Tmax 2022.... Doen of niet doen!?

Mooi display
 
Buiten het uiterlijk zie in weinig reden om te wisselen. De motorinhoud is ook het zelfde gebleven.
Had liever een 750 gezien bv, dan was het een overweging waard
 
persoonlijk vind ik m lelijker geworden en een 560 nog steeds.. denk toch dat ik voor de adv ga volgend jaar
 
persoonlijk vind ik m lelijker geworden en een 560 nog steeds.. denk toch dat ik voor de adv ga volgend jaar
Denk dat het wel voorlopig op 560 zal blijven hangen, of marginaal zal stijgen. Ze zitten zonder aanpassing op de 35kW wat in de meeste gebieden ook de reden is dat het ws daarop gaat blijven.... Geen reden om voor meer te gaan als je met wat je hebt toch redelijk goed blijft verkopen. En de upgrades zo miniem dan ook zijn wel welkom, vooral met het 'infotainment' systeempje dat ze bedacht hebben met de geintegreerde navigatie. tegen betaling, jawel, maarja, kan wel handig zijn voor sommigen.... Zoals ik, eindelijk af van het gepriegel met de telefoonhouders, etc..

Mja, is wel een kwestie van smaak!
 
Denk dat het wel voorlopig op 560 zal blijven hangen, of marginaal zal stijgen. Ze zitten zonder aanpassing op de 35kW wat in de meeste gebieden ook de reden is dat het ws daarop gaat blijven.... Geen reden om voor meer te gaan als je met wat je hebt toch redelijk goed blijft verkopen. En de upgrades zo miniem dan ook zijn wel welkom, vooral met het 'infotainment' systeempje dat ze bedacht hebben met de geintegreerde navigatie. tegen betaling, jawel, maarja, kan wel handig zijn voor sommigen.... Zoals ik, eindelijk af van het gepriegel met de telefoonhouders, etc..

Mja, is wel een kwestie van smaak!
vind jij de voorkant mooier dan het 21 model?
 
Ik ben echt ook wel benieuwd om hem in het echt te zien, dan kunnen we een oordeel vellen, vind het huidige model iets agressiever lijken en de nieuwe lijkt meer op een echte motor, ook een beetje Xadv vooraan ...ik lees dat je nog iets meer beschermt zit omdat het front wat hoger is gebracht, het nieuwe display is wel mooi moet ik zeggen ....nu heb ik sinds mei dit jaar mijn DX ingeruild voor een techmax...heb nog wel een paar andere proefritten gereden maar uiteindelijk toch terug Tmax .....volgend jaar inruilen zie ik zo direct niet gebeuren omdat je toch weer wat geld zult moeten opleggen .
 
Ik ben echt ook wel benieuwd om hem in het echt te zien, dan kunnen we een oordeel vellen, vind het huidige model iets agressiever lijken en de nieuwe lijkt meer op een echte motor, ook een beetje Xadv vooraan ...ik lees dat je nog iets meer beschermt zit omdat het front wat hoger is gebracht, het nieuwe display is wel mooi moet ik zeggen ....nu heb ik sinds mei dit jaar mijn DX ingeruild voor een techmax...heb nog wel een paar andere proefritten gereden maar uiteindelijk toch terug Tmax .....volgend jaar inruilen zie ik zo direct niet gebeuren omdat je toch weer wat geld zult moeten opleggen .
heb je de xadv ook gereden?
 
heb je de xadv ook gereden?
Heb ik ook gereden alsook de Forza 750, die laatste rijd iets comfortabeler , de Xadv is de zithouding heel anders dan op Forza of Tmax en het stuur ook breder wat maakt om tussen de files door te rijden iets moeilijker is en zit je ook minder beschermd, maar het neemt niet weg dat ik het ook leuke scooters vind.
Ik heb voor de Tmax techmax gekozen voor de extra's die hij heeft, elektrische ruit, cruise control, verwarmd zadel enz. De S of T modus vind ik ook wel fijn vooral als je met passagier in de stad rijd . In de T modus is hij minder agressief en makkelijker om stapvoets te rijden Eigenlijk is het allemaal persoonlijk wat je goed vind of niet of wat je wil .
Ik zou zeggen, ga test rijden en dan raak je er wel uit.
 
Inderdaad de extra’s waren voor mij ook de doorslag om voor de DX te kiezen. XADV heb ik over getwijfeld, maar kreeg vanwege het brede stuur de motor niet m’n kelderbox in |(
 
Inderdaad de extra’s waren voor mij ook de doorslag om voor de DX te kiezen. XADV heb ik over getwijfeld, maar kreeg vanwege het brede stuur de motor niet m’n kelderbox in |(
Ik moest ook eerst mijn auto buiten zetten om hem in de garage te krijgen 🤔 heb 25.000km op mijn eerdere DX gereden zonder problemen , was daar super tevreden van en vandaar rij ik nu op mijn 2de Tmax. 😉
 
Heb ik ook gereden alsook de Forza 750, die laatste rijd iets comfortabeler , de Xadv is de zithouding heel anders dan op Forza of Tmax en het stuur ook breder wat maakt om tussen de files door te rijden iets moeilijker is en zit je ook minder beschermd, maar het neemt niet weg dat ik het ook leuke scooters vind.
Ik heb voor de Tmax techmax gekozen voor de extra's die hij heeft, elektrische ruit, cruise control, verwarmd zadel enz. De S of T modus vind ik ook wel fijn vooral als je met passagier in de stad rijd . In de T modus is hij minder agressief en makkelijker om stapvoets te rijden Eigenlijk is het allemaal persoonlijk wat je goed vind of niet of wat je wil .
Ik zou zeggen, ga test rijden en dan raak je er wel uit.
ik zit erg te twijfelen tussen de techmax en xadv 2021 ik denk dat 750 cc wel wat meer te bieden heeft
 
ik zit erg te twijfelen tussen de techmax en xadv 2021 ik denk dat 750 cc wel wat meer te bieden heeft
Tja...het hangt er vanaf voor wat je hem gaat gebruiken, zit je veel in en rondom de stad heb je geen 750 nodig...voor langere afstanden kan ook perfect op een Tmax...zelf al gedaan...heel uitzonderlijk hoor ik al eens klagen over zadel of rugpijn ...daar heb ik geen last van...heb er al eens 7u op gezeten met wel een korte tussen stop.
Zoals hier al besproken, als je meer vermogen wilt kan dat ook, ik ben tevreden met de standaard . 😉
 
Ik kan je verzekeren dat een TMax zo goed en veilig is op te voeren, dat je een XADV makkelijk naar je kentekenplaat laat kijken.
De Ruijter in Amsterdam kan jou hier alles over vertellen 😉
ja ben gek op de ruiterscooter de x adv heeft gewoon de looks de 2021 versie dan vind de 2020 niks
en het geluid natuurlijk.
had ik maar geld voor allebij
 
Ik kan je verzekeren dat een TMax zo goed en veilig is op te voeren, dat je een XADV makkelijk naar je kentekenplaat laat kijken.
De Ruijter in Amsterdam kan jou hier alles over vertellen 😉
vraag me alleen af maak je de motor niet kapot door het op te voeren op lang termijn
 
vraag me alleen af maak je de motor niet kapot door het op te voeren op lang termijn
Hij rijd niet harder, maar door het complete pakket dus incl powercommander komt het juist ten goede van je motor. Verhouding zuurstof, brandstof zorgt voor een betere verbranding. En uiteraard altijd eerst warm rijden voor het gas open gaat
 
Totaal verschillende motoren, ander rijgedrag, zithouding.
Echt op beide proefrijden.

Van de kuinder in Hilversum kan je proefrijden op tmax of misschien weekend huren.

Ikzelf had n keertje een Honda X-ADV naast me bij t stoplicht, hij ging rechtdoor.
Bij groen geeft hij me n dot gas....niet te geloven wat n acceleratie!


Nog nooit gezien bij n scoot WTF
 
Totaal verschillende motoren, ander rijgedrag, zithouding.
Echt op beide proefrijden.

Van de kuinder in Hilversum kan je proefrijden op tmax of misschien weekend huren.

Ikzelf had n keertje een Honda X-ADV naast me bij t stoplicht, hij ging rechtdoor.
Bij groen geeft hij me n dot gas....niet te geloven wat n acceleratie!


Nog nooit gezien bij n scoot WTF
Ik vind de XADV niet echt een scooter. Maar ze zijn wel super snel. Tis ook niet voor niets een 750.
Ofschoon ik ze wel bijhoud, alleen kost het een paar centen :P😂😂
 
Totaal verschillende motoren, ander rijgedrag, zithouding.
Echt op beide proefrijden.

Van de kuinder in Hilversum kan je proefrijden op tmax of misschien weekend huren.

Ikzelf had n keertje een Honda X-ADV naast me bij t stoplicht, hij ging rechtdoor.
Bij groen geeft hij me n dot gas....niet te geloven wat n acceleratie!


Nog nooit gezien bij n scoot WTF
dus de x adv had ongelovelijke acceleratie?
 
dus de x adv had ongelovelijke acceleratie?
Een 'gewone' motorscooter is behoorlijk te stimuleren met een vario, rollers, etc. Dit doet met name veel bij optrekken (echt heel veel zeg maar). Bij zo'n half automaat als x-adv is dat toch anders, volgens mij kun je daar minder. Daarom zou het zomaar kunnen zijn dat een goed aangepaste t-max het wel wint bij een stoplicht. Ondanks het grote verschil in motorinhoud.
 
Een 'gewone' motorscooter is behoorlijk te stimuleren met een vario, rollers, etc. Dit doet met name veel bij optrekken (echt heel veel zeg maar). Bij zo'n half automaat als x-adv is dat toch anders, volgens mij kun je daar minder. Daarom zou het zomaar kunnen zijn dat een goed aangepaste t-max het wel wint bij een stoplicht. Ondanks het grote verschil in motorinhoud.
Dat klopt. Weet natuurlijk niet wat de top is van de XADV.
Maar van 0 naar 100 win ik het van deze motor
 
Een 'gewone' motorscooter is behoorlijk te stimuleren met een vario, rollers, etc. Dit doet met name veel bij optrekken (echt heel veel zeg maar). Bij zo'n half automaat als x-adv is dat toch anders, volgens mij kun je daar minder. Daarom zou het zomaar kunnen zijn dat een goed aangepaste t-max het wel wint bij een stoplicht. Ondanks het grote verschil in motorinhoud.
het probleem wat ik er mee heb dat ik een 15000 euro motorscooter nog moet opvoeren en weer betalen om m wat sneller te maken dan een andere motorscooter die het zelfde kost
 
Als je alles benut wat deze scooter kan heb je meer dan je handen vol en zal hij je altijd blijven verrassen. Wegligging en remgedrag staan buiten verdenking terwijl het sturen een écht plezier is. Ik heb de mijne nooit opgevoerd en had ook nimmer problemen.
Indien het alleen is om een andere 'uit te trekken' heb je aan de VMax een betere vriend... wanneer je niet in de randstad en woonomgevingen rijdt zijn er ook andere oplossingen. Ik maakte verschillende mooie en lange meerdaagse uitstappen en miste alleen voor onverhard de GS!
 
Terug
Bovenaan Onderaan