tm mx 125 2003

sbfighter

Rookie
16 jul 2012
23
0
Hallo Beste tm rijders :)
ik weet niet of dit de juiste manier is om een vraag te stellen maar ik doe het toch maar.
Sinds kort heeft mijn zoon een tm mx 125 van 2003 gekocht.
We hebben hier alleen nog maar door de straat gereden maar toen al werd duidelijk dat het carter mijn vers toegevoegde olie er snel weer uit wilde gooien via de carterontluchtingsslang.
Omdat gedacht werd aan de krukaskering aan koppelingszijde heb ik het blok gedemonteerd en bij jst motoren een nieuwe keering en lager aten plaatsen. (bijna niet zelf te doen ivm het 3e lager op de krukas)
Helaas mocht dit na het in elkaar zetten van het geheel niet baten, de olie word wederom uit de ontluchting gegooid.
Er lijkt ook helemaal geen druk op deze slang te staan als de motor draaid en stationair draaiend blijft de olie ook gewoon zitten.
Pas bij activeren van de versnellingsbak komt de olie er uit (rijden dus)
Nog een vreemd verschijnsel is dat de 550 ml olie die er in MOET (volgens dealer en importeur) via de olielevel inspectie schroef (zijkant koppelingsdeksel) er met ongeveer de helft er weer uit loopt?
Iemand enig idee of ervaring hiermee?
 
Zet wat druk op de carterontluchting en kijk/luister waar het lekt.
 
Dank voor je reactie..
Heb dat eens gedaan maar raak de druk (gewoon hard met de mond) nergens kwijt.
 
El Snorro, Had daar ook mijn twijfels over maar na revisie van keering en lager waren de carters geheel leeg.
Ik moet ook nog toevoegen dat er echt carterolie in de verbrandingsruimte komt omdat de zwarte stinkende drap die uit de demper komt er niet om liegt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan