Tmax 2001 stottert/hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tmaxje

Rookie
25 jun 2020
11
0
Ik heb mijn tmax nu alweer bijna 7 jaar. Nooit geen problemen mee gehad, maar vandaag na wezen rijden op de weg terug naar huis begon de motor te stotteren/haperen!

Kan dit motorolie zijn?
Waar moet ik meer aan denken?

Bvd
 
Motorolie, nee. Dat gaat anders. Eerst begint de motor lawaai te maken, steeds meer, tot hij uiteindelijk vastloopt.

Bedoel je dat hij nu en dan een ontbranding lijkt over te slaan? Zoiets?
Dan lijkt het iets met de brandstoftoevoer te zijn of iets met de ontsteking.
 
Geen idee! Ik maak dit voor het eerst mee. En nog wat wat ik ben vergeten te vertellen. Er komt een stinkende geur ergens vandaan!
 
En nog een mededeling. Wilde zojuist mn Tmax starten maar gaat nu helemaal niet meer aan, terwijl er een nieuwe accu in zit. Ik hoor helemaal niks werken en de lichten gaan ook niet meer aan.
 
En nog een mededeling. Wilde zojuist mn Tmax starten maar gaat nu helemaal niet meer aan, terwijl er een nieuwe accu in zit. Ik hoor helemaal niks werken en de lichten gaan ook niet meer aan.

Ben je lid van de ANWB, die komen je ook aan huis helpen.
 
Misschien dynamo? Bougies? (Hoofd) Zekering(en)? Spanningsregelaar?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee! Ik maak dit voor het eerst mee. En nog wat wat ik ben vergeten te vertellen. Er komt een stinkende geur ergens vandaan!

Als in, doorgebrande electronica? als je pech hebt een kabel of ander component.
Maar dat zou je dan in theorie maar 1x geroken moeten hebben, daarna is het doorgebrand en zou het ergste al voorbij moeten zijn.
Dat zou het heel logisch maken dat hij ineens ECHT niets meer doet.

Kwestie van uitvogelen tot waar het goed gaat, met een multimeter als bovenstaande het geval is.
 
Dealer bezoeken
Niet om lullig te doen, maar jij gaat dit niet opgelost krijgen


Nee zeker niet. Gaat naar motorport volgende maand. Wilde alleen weten in welke hoek in het probleem zou kunnen zitten ongeveer.
 
Als in, doorgebrande electronica? als je pech hebt een kabel of ander component.
Maar dat zou je dan in theorie maar 1x geroken moeten hebben, daarna is het doorgebrand en zou het ergste al voorbij moeten zijn.
Dat zou het heel logisch maken dat hij ineens ECHT niets meer doet.

Kwestie van uitvogelen tot waar het goed gaat, met een multimeter als bovenstaande het geval is.


Kan idd van alles zijn, heb een afspraak bij motorport.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan