TM racing topic 2, the story continues

full

full

full

Hier nog maar eens het nieuwe speelgoed voor 2013
 
Dan ook maar eens een foto van mijn EN300 2009 model.
Stickerset is nog van de vorige eigenaar en niet helemaal mijn stijl, t.z.t komt daar iets anders op (wit).
IMG_0686.JPG

Enkele accessoires die gemonteerd zijn;
- Fabrieks Marzocchi Shiver 50mm CC vork met zwarte DLC coating
- Öhlins schokbreker
- Meca systems radiatorbescherming
- Meca systems bodemplaat
- Xfun schakelpook
- Acerbis handkapen
- CNC gefreesde tankdop van S-TEEL
- BUD Racing afgestelde vering
- Litespeed titanium voetsteunen
- Brembo Rempomp
- Brembo Koppelingpomp
- TM Factory billet koppelingpompje
- V-Force 3
- Silent block
- SM wiel set 16,5x3,5 en 17x5
- Beringer 6 zuiger remsysteem met BRO12 rempomp
 
Laatst bewerkt:
mooi ding
vind de stickers ook supernetjes
zal er alleen mooie nummerplaten met startnr op plakken
verder super
 
BTW voetsteuntjes van een Husqvarna, Yamaha YZF/WRF en Gasgas passen prima, mits ze een beetje aangepast zijn met een dremel oid.
 
Zo net ff het balhoofd netjes ingevet
Nu ff wit plastic erop , zit nog te twijvelen of ik er een blauw zadel op zal zetten
 
Doen!!! dan rijden we allemaal hetzelfde...Olav heeft inmiddels ook een blauw zadel en wit plastic...stickersets komen er ook zo aan....
 
ja dan heb ik dus weinig keus
zijn zeker teamorders haha
ben benieuwd naar stickers
 
Kreeg ze te zien van een man in lange regenjas.
Con heeft ze hier overigens ook ergens gepost dacht ik.
 
@ robert mx.. uit vorige topic,

die Dakar TM word inderdaad bereden door een italiaan in de Dakar 2013:
Alex Zanotti
alex-Zanotti-dakar1.jpg
 
De 300 van mij heeft last van een slepende koppeling.
Als ik de hendel volledig intrek is het net of die niet volledig ontkoppelt, hetzelfde wat gebeurt als de korf ingeslagen is.

De koppelingskorf en binnenklok zijn NIET ingeslagen, koppelingsplaten zijn zo nog goed en niet krom, 8 staal platen van 1mm, en 9 frictieplaten van 3mm.
De volgorde is goed (beginnen en eindigen met een frictie plaat).
Asje met axiaal naaldlager tussen binnenklok en drukplaat is compleet en juist gemonteerd.

Ik geloof niet dat het aan de bediening (pomp en cilinder) ligt.
De druk is constant, dus geen lucht in het systeem.

Probleem opgelost, kwam doordat de kurk frictieplaten niet geweekt waren in de olie alvorens de montage.
 
Laatst bewerkt:
Als het een magura koppeling is zal ik je adviseren magura olie te gebruiken voor behoud van je cupjes
 
Dat is logisch, in Magura alleen mineralen hydrauliek olie.
Heb een AJP pomp btw.

Vervangen voor een Brembo pomp
 
Laatst bewerkt:
Niet kloten met de ajp,zijn meerdere problemen mee geweest.
Kan eens informeren voor een gebruikte magura of brembo?
o-ringen zijn wel te bestellen trouwens,wordt een revisiesetje dan,via tm...weet niet wat voor type o-ringen ze gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan