TL1000R F1 melding

sjakkie

MF'er
6 sep 2004
41
0
woodside
Sinds kort heb ik een TL1000 R (bouwj. 1999)

nu is het zo, als je de sleutel omdraaid dan hoor je de benzinepomp...
zover gaat het nog goed.....

maar als hij gestart is, dan valt hij meteen uit, en krijg ik een F1 melding op m'n display...als ik daarna de sleutel weer omdraai, dan hoor je de benzine pomp helemaal niet meer...dus wil hij ook niet meer starten!!! :(

ik heb al flink gezocht op internet....forums, google, altavista, etc, etc
maar kan helemaal niks over vinden.

is de benzine pomp kapot, vies, etc, etc?
iemand vaker van dit probleem gehoord?

het gebeurd ook onder het rijden, dus ook op hoge toeren!
 
dit misschien:

Since I've gotten the bike, the radiator fan never kicks on. I checked all the fuses and checked the wiring, but I can't see anything out of the ordinary.

I'm also getting the notorious red FI check engine light. I'm sure that is indicating a problem somewhere, but I'm not sure what it is.

Any of you know? BTW, the LCD screen blinks FI and the water temp back and forth. Meanwhile the bike rides normally.

Thanks for any responses.

verder te lezen op: http://www.sportbikes.ws/archive/index.php/t-5716.html

download anders ff de service manual van de TL op ftp.bikevouwer.nu met user=mf en password=mf misschien dat je daar wat meer info uit kunt halen.
 
download anders ff de service manual van de TL op ftp.bikevouwer.nu met user=mf en password=mf misschien dat je daar wat meer info uit kunt halen.

helaas bestaat die domeinnaam niet meer, dus kan ook niet ftp-en.

de radiator gaat gewoon aan, dus het is ook niet dat stukje engelse tekst.
 
Ik ben in bezit van een TL1000R en ook het orginele manual daar staat in letterlijk

*Engine can not start "FI" letter (The injectionsignal is stopped when the signal is not send to ECM from the camshaft position sensor crankshaft positionsensor, tipoversensor, #1/# ignition,#1/#3 primairy injectior, fuel pump relay or ignition switch. The case is indicated by "FI"( Fuel injection) in the LCD panel when depressing the starter button. Motorcycle does not run.

Heel veel succes met de sensoren dus '(
 
Als je een fiche verbind met een draadje rechts achteraan onder het zij scheel (bij een TL-S) en dan het contackt op zet dan krijg je een bepaalde code op je display waar je temperatuur op kan af lezen.Ik weet niet of dat bij een TL-R ook op die plaats zit maar moest het lukken kan je op deze site de foutcode bekijken en verder kijken waar welke sensor in de fout gaat.
http://www.jiffypark.com/tl/codes.htm

Succes Twin freak
 
Hoi,

Mail maar even op oromijn@hotmail.com dan stuur ik mn telefoon nummer. Ik help je wel ik heb zeer veel ervaring met TL1000R en S motoren zowel service als revisie. Kijk maar in andere topics waarop ik gereageerd heb zeer veel positieve reacties.

Groeten olaf

P.S. Ik kom uit nijmegen en jij?
 
Idd, TLRboy weet zo'n beetje alles van de TL...
Komt goed!!!


Ik was trouwens vandaag nog in Nijmegen. Echt lekker zo'n terrassie met al die leuke, mooie, strak gekleede studentes.

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
 
Ik weet niet op hoeveel plekken en waar precies er met sensors iets wordt geregistreerd, maar misschien helpt het om 1 x een scheutje speciale injector-reiniger aan de brandstof toe te voegen?

Dat spul reinigt méér dan de injector alleen, misschien zit er ergens een vuiltje of aanslag op een sensor.
 
Hee TLRboy, weer in motorland ?
Aan de topic starter. Ik heb ook FI trammelant gehad, ga in ieder geval niet meteen nieuwe onderdelen halen, maar zoek het eerst goed uit. De TLR handleiding is super. :} Het heeft mij veel geld gescheeld. Ik had bijna een nieuwe benzine pomp en ECM gehaald. Maar het zat hem in de bedrading. Het is de moeite waard om dat eerst te bekijken. Het elektra schema ziet er intimiderend uit, maar je moet er even doorheen kijken. En meten is weten!
Succes
 
had dit ook met de gsxr 750 en dit wil zeggen dat je ontsteking word uitgeschakeld en kan allerlei oorzaken hebben want het blok zit vol sensors en wanneer die een foutmelding geven gaat als laatste je ontsteking zich uitschakelen ter beveiliging voor je motorschade te beperken , bij mij was dit ook en zat er een luchtbel in het koelsysteem!
 
Ja Karz het huis krijgt zn vorm en ik ben gelukkig weer in staat een keer online te gaan. Ben het klussen goed zat aan het worden. Ik wil weer lekker een hele avond aan een TL1000R sleutelen.


groeten olaf
 
Sorry dat ik zo laat reageer, maar was ff erg druk....

heb de motor door iemand nalaten kijken, en het bleek een of andere RELET te zijn die geoxideerd was. hij heeft hem even tijdelijk schoongemaakt, maar meteen een nieuwe besteld....gelukkig was de motor vrijdag prima in orde, zodat ik met m'n 1dags kenteken naar de keuring kon.... (ff 250 aangetikt, en toen op de rem voor de afslag :] )

en JAAA, de motor is goedgekeurd :} zag er echt prima uit zei de keurmeester!

bedankt voor jullie reacties!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan