tl1000r of r6

als je alleen stadswerk rijdt,veel plezier met zo\'n bonkende twin!
Ik heb een r1 en r6,en inderdaad is het even wennen aan het mindere koppel met de 6 MAAARRRR als je eenmaal boven de 8000 komt dan is elke tl(r) verdwenen.
Maatje van mij heeft een R en is makkelijk weg te acceleren,ook klaagt hij over lekkages!
Staat meer in de garage dan plezier ermee!
Je moet er even mee rijden,vooral in de stad.
 
Wel een leuke bike die bimota.
Is het echt zo dat de tl1000r uit de produktie
gehaalt word,ik hoorde dat er volgend jaar
een nieuw model van zou komen?

Wat ik gehoord heb is dat er sterke geruchten zijn dat er in 2003 een totaal vernieuwde TL1000R komt.

Ik ben erg benieuwd wat Suzuki doet. Ik ben zelf nogal fan van de TL1000R :)
 
ze zijn bezig over zeg maar een sv1000s en r, en als je de tlr nog nooit gezien hebt, en je ziet een plaatje van de zijkant valt het best mee, maar je moet hem eens van boven, voor en achter zien, dan zie je pas echt dat het een hele andere fiets is.

r6 / r1 was ook apart, maar nu er zo veel van rijden is hij min of meer \'gewoon\' geworden. duc zie je nog steeds niet zo veel rijden, tl ook niet. dat maakt ze aparter.

overigens, ik heb het idee dat de tl een beetje ondergewaardeerd wordt. enne suzuki komt op dit moment het meest met vreemde / andere / vernieuwende ideeën (zie hayabusa en laatste B-king). en dat vind ik mooi 8-) .
 
wheelieking heb jij een tl1000r?

Nee, ik heb zelf geen TL1000R. Als ik geld zou hebben zou ik er zeker een proefrit op maken. Ik vind het namelijk een schitterende fiets. Ik heb wel een Suzuki GSXR 750 uit 1998 dus hij lijkt er wel een beetje op. Telt dat ook? :)
De man van mijn nicht (hoe noem je zoiets hehehe) had wel een TL1000S en die vond dat zeer fijn rijden. Zelf vind ik die S niet zo mooi. De R wel.

Dat nieuws over die TL1000R heb ik gehoord op een amerikaans forum. Ik heb net even een berichtje gepost of er iemand een link kan geven met info hierover. Zodra ik meer reactie heb laat ik het je wel even weten.
 
Zo de keuze is gevallen,ik wou bij deze even
jullie bedanken voor reactie en mening.

En tada,het is toch de tl1000r geworden.
Het is gewoon een lekkere fiets,een beetje
vreemd maar toch lekker.
De keus werd ook makkelijker toen ik de
orginelen uitlaten om kon switchen tot,hmmmm
een paar lekkere carbone bos dempertje\'s!
Het zat er ook wel dik in dat ik voor de suzuki
koos,dit word al de vierde,het zal wel in
het bloed zitten.
Zo nu nog even een lange week tegemoed en dan
knallen met die handel. :] *D
 
hehe, have fun..
btw, WAAROM heb je nu uiteindelijk voor de tl gekozen?
Toch niet omdat je er wat dempers bijkreeg? :)
 
Nou ik zal je vertellen,ik stond bij die r6
tekijken en ik vond het toch maar wel allemaal
wat tengertje\'s.
En toen ik eenmaal die uitlaten gehoord had
was ik helemaal verkocht,het kwijl sloeg me uit de moel.
Ik heb daarom eigenlijk niet meer op die r6
gereden en gewoon mijn instinct gevolgt,
of dat goed geweest is moet nog maar blijken.
Ik heb nu eidelijk een fiets van maar drie jaar
oud en daar ben ik al heel blij mee.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe bike. En je hebt de goede keuze gemaakt vind ik :) Ik heb voor mijn Suzuki GSXR 2 Honda\'s gehad (CBR600 en CBR900RR)en Suzuki bevalt me nog steeds het beste. Enige minpunt is vaak de afwerking van Suzuki.

Maareh, waar blijft de foto van je nieuwe aanwinst?
 
Zo de keuze is gevallen,ik wou bij deze even
jullie bedanken voor reactie en mening.

En tada,het is toch de tl1000r geworden.
Het is gewoon een lekkere fiets,een beetje
vreemd maar toch lekker.
De keus werd ook makkelijker toen ik de
orginelen uitlaten om kon switchen tot,hmmmm
een paar lekkere carbone bos dempertje\'s!
Het zat er ook wel dik in dat ik voor de suzuki
koos,dit word al de vierde,het zal wel in
het bloed zitten.
Zo nu nog even een lange week tegemoed en dan
knallen met die handel. :] *D

ow dat is mooi, andere dempers eronder. heb er ooit eens eentje gehoord, ook bos, de knallen sloegen uit die pijpen, geweldig!!!
 
Misschien wel interessant voor je.
Of misschien is het hier al eerder aangehaald of
weet je dit al. Er is een TL1000 exclusive die oa door van Sommeren geleverd werd tot 1 oktober. Dit model heeft lichte modificaties ondergaan. Een betere set up, stuurdemper, andere achterveer en iets dikkere olie in de voorvork. Blijkt (en dat is het testcommentaar Kicx
Start) dat de fiets met deze modificaties zo stabiel is als een huis. Wellicht iets om over na te denken als je \'m wilt modificeren. Deze TL werd voor dezelfde prijs aangeboden als een gewone nieuwe.

Goede keus overigens een Vtwin.
Altijd plenty bottompower, geen dode vingers na een paar uur rijden en toch voelen dat er een massief blok aan het werk is.
:9
 
Foto moet je even op wachten,moet gloeiende
gloeiende tot vrijdag of zaterdag wachten.
uitlaten moeten er nog op gezet worden en mijn
alarm installatie moet over gezet worden,
anders lopen ze bij de verzekering weer te
zeiken.
 
Ik heb zelf ook een TL1000R gehad!!!! ik heb altijd veel plezier gehad van deze fiets: Ontzettend bullig motokarakter en een lekker eigenwijs uiterlijk. Sturen doet een TL met de orginele Metzlers overigens uiterst belabberd. Ik heb hele goede ervaringen met de Dunlop D207, ik wist niet wat mij gebeurde na montage van deze banden. Overigens is het wel raadzaam om bij de Dunlops de stuurdemper te monteren (in tegenstelling tot de Metzlers).

Tja, de TL moest er aan geloven! niet omdat hij niet beviel maar omdat ik gekozen heb voor een echte Twin; Ducati 998!!!!!!! De R6 is in mijn ogen echt een motor van 13 in een dozijn, zou ik niet zo snel voor kiezen!
:]
 
Oeps......!( was natuurlijk ook wel te verwachten. Ik bedoel natuurlijk ook dat een TLr qua karakter en uiterlijk niet echt een allermans vriend is. Natuurlijk is een R6 veel lichter en in het voordeel bij de TLr...... bla, bla .. t\'is maar net wat je wilt, de TL is mij altijd goed bevallen, een TOMS certificering ben ik door een sleutelbeen breuk dit jaar mis gelopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan