreciëren.
Er staat een van de laatst gebouwde R'n in prachtstaat te koop in Belgie,Wel hoger prijs klasse.....Niet 100% origineel maar de mods die werden gedaan vind ik wel top, Knappe slankere knippers,hyperpro veer achter volgens ik uitmaak op de foto's en een knap titanium systeem.
② Suzuki TL1000R — Motoren | Suzuki — 2dehands


Grtjs Geert (Belgie)
Geert,

Lang geleden ja :)
Die op 2e hands had ik toevallig van de week gezien, ziet er op de foto's erg netjes uit.
Misschien eens een bericht sturen, zit ik enkel nog met invoer maar voor een oudere motor moet dat niet heel veel werk zijn als er wat originele onderdelen bij zijn. Uitlaten waren al aanwezig las ik.
Ik heb een TL-R altijd erg gaaf gevonden, maar reed altijd zo graag op de GSX-R met de 4 cilinder.
Heb nog steeds een GSX-R met mooi spul erop, en rij er nog graag op maar zou graag er iets naast hebben.
Nu ik een stuk minder rijd door 2 jongere kids thuis en omdat ik ook ik iets zoek om wat aan te werken of netjes te zetten kwam ik terug bij het plan om een TL-R te kopen.

Liever geef ik iets meer uit voor iets wat netjes en goed is, dan een klap minder maar geheel afgereden en slecht onderhouden.
Ik Hou jullie op de hoogte.
Het heeft geen haast en een blauw/witte heeft de voorkeur., al vind ik de zwarte ook erg gaaf.
 
Tlr barracuda
 

Bijlagen

  • 1386FE2F-9E64-4AA3-882B-46A13D255B2C.jpeg
    1386FE2F-9E64-4AA3-882B-46A13D255B2C.jpeg
    430,5 KB · Weergaven: 44
Maandag bij een TL-R gaan kijken, heb verder nog wat extra zaken gezocht op internet waar extra op te letten.
- scheurende frames ? Iemand hier bekend mee of komt het weinig voor bij de R
- Weet iemand een lijst van welk jaar de bloknummers zijn ? Frame codes ben ik ver uit kwa jaargang maar hoe check ik of het blok ook uit dat jaar komt en zo de kans vergroot dat het het originele blok is.
- Mocht het wat worden, laat ik de motor voorlopig zo en loop ik hem helemaal na.

Wil hem graag origineel of tegen origineel aan hebben, dus zou evt nog wel wat spullen zoeken.
Eerst maar eens gaan kijken of het wat is.

Jullie horen er van.
 
Maandag bij een TL-R gaan kijken, heb verder nog wat extra zaken gezocht op internet waar extra op te letten.
- scheurende frames ? Iemand hier bekend mee of komt het weinig voor bij de R
- Weet iemand een lijst van welk jaar de bloknummers zijn ? Frame codes ben ik ver uit kwa jaargang maar hoe check ik of het blok ook uit dat jaar komt en zo de kans vergroot dat het het originele blok is.
- Mocht het wat worden, laat ik de motor voorlopig zo en loop ik hem helemaal na.

Wil hem graag origineel of tegen origineel aan hebben, dus zou evt nog wel wat spullen zoeken.
Eerst maar eens gaan kijken of het wat is.

Jullie horen er van.
Scheurend frame is denk ik de schokdemper bevestiging bij de S. Verder heb ik daar nog nooit van gehoord.
 
Scheurend frame is denk ik de schokdemper bevestiging bij de S. Verder heb ik daar nog nooit van gehoord.
Klopt ja, las dat de R het ook kan hebben maar wel minder.
Ook bij de stuurdemper bevestiging lees ik dat er wel een frames gescheurd zijn.

Maar bedankt voor je reactie :t
 
Gisteren een TL-R gekocht. Eerste waar ik ging kijken maar heb met enkele verkopers contact gehad.

Zal binnenkort wat foto's maken. Motor is uit België, maar vorige eigenaar had hem uit NL dus moet goedkomen.
Paar puntjes die ik van de winter netjes wil zetten, maar verder erg netjes ondanks leeftijd en km's.

Die zwart grijze van 2e hands ook erg netjes maar zocht toch een blauw/witte.
Deze heeft een stuk meer km's maar voelt goed aan, ook bij het rijden.

Foto's volgen.
 
Gisteren een TL-R gekocht. Eerste waar ik ging kijken maar heb met enkele verkopers contact gehad.

Zal binnenkort wat foto's maken. Motor is uit België, maar vorige eigenaar had hem uit NL dus moet goedkomen.
Paar puntjes die ik van de winter netjes wil zetten, maar verder erg netjes ondanks leeftijd en km's.

Die zwart grijze van 2e hands ook erg netjes maar zocht toch een blauw/witte.
Deze heeft een stuk meer km's maar voelt goed aan, ook bij het rijden.

