TL1000R streetfighter

sanderkroom

Die hard MF'er
21 dec 2007
272
0
zevenhoven
ik zit met een dillema: ik heb een tl1000r
en die bouw ik om naar een vette fighter en dat gaat goed lukken al zeg ik het zelf , maar nu !!
ik ben helemaal weg van robinjo's retro bike of een katana maar ik vind het zonde om me tlr met alles weg te doen en ik heb de tijd en geldt voor maar 1 fiets dus 1 erbij is geen optie .
dus ik dacht:
waarom geen gs frame aanschaffen met kenteken
en daar die dikke twin in bouwen en de rest zoals: usd vork en dikke achterbrug marchesinies 5 spaaks velgen en de rest omzetten als een retro twin

nu mijn vraag :

DOEN ? OF NIET DOEN ? wat is jullie mening

ps: kan iemand niet eens zo'n blok in zo'n frame fotoshopen voor de looks ?
 
Als je weg bent van de looks van een brede 4 in lijn zoals de Kat of Robinjo's bike, dan wordt zelfs de mooiste GS750 met een twin derin gefixt nooit hetzelfde. Volgens mij weet je het antwoord ook al: Wegdoen die twin en een katana/GS/GSX terugkopen. Tijdje terug stond er nog een kat met GSXR11 blok erin voor weinag op MP.
 
De Bandiet met Harley blok van een kennis van Fred al eens in het echie gezien en die is waar bruut!

full
 
Ja, mooi maar da's een "staande" V met iets van 20 graden blokhoek(?)en de TLR heeft een 45 graden blok met 1 cylinder naar voren.

Persoonlijk vind ik het zonde om de TLR af te breken voor een GS frame, maar ja wie ben ik? ;)
 
Sander kan je wat maten van je blok opmeten? TL1000R is 90° V-twin? en heb twijfels of je de voorste pot wel kwijtkan, kijk ik voor je of het in een GS frame past en of je dan geen 60/40 gewichtsverdeling krijgt bijvoorbeeld. :X

:W
 
Laatst bewerkt:
ik zit met een dillema: ik heb een tl1000r
en die bouw ik om naar een vette fighter en dat gaat goed lukken al zeg ik het zelf , maar nu !!
ik ben helemaal weg van robinjo's retro bike of een katana maar ik vind het zonde om me tlr met alles weg te doen en ik heb de tijd en geldt voor maar 1 fiets dus 1 erbij is geen optie .
dus ik dacht:
waarom geen gs frame aanschaffen met kenteken
en daar die dikke twin in bouwen en de rest zoals: usd vork en dikke achterbrug marchesinies 5 spaaks velgen en de rest omzetten als een retro twin

nu mijn vraag :

DOEN ? OF NIET DOEN ? wat is jullie mening

ps: kan iemand niet eens zo'n blok in zo'n frame fotoshopen voor de looks ?

Ik had een paar maanden geleden hetzelfde idee met een Katana 1100 frame.

Maar toch maar niet gedaan :N . De mensen aan wie ik het vertelde verklaarden me gek.

Maar je moet doen wat je niet laten kan :+ .

Gz
 
Gewoon vast voor weinig zo'n frame + kenteken e.d. kopen , voor 'n 4-pits blok gaan kijken op je gemak/ loop je ook heus nog wel eens tegenaan , blablabla yadayadayada.
Groet , Fred.
 
:o ik zie die twin nog niet zo gauw passen in een GS frame imho :N

op zich jammer van die TLR natuurlijk }) , maar persoonlijk vind ik een streetfighter op basis van een uno-frame (als je er één kan vinden) wel erg mooi :9~

uno-tl1000.jpg


of.......

uno__86_203.jpg


S-jes ook mooi:

yyimg_5752_151.jpg


IMG_3076.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties !!!
ik denk dat ik gewoon een frame koop en op me gemak verder kijk, anders voor de gein het blok erin hangen en kijken of het staat

trouwens dat uno frame is echt gaaaaaaaaaaaf !!!

ps zal voor de liefhebber snel wat foto's van mijn projectje erop zetten

en robinjo de afstand buitenkant cilinders zijn 55cm op een hoogte ongeveer 40 cm
afstand achterste ophang punt tot laagste voortste punt is 40 cm best lang ivm olie filter
breedte van de koppen zijn 16 bij 16 cm misschien kan je hier wat mee
 
ik zit met een dillema: ik heb een tl1000r
en die bouw ik om naar een vette fighter en dat gaat goed lukken al zeg ik het zelf , maar nu !!
ik ben helemaal weg van robinjo's retro bike of een katana maar ik vind het zonde om me tlr met alles weg te doen en ik heb de tijd en geldt voor maar 1 fiets dus 1 erbij is geen optie .
dus ik dacht:
waarom geen gs frame aanschaffen met kenteken
en daar die dikke twin in bouwen en de rest zoals: usd vork en dikke achterbrug marchesinies 5 spaaks velgen en de rest omzetten als een retro twin

nu mijn vraag :

DOEN ? OF NIET DOEN ? wat is jullie mening

ps: kan iemand niet eens zo'n blok in zo'n frame fotoshopen voor de looks ?


TLR slopen en rijwielgedeelte naar Friesland brengen (Jerryt). Hij bakt er wel een mooi framepje omheen! *O*
 
denk je dat je kenteken nog geldig is als je een tl blok in een gs hangt dan? :N
gewoon naar jerryt gaan,die maakt het zoals je wilt :9~ :9~
 
HEY Okkie daar heb je gelijk in ik weet dat ik dan ook illegaal bezig ben maar ja je moet wat :P

ff wat benadrukken, ik vind die katana echt super maar ik ben en blijf geil op het geluid van v-twins ik heb gewoon wat met 2cilinders!!
 
nog een update: het word geen gs 750 maar het ziet er naar uit dat ik het toch ga proberen maar dan met een gsx1100 frame uit 81 dankzij Josef (Alias Fred )
ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben toch benieuwd *D
 
uiteraard benieuwd!
ben ook gek op tweecilinders en zo'n tlr1000 blok heeft wel wat power. Ik heb ook een verbouwde twin maar alleen niet zo veel power :)
 
nog een update: het word geen gs 750 maar het ziet er naar uit dat ik het toch ga proberen maar dan met een gsx1100 frame uit 81 dankzij Josef (Alias Fred )
ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben toch benieuwd *D


kijk,dat klinkt al een heel stuk beter :Y *O*

heb zelf een tl1000 blok in een 750 srad willen bouwen maar een tuono kopen was toch makkelijker })
 
niet na een keuring.

een kleine miscommunicatie hier.
ik bedoel niet dat je niet hoeft te keuren bij een zelfbouwframe.
ik bedoel dat als je toch je kenteken om zeep help je dan beter gelijk een heel frame kan (laten)maken.
vind ik dan he ;)
 
Als je dat TL blok een beetje fatsoenlijk erin krijgt is zo'n gsx1100 freempie goedkoper uiteraard!Wel verstandig om er geen zwaarder blok in te gooien dat dat er op kenteken staat.Dat doe je dus ook niet. ;)
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan