tmax 530 of xmax 300!

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
de titel zegt het al
budget 9000 dus tweedehands zou de tmax worden

Geