TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Nee hoor, in Brabant rijden er ook nog een paar :+

JB200618056.JPG


JB200618022.JPG


De mijne (97-er)
 
Heeft iemand een OEM belly pan blauw te koop, of weet er een te koop?
Als ik Google kom ik alleen maar Amazon.com, ebay etc tegen. Dan weet je ook niet wat en hoe je het krijgt.

Heb nu een zwarte, wil graag origineel zie pics.

Thanks :}
 

Bijlagen

  • 20230526_164821.jpg
    20230526_164821.jpg
    347,9 KB · Weergaven: 25
  • Screenshot_20230527_104202_Google.jpg
    Screenshot_20230527_104202_Google.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 27
Ik heb mij laten vertellen dat kuipwerk behoorlijk schaars aan het worden zijn. Wellicht bij een motordemontagebedrijf? Anders maar gewoon laten spuiten in de juiste kleur?
 
Mooie fietsen heren! Grappig dat deze allemaal een beetje in het oosten des lands rond rijden! Ik zal deze zomer wat beter opletten als ik rond toer. :)

En sinds afgelopen maandag weer 1 in het oosten erbij (omgeving Enschede)! Zo’n fiets is al sinds jaar en dag een droom!
Het is uiteindelijk deze geworden, tot op het laatste boutje origineel. De vorige eigenaar heeft er goed voor gezorgd en erg zuinig op geweest. Uiteraard voor een fiets uit 1999 hier en daar een puntje of een putje, maar knallen doet ie nog! :9~*D

Is een geweldige combi met mijn GSX-R1000L2 zo!
 

Bijlagen

  • 54ec58c5-e768-4265-9bc8-7f4fe953161e.jpeg
    54ec58c5-e768-4265-9bc8-7f4fe953161e.jpeg
    126,1 KB · Weergaven: 45
  • IMG_8505.jpeg
    IMG_8505.jpeg
    446,5 KB · Weergaven: 46
Hierbij nog een korte voorstelronde ;

Mijn naam is Brian, kom uit omgeving Enschede en zoals vorig bericht ben ik jaar en dag gek op de TL1000R. Nog nooit 1 in mijn bezit gehad, tot afgelopen maandag.
Volledig origineel gehouden door de vorige eigenaar en die trend wil graag door blijven zetten. Enkel de remmen voor aanpassen, maar dat is puur met oog op een betere remkwaliteit. Er zal absoluut géén glimmende/chromen/geadoniseerde Ali rotzooi op komen!

Daarnaast ben ik al sinds begin 2015 in het bezit van een GSX-R 1000 L2. Oók een heerlijke fiets en nu tesamen met de TLR heb ik mijn doel bereikt ; beide droomfietsen in het bezit, in de juiste kleuren! Wat wil een man nog meer :9~:}
 
Laatst bewerkt:
Om je vingers erbij af te likken! Hoe bevalt jou de TL tot nu toe?
Goed, maar rij er weinig op.

Remmerij is een dingetje ja, zeker in vergelijking met de gp4rx die ik op de L4 heb zitten.

Maar kwa model vind ik de TL echt top.
Bij mij ook 99% origineel. 98 er.
Altijd al een een TL-R willen kopen maar nooit gedaan tot vorig jaar,zelfde verhaal als bij jou eigenlijk :)
 
Goed, maar rij er weinig op.

Remmerij is een dingetje ja, zeker in vergelijking met de gp4rx die ik op de L4 heb zitten.

Maar kwa model vind ik de TL echt top.
Bij mij ook 99% origineel. 98 er.
Altijd al een een TL-R willen kopen maar nooit gedaan tot vorig jaar,zelfde verhaal als bij jou eigenlijk :)
Persoonlijk vind ik het model ook echt tijdloos!

Ik heb een terugreis van +/- 1,5 uur gehad, dus onderweg beetje kunnen testen en spelen met de motor en de voorremmen vielen mij als eerste wel op. Maar dat weerhield mij er natuurlijk niet van om deze fiets te kopen. Remmerij kun je naar wens aanpassen, dus dat staat als eerste op mijn wishlist.
 
Heeft iemand van de R of S rijders als de slechte ervaringen met het onderweg verliezen van het solozitje? De vorige eigenaar heeft m al eenmaal verloren onderweg (en teruggevonden), maar hij bleef er behoorlijk skeptisch over. Ik ben toen maar terug naar huis gereden met een stuk tape erop en 120km lang met 1 hand erop 8)7
Nu wordt dat natuurlijk niet de dagelijkse gang van zaken. Ik heb t slot gecontroleerd en beetje afgesteld en lijkt mij prima in orde, wel moet ik met de sleutel het laatste stukje van de kabel terugdrukken, dat gaat net niet helemaal op veerdruk. Verder klikt het zitje behoorlijk in het slot naar mijn idee. Ik hoor graag jullie ervaringen!
 
Dat is inderdaad een bekend en vijftien jaar geleden al een veel gehoord verhaal, maar ik ben op mijn vijf TL/TLR fietsen ook nooit het kapje verloren.
Bij eentje wel wat tape om het beugeltje gedaan om e.a. wat dikker te maken.
 
Dat is inderdaad een bekend en vijftien jaar geleden al een veel gehoord verhaal, maar ik ben op mijn vijf TL/TLR fietsen ook nooit het kapje verloren.
Bij eentje wel wat tape om het beugeltje gedaan om e.a. wat dikker te maken.
Je hebt tape om de beugel gedaan zodat t slot meer onder spanning blijft staan bedoel je?

Tijdens het rijden had ik wel het gevoel dat de achterkuip + solozitje redelijk trilt. Dit icm de matige veerdruk van het slot kan ik me ergens wel voorstellen dat t kapje een keer kwijt geraakt.
 
Je hebt tape om de beugel gedaan zodat t slot meer onder spanning blijft staan bedoel je?

Tijdens het rijden had ik wel het gevoel dat de achterkuip + solozitje redelijk trilt. Dit icm de matige veerdruk van het slot kan ik me ergens wel voorstellen dat t kapje een keer kwijt geraakt.
Met dit als bekend en vaak gehoord forum probleem en de duidelijke speling heb ik in latere jaren vaak aan het kapje staan trekken + wat heen en weer bewogen en deze bij mijn TL's als goed vast bevonden.
Dus het stukje tape voor een strakkere passing in het slot bij mijn latere exemplaren ook niet meer toegepast.

Ik zou het nu ook anders doen.
Een stukje zelfklevend rubber of zelfklevend (meubel)viltje op maat knippen en de speling op de kap er dan als geheel uit halen.
Gewoon om het esthetisch in orde te hebben.

En het kapje zeker in het begin blijven checken. O-)
 
Hierbij nog een korte voorstelronde ;

Mijn naam is Brian, kom uit omgeving Enschede en zoals vorig bericht ben ik jaar en dag gek op de TL1000R. Nog nooit 1 in mijn bezit gehad, tot afgelopen maandag.
Volledig origineel gehouden door de vorige eigenaar en die trend wil graag door blijven zetten. Enkel de remmen voor aanpassen, maar dat is puur met oog op een betere remkwaliteit. Er zal absoluut géén glimmende/chromen/geadoniseerde Ali rotzooi op komen!

Daarnaast ben ik al sinds begin 2015 in het bezit van een GSX-R 1000 L2. Oók een heerlijke fiets en nu tesamen met de TLR heb ik mijn doel bereikt ; beide droomfietsen in het bezit, in de juiste kleuren! Wat wil een man nog meer :9~:}
Welkom Brian. Leuk dat er ook weer nieuwe enthousiastelingen bij komen. Wordt een beetje "Keep em rolling" op deze manier hihihi

Ik ga altijd graag net over de grens touren bij Enschede, dus wellicht spot ik je dit seizoen nog op je TLR.
 
Heb net de TLR een uitgebreide onderhoudsbeurt gedaan, met o.a. klepspeling en voorvork revisie, dus die kan er weer even tegenaan.

Echter blijft de koppelingscilinder op het blok maar hydrauliekolie zweten en heb ik al 2x een revisiesetje erin gezet. Maar ik zoek nu naar een complete set, waarmee ik dan wat langer als 1 seizoen kan doen.
Helaas is er voor de TLR steeds minder gebruikt te vinden. Wel voor de SV1000 en DL1000. Weet een van jullie of de DL1000 versie ook op de TLR past? Ziet er zo op het oog wel hetzelfde uit..
 
Terug
Bovenaan Onderaan