Foto's volgen.
Mijn blauw/witte is rond de tien jaar geleden naar België gegaan.
Natuurlijk niet de enige, maar de route is best bijzonder. :)
DSC_0205.jpg

Hier stond hij klaar om op te halen.. nog 'last' van een grappige collega met een bordje er op. _O-
 
Mijn blauw/witte is rond de tien jaar geleden naar België gegaan.
Natuurlijk niet de enige, maar de route is best bijzonder. :)
Bekijk bijlage 1774335
Hier stond hij klaar om op te halen.. nog 'last' van een grappige collega met een bordje er op. _O-
Lijkt er best op ja, alleen die van mij is in 2016 naar BE gegaan. Moet alleen even kijken of ik hem eerst goed maak voor de rdw, twijfel wat aan de undertail die er nu op zit, en heb geen killers voor de duotech uitlaten.

Dus binnenkort even proberen wat te shoppen, en dan van de winter verder netjes maken.

Hier de eerste foto's. Net gemaakt.
20220621_195437.jpg
20220621_195104.jpg
 
Is erg netjes, wel wat sporen van 24 lentes, voorspatbord klein scheurtje, topkuip frame 2 gaatjes waar de vorige eigenaar een garmin steun op had. Wat lak die bij die spiegelpoten afkomt, wat corrosie op achterrem banjo, en nog wat kleine puntjes. Ik zie zo als ik nu zie 99 % originele boutjes die ook niet versleuteld zijn.

Dus mocht iemand wat weten liggen, internet speur ik later deze week af.
- origineel achterspatbord/binnenspatbord
- originele dempers, of killers tbv duotech dempers
- origineel voorspatbord blauw (1998).
- originele knipperlichten.
-originele SRAD stickers, heb er wel gezien op cmsnl, maar zou iemand ze kunnen opmeten ?
- origineel topkuipsteun, anders laat ik deze dichtlassen en opnieuw spuiten.
- duozadel.

Onderhoud doe ik binnenkort, vorige eigenaar reed erg weinig.
Remolie, olie + filter etc de standaard dingen eerst, rdw klaar zetten.
En dan van de winter groot onderhoud en onderhuids schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er best op ja, alleen die van mij is in 2016 naar BE gegaan. Moet alleen even kijken of ik hem eerst goed maak voor de rdw, twijfel wat aan de undertail die er nu op zit, en heb geen killers voor de duotech uitlaten.

Dus binnenkort even proberen wat te shoppen, en dan van de winter verder netjes maken.

Hier de eerste foto's. Net gemaakt.
Bekijk bijlage 1774387Bekijk bijlage 1774388
Plaatje :t
 
Is erg netjes, wel wat sporen van 24 lentes, voorspatbord klein scheurtje, topkuip frame 2 gaatjes waar de vorige eigenaar een garmin steun op had. Wat lak die bij die spiegelpoten afkomt, wat corrosie op achterrem banjo, en nog wat kleine puntjes. Ik zie zo als ik nu zie 99 % originele boutjes die ook niet versleuteld zijn.

Dus mocht iemand wat weten liggen, internet speur ik later deze week af.
- origineel achterspatbord/binnenspatbord
- originele dempers, of killers tbv duotech dempers
- origineel voorspatbord blauw (1998).
- originele knipperlichten.
-originele SRAD stickers, heb er wel gezien op cmsnl, maar zou iemand ze kunnen opmeten ?
- origineel topkuipsteun, anders laat ik deze dichtlassen en opnieuw spuiten

Onderhoud doe ik binnenkort, vorige eigenaar reed erg weinig.
Remolie, olie + filter etc de standaard dingen eerst, rdw klaar zetten.
En dan van de winter groot onderhoud en onderhuids schoonmaken.
Kijk even op de site van de rdw. Van eu landen invoeren is alleen schouwen. Db killers en dat soort ongein kijken ze niet naar.
 
Gisteren een TL-R gekocht. Eerste waar ik ging kijken maar heb met enkele verkopers contact gehad.

Zal binnenkort wat foto's maken. Motor is uit België, maar vorige eigenaar had hem uit NL dus moet goedkomen.
Paar puntjes die ik van de winter netjes wil zetten, maar verder erg netjes ondanks leeftijd en km's.

Die zwart grijze van 2e hands ook erg netjes maar zocht toch een blauw/witte.
Deze heeft een stuk meer km's maar voelt goed aan, ook bij het rijden.

Foto's volgen.
Ik heb een TL R frame met Nederlands kenteken, wat ik toch weer kwijt wil. Dus mocht je interesse hebben, stuur me maar een pb.
 
Kijk even op de site van de rdw. Van eu landen invoeren is alleen schouwen. Db killers en dat soort ongein kijken ze niet naar.
Top. Bedankt.
De vorige eigenaar had hem ook zo mee naar Belgie genomen en daar ook geen problemen met aftermarket undertail en missen killers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan