TLS veerinstelling

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Mijn model is van 1997 en naar mijn gedacht wat hard afgeveerd (ideaal voor circuit maar te hard voor de straat). Nu heb ik horen zeggen dat de TLS gerust op de zachtste stand mag gezet worden...ik heb dus de ingaande en uitgaande demping van voor en achter vrijwel volledig op het zachtste gezet...straks even checken of dit goed is. Zijn er alvast tips, bedenkingen, raad?
 
Veerinstelling is erg persoonlijk. Een ideale instelling kun je alleen zelf bepalen. Ik vond zelf dat de TL nogal stuiterde op drempels en zo. Na het terugdraaien van de veervoorspanning (niet de demping) van de voorvork met twee ringen beviel de motor een stuk beter op de weg.

Draai niet te woest aan je demping, kleine wijzigingen kunnen behoorlijke gevolgen hebben. Na het afstellen van de achterdemper stuurde de TL beter in, ik was erg verbaasd.

Succes ermee. Ik kan nog wel even zoeken naar een veerinstelling zoals in de Moto73 heeft gestaan. Dat was een hele verbetering.
 
mijn bevindingen wat betreft veerinstellingen voor de TL1000s staan vermeld op de SVContact site (www.svcontact.com/motortypen/tl1000s/tips..) heb zelf inmiddels hyperpro schokdemper achter gemonteerd en da's een opvallende verbetering!
jurjen
 
Voorvork staat bij mij gewoon standaard en achter heb ik een WP zitten werkt met mijn 95kg zowel op het circuit en de niet al te hobbelige straat.
 
ik had op mijn TL de vering voor bijna op zijn zachtste staan, achter is de rotatie demper na een paar jaar al echt aan vervanging toe. (ik geschroeft en geschroeft, en het bleef maar klote) om 700 euro uit te geven aan voor en achter veren vondt ik te veel. (vooral als hij al bijna aan de 50k km zit).

toen heb ik hem ingeruild op een rsv mille, en dat was een hele verbetering. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan