TLR loopt stationair op 1 poot

Vosjuh

MF veteraan
1 aug 2005
3.115
1
mmmmm ik heb beetje een probleempje met de TLR, bij stationair loopt ie af en toe op 1 poot. Volgens een monteur van een motorzaak waar ik toevallig vlak langs reed kwam het door een hele zware regenbui waar ik recentelijk doorheen ben gereden. Hierbij zou er vocht achter het bougiekapje gekomen zijn waardoor 1 van de bougies niet zou vonken bij stationair toerental

Ik ben redelijk A-technisch en heb geen idee wat ik hiermee aan moet, ik dacht zelf dat als de motor warm genoeg was dat het vocht vanzelf wel zou verdwijnen maar ja, dat weet ik dus niet zeker. En voor ik schade aanricht ben ik wel benieuwd wat jullie adviseren. Is het vervangen van de bougies een beetje te doen of is het verstandiger dat ik de TLR ff wegbreng naar MotoPort ??
 
Beetje vocht kan al snel een klein beetje oxidatie veroorzaken wat in tegenstelling tot vocht niet vanzelf weg gaat. Handigste is om de bougiekapjes even te controleren, even eraf eventueel schoonmaken en er weer op zal waarschijnlijk al voldoende zijn. Kan het effe niet meer helemaal voor me halen hoe het ook al weer zit maar volgens mij moet je het een en ander wegsleutelen voor dat je bij de bougies kan. (kan effe niet bij de fiets kijken zit op het werk)
Het wijst zichzelf allemaal maar het is natuurlijk aan jou om te bepalen of je dat zelf wilt doen.
 
Beetje vocht kan al snel een klein beetje oxidatie veroorzaken wat in tegenstelling tot vocht niet vanzelf weg gaat. Handigste is om de bougiekapjes even te controleren, even eraf eventueel schoonmaken en er weer op zal waarschijnlijk al voldoende zijn. Kan het effe niet meer helemaal voor me halen hoe het ook al weer zit maar volgens mij moet je het een en ander wegsleutelen voor dat je bij de bougies kan. (kan effe niet bij de fiets kijken zit op het werk)
Het wijst zichzelf allemaal maar het is natuurlijk aan jou om te bepalen of je dat zelf wilt doen.


Tnx...

Volgens de monteur die ik gesproken heb zitten de bougies achter de radiator. Die moet er dus eerst voor weg....

Ik zal eens even kijken of het me lukt, vertrouw ik het niet dan breng ik em wel weg
 
De voorste cilinder kan je echt moeilijk bij.
De radiateur moet je dan opzij halen. Ook zit de toeter weer voor de radiateur.

De achterste cilinder kan je wel makkelijk bij.
 
De voorste cilinder kan je echt moeilijk bij.
De radiateur moet je dan opzij halen. Ook zit de toeter weer voor de radiateur.

De achterste cilinder kan je wel makkelijk bij.


tsja, geen idee wat ik moet doen eigenlijk. Aan de ene kant zou ik best zelf willen kijken maar aan de andere kant vertrouw ik mezelf niet echt met gereedschap in de buurt van de TLR plus dat ik niet eens weet waar ik naar moet zoeken....
 
Is er niemand in je buurt die een klein beetje verstand heeft daarvan?
Je hoeft alleen maar effe de bougie uit te halen.
Die is bijna hetzelfde als een bout eruit draaien, maar dan met een andere sleutel.
Erg simpel dus en kan effectief zijn... :Y
 
Is er niemand in je buurt die een klein beetje verstand heeft daarvan?
Je hoeft alleen maar effe de bougie uit te halen.
Die is bijna hetzelfde als een bout eruit draaien, maar dan met een andere sleutel.
Erg simpel dus en kan effectief zijn... :Y

Ik zal morgen maar es ff kijken, eerst de kappen eraf sleutelen en dan maar eens goed gaan zoeken naar de bougies.....Als ik de kabeltjes kan vinden dan moeten de bougies in de buurt zijn toch :X

Moet ik ook nog andere dingen van de radiator loshalen eventueel of is het alleen ff aan de kant halen, hij hoeft neit helemaal los zeg maar.... :?
 
Je kan hem opzij duwen, maar pas wel op de slangen naar je radiateur.
Niet dat je ze eraf trekt...

Begin bij je achterste cilinder, die is makkelijk te doen.
 
Je kan hem opzij duwen, maar pas wel op de slangen naar je radiateur.
Niet dat je ze eraf trekt...

Begin bij je achterste cilinder, die is makkelijk te doen.

Nou deze stuntelaar krijgt niet eens de kappen fasoenlijk los....Bij de voorkant zitten de luchtinlaten tussen de buitenste kap en de binnenste ingeklemd (zo lijkt het), er zit aan de binnenkant een schroefje maar daar kan ik niet bij komen omdat ik niet z'n klein schroevendraaiertje heb. Moet dit schroefje los om de kappen er volledig af te krijgen ??

Maar ik kwam er wel achter dat toen de vorige eigenaar de motor op de z'n zij liet vallen er meer stuk is gegaan dan hij zei. Een van de bevestigingspunten waar de imbusjes in moeten is afgebroken van de voorste kap aan de linkerkant. Ik draaide de bout los en er viel gelijk wat naar beneden.... -O-

Maar ik zal ff wachten tot me vader terug is van vakantie, die is er wat handiger mee.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan