TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Vandaag met de TL in de kar naar Roosendaal geweest, staat weer terug op zijn "oude" NL kenteken.

Wat betreft de stickers, die heb ik binnen.
Moet nog een keer goed kijken bij daglicht naar kleur/maat maar op de folie zien ze er netjes uit.
Denk dat het reserve wordt omdat ik me niet zo stoor aan het stukje wat van de originele is, maar mocht die verder loskomen oid dan heb ik een optie in ieder geval.

Verder gezien dat de pakking van de brandstofpomp iets zweet, bekende kwaal las ik. Het is erg weinig maar zal alvast een pakking bestellen, zag dat die door Suzuki al eens gemodificeerd was naar een vernieuwd type.
Mocht het erger worden dan heb ik die vast liggen.

Verder nog een vraag, motor loopt super, start goed maar bij het terug stoppen hoor ik een geluid wat me niet bekend is, beetje zoals het sluiten van een blikken deksel. Is dit normaal ? En zijn dit de vacuumkleppen rond de airbox ?.

Bedankt alvast.
Kreeg trouwens de complimenten van de keurmeester over de staat, 25 jaar oud en nog zo netjes. Zelfs de folie nog over het type plaatje :t

Ps: poetsdoekje zat nog onder de tank van het droogmaken/schoonmaken.
Motor even laten lopen maar zie niks direct lekken, enkel de 2 boutjes en pakking rand linksvoor (bij de pomp) zijn iets vochtig nadat de motor daarvoor gedraaid heeft of nadat de motor in de aanhanger een tijd wat heen en weer heeft geschommeld.
Laat ik de motor een week in de garage staan droogt alles weer op en stopt het zweten ook.
 

Bijlagen

  • 20230207_132219.jpg
    20230207_132219.jpg
    522,7 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Vandaag met de TL in de kar naar Roosendaal geweest, staat weer terug op zijn "oude" NL kenteken.

Wat betreft de stickers, die heb ik binnen.
Moet nog een keer goed kijken bij daglicht naar kleur/maat maar op de folie zien ze er netjes uit.
Denk dat het reserve wordt omdat ik me niet zo stoor aan het stukje wat van de originele is, maar mocht die verder loskomen oid dan heb ik een optie in ieder geval.

Verder gezien dat de pakking van de brandstofpomp iets zweet, bekende kwaal las ik. Het is erg weinig maar zal alvast een pakking bestellen, zag dat die door Suzuki al eens gemodificeerd was naar een vernieuwd type.
Mocht het erger worden dan heb ik die vast liggen.

Verder nog een vraag, motor loopt supet, start goed maar bij het terug stoppen hoor ik een geluid wat me niet bekend is, beetje zoals het sluiten van een blikken deksel. Is dit normaal ? En zijn dit de vacuumkleppen rond de airbox ?.

Bedankt alvast.
Kreeg trouwens de complimenten van de keurmeerster over de staat, 25 jaar oud en nog zo netjes. Zelfs de folie nog over het type plaatje :t
Die pakking is wel een dingetje, ooit zelf 1 vervangen volgens de regels die ik ergens op MF vond. En direct dicht. Wel met een momentsleutel 3Nm aanhalen op een bepaalde volgorde.
 
Dat las ik ook op andere forums ja. Precies ook dezelfde symptonen en inderdaad kritisch op aanhaalvolgorde en moment.

Ga er op letten, mooi moment om een kleinere momentsleutel te kopen. Lichtste die ik nu heb begint bij 5 nm maar door de toch nog lange arm (+/- 20 a 25cm) mis je compleet het gevoel en zet ik het alsnog met een kleine goede 1/4 ratel vast. Pas vanaf 15 nm begin ik die wat te vetrouwen. Werkt wel prima voor vastzetten voorvork delen op de gsx-r die op 23nm moeten.

Bedankt in ieder geval voor de tip :t
 
Dat las ik ook op andere forums ja. Precies ook dezelfde symptonen en inderdaad kritisch op aanhaalvolgorde en moment.

Ga er op letten, mooi moment om een kleinere momentsleutel te kopen. Lichtste die ik nu heb begint bij 5 nm maar door de toch nog lange arm (+/- 20 a 25cm) mis je compleet het gevoel en zet ik het alsnog met een kleine goede 1/4 ratel vast. Pas vanaf 15 nm begin ik die wat te vetrouwen. Werkt wel prima voor vastzetten voorvork delen op de gsx-r die op 23nm moeten.

Bedankt in ieder geval voor de tip :t
Staat ergens op MF hoe het moet. Als je het niet kan vinden heb ik de uitgeprinte versie nog ergens liggen.
 
Hopelijk is je flens nog recht; anders krijg je hem niet dicht. 3Nm is echt heel erg weinig.
Ga niet lopen klooien met kit of iets dergelijks, dat wordt een rommeltje en zal vroeg of laat weer gaan lekken. Overigens ook een mooi moment om een extern benzine filter erop te zetten. Pak er wel 1 die hoge druk aankan, ik heb zelf een filter van een 1 of andere Mercedes gebruikt (klein formaat).

Aangezien ik mijn tank niet lekdicht kreeg heb ik via via een dikke EPDM ring kunnen bemachtigen. Dat werkt echt geweldig, gegarandeerd lekvrij en eindeloos opnieuw te gebruiken.
 
Hopelijk is je flens nog recht; anders krijg je hem niet dicht. 3Nm is echt heel erg weinig.
Ga niet lopen klooien met kit of iets dergelijks, dat wordt een rommeltje en zal vroeg of laat weer gaan lekken. Overigens ook een mooi moment om een extern benzine filter erop te zetten. Pak er wel 1 die hoge druk aankan, ik heb zelf een filter van een 1 of andere Mercedes gebruikt (klein formaat).

Aangezien ik mijn tank niet lekdicht kreeg heb ik via via een dikke EPDM ring kunnen bemachtigen. Dat werkt echt geweldig, gegarandeerd lekvrij en eindeloos opnieuw te gebruiken.
Ik heb de tank er helemaal afgehaald en toen begonnen. 1 Avondje en klaar. Eneh echt niet meer dan 3 Nm aandraaien.
 
Heb het gelezen van die flens ja,ga er op letten. Op US forums lees ik een viton alternatief,epdm is ook mooi ja.
Kit was ik sowieso niet van plan :t
 
Goedemiddag iedereen hier.
De vraag waar ik mee loop, is dit toch wel het topic waar ik het moet vragen.
Ik ben van plan om dit jaar eens om te willen gaan kijken voor een S serie,
maar wil deze wel een beetje de "looks" van een R meegeven.
In zin van, de hogere uitlaten, vind dat zelf toch wel net wat mooier.
Maar als dit kan, waar moet ik rekening mee houden als ik dit zou willen doen, afgezien van bevestigingsklemmen, of moet ook het sub frame veranderd worden? Ik weet ook niet of de dempers ook op bestaande uitlaatbochten passen, of ook aanpassen?
Ander klein vraagje nog, zou je ook een kuipwerk over kunnen zetten 1 op 1 , of zitten er andere aansluitpunten op t.o.v. een S...?

Je zou denken/zeggen, koop dan gelijk een R, ben je gelijk klaar, maar ja,
net een 12 jarige relatie beeïndigd, dus financieel zit een R er nog niet is, daarom misschien dit als tussenstap
om na weer te kunnen sparen volgend jaar (ofzo) voor een echte R te gaan...
Elk antwoord is welkom, en alvast bedankt! :)
 
Goedemiddag.

Ik heb zelf nog maar een maand of 9 een R, dus geen ervaring met een S.

Maar complete frame en subframe is anders, dus kuipwerk gaat enorm lastig worden en krijg je niet goed denk ik.
Uitlaten lukt misschien met een R bochtenset, of evt S bochtenset laten aanpassen via Pajic oid.
Maar ook dan loopt het kwa kosten al op natuurlijk.

Als je graag de motor voor het blok en de beleving wilt zou ik een mooie S kopen, wil je eigenlijk gewoon een R dan zou ik doorsparen of verder kijken naar iets anders. Onderdelen worden ook schaars (goede /nette staat) dus worden ook steeds duurder.
 
Goedemiddag iedereen hier.
De vraag waar ik mee loop, is dit toch wel het topic waar ik het moet vragen.
Ik ben van plan om dit jaar eens om te willen gaan kijken voor een S serie,
maar wil deze wel een beetje de "looks" van een R meegeven.
In zin van, de hogere uitlaten, vind dat zelf toch wel net wat mooier.
Maar als dit kan, waar moet ik rekening mee houden als ik dit zou willen doen, afgezien van bevestigingsklemmen, of moet ook het sub frame veranderd worden? Ik weet ook niet of de dempers ook op bestaande uitlaatbochten passen, of ook aanpassen?
Ander klein vraagje nog, zou je ook een kuipwerk over kunnen zetten 1 op 1 , of zitten er andere aansluitpunten op t.o.v. een S...?

Je zou denken/zeggen, koop dan gelijk een R, ben je gelijk klaar, maar ja,
net een 12 jarige relatie beeïndigd, dus financieel zit een R er nog niet is, daarom misschien dit als tussenstap
om na weer te kunnen sparen volgend jaar (ofzo) voor een echte R te gaan...
Elk antwoord is welkom, en alvast bedankt! :)
Vraag eens bij Pedro s Speedshop
 
Hoi deze kan ik hier wel plaatsen, na een jaar sleutelen is de Bakker barracuda 009 met tl1000r motor klaar en gereed voor transport naar Alcarras waar het drie dagen uitvoerig getest zal worden.
 

Bijlagen

  • 64FF9369-B4D2-4582-A4F9-DB5416BC55FC.jpeg
    64FF9369-B4D2-4582-A4F9-DB5416BC55FC.jpeg
    222,9 KB · Weergaven: 50
  • 5D045164-2D43-479F-9209-6064CF4AA6E4.jpeg
    5D045164-2D43-479F-9209-6064CF4AA6E4.jpeg
    466,8 KB · Weergaven: 48
Hey TL-ers,
Ik kom even buurten omdat ik eigenlijk wel benieuwd ben hoeveel TL rijders er nog op deze aardkloot zijn. Moet eerlijk bekennen dat ik niet heel erg actief ben op fora of andere media, maar het leek me nu toch wel leuk om te kijken welke hardcore TL-ers er nog zijn. :)
Eerst even TL1000.nl forum geprobeerd, maar dan kan ik ook niks meer posten. Wel een handige site voor technische info!

Vele manen geleden (2008 om precies te zijn) heb ik mijn TLR aangeschaft en deze is nog altijd in mijn bezit. Wel eens gedacht om wat anders te kopen, maar ik krijg nog steeds niet het gevoel dat ik snel iets vind wat een grotere smile onder de helm tovert. Die jaren vooral leuke ritjes naar onze oosterburen gedaan ieder jaar, want daar kannie de benen wat beter strekken... En nu is de TLR toe aan een grote beurt om hem weer klaar te hebben voor nog meer mooie kilometers. Hij is van bouwjaar 2001, dus je krijgt wel iets meer slijtage onderhoud natuurlijk. Maar eigenlijk nooit problemen gehad, naast het bekende euvel met lekkende koppelingscilinders..

Plaatje voor de sfeer
IMG_20181006_164045438_HDR-EFFECTS.jpg


Keep em rollin'
 
Terug
Bovenaan Onderaan