TL1000S

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Wat vinden jullie van deze motor? Is hij betrouwbaar. Je kan hem nu voor een prikje kopen...onder de € 5000. Maar deze motor heeft vroeger problemen gekend. Welke zijn die? Is het dan wel aan te raden zo\'n fiets aan te schaffen. Is het een leuke motor (qua sensatie, kracht, koppel, wegligging, verbruik, onderhoud)?
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
0
Mooie fiets, kan er verder niet echt over oordelen, in Dokkum (Friesland) staat een geweldige gave, met volledig Akrapovic uitlaatsysteem. Die is echt :9~
 

Erwin

MF veteraan
21 jul 2001
2.533
0
44
landhorst
www.tati-motorsport.nl
heb zelf ook een TL1000s

heb er nog geen grote problemen mee gehad, alleen nu lekt het koppelingsdeksel olie.

verder vindt ik het machtig mooi om op zo\'n 2 cilindertje rond te vlammen.

Deze had gemodificeerd moeten worden, ook hoort bij die modificaties

-een stuurdemper (eerst zijn ze geleverd zonder stuurdemper, met veel tankslappers als gevolg)
-een andere termostaat (zodat ze iets zuiniger zijn als 1 op 10)
-aan de benzinetank is ook iets gemodificeerd (weet alleen niet precies wat)

voor meer info kun je ook ff kijken op

http://groups.yahoo.com/group/tl1000contact

hier kun je nog meer info vinden.

veel suc6 (wat je keuze ook wordt)
 

Zomb27

MF'er
19 jun 2001
69
0
Beesd
Heb zelf al 2,5 jaar een TL en ik vind het een fijne bike... :]

Heb ook een lekkende koppelingdeksel gehad maar dat was maar een kleine
ingreep nieuwe O-ring en eventueel een ander deksel.
Heb wel de stuurdemper eraf gehaald want die is waardeloos.
Verder is de vering moeilijk af te stellen en is vreselijk temperatuur gevoelig.

Als de vering goed is afgesteld en goede banden eronder stuurt ie perfecto... :}
En heb je die :r stuurdemper ook niet meer nodig..
 

Fred Smink

Rookie
26 jan 2002
23
0
Bovenkarspel
Bezoek site
Een moterfiets welke je menige leuke ritje zal bezorgen.
En indien gewenst,je op een bijzondere spectaculaire wijze,van A naar B zal brengen.
Mijn conclussie luid dan ook,altijd doen het is
heel veel moter,voor weinig geld.
Een aandachtspuntje is,voor de wat oudere types
de slippende koppeling.
Maar dit is redelijk simpel te verhelpen.
Veel plezier gewenst. :}

Een TL1000 is gewoon, :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Wat waren die problemen dan? En vanaf welk jaar is dat opgelost?

Ben beetje aan het rondsnuffelen naar een TL1000R, bouwjaar vanaf 99. Prijzen variëren tussen de 18.000 tot 22.000 gulden, afhankelijk van de staat en kilometerstand.
 

Arthur

Die hard MF'er
24 jul 2001
794
0
Hengelo
Heb in 1997 een nieuwe gekocht en alle terugroepacties mogen meemaken. Voorzover ik me kan herrineren:
- montage van (lelijke) stuurdemper. Er waren wat ongelukken gebeurd met tankslappers. Zelf nooit last van gehad)
- nieuwe tank. Oude zou kunnen lekken. Geen last van gehad, wel van m\'n krasjes af!
- Nieuwe computer met andere afstelling motormanagement. Soepeler lopen bij lage toeren, en lager verbruik
- Nieuwe thermostaat, die bij hogere watertemperatuur opent. Motor kwam niet goed op temperatuur. Volgens mij veroorzaakte dit samen met de oude motormanagementafstelling dat er gecondenseerde benzine langs de zuigerveren in het carter kwam, waardoor het oliepeil steeg! Dit had ik ook, en baarde me zorgen. Na modificatie probleem opgelost.

Ik heb er 3 seizoenen mee gereden, en verder nooit problemen mee gehad. Superfiets voor wheelies! Sturen redelijk, maar dat doet mijn Aprilia beter. Als ik jou was zou ik geen 1997 model kopen ivm die oliestijging. Je weet niet inhoeverre dit voor extra slijtage heeft gezorgd. In de 1998 modellen was dit probleem al opgelost.
 

NUx!

Die hard MF'er
3 nov 2001
348
0
België
Zien jullie dat zitten om die reacties nog eens te herhalen op mijn site?
Of mag ik deze allemaal overnemen? :}
 

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.698
40
45
A.
rennsport of bt-010...

rennsport is geen regen/allwheather band...de bt010 wel...

rennsport plakt NOG beter...
maar is ook eerder op...voor normaal en sportief gebruik (af en toe is een circuitdag) zou ik persoonlijk kiezen voor de bt-010

en ik heb er volgende week ook een
een zwarte 2001 model

met welke banden stuurd een tl best
de metzlers zijn nie je van het .
 

Moosman

Die hard MF'er
1 feb 2002
838
0
42
Winterswijk
Ik schaf waarschijnlijk als volgende motor zo'n TL1000S aan, omdat ik dus geen geld heb voor de SP1. Ik vind hem in ieder geval behoorlijk cool.

[EDIT]Liever heb ik natuurlijk een TL1000R maar dies ook weer een stukje duurder[/EDIT]
 
Laatst bewerkt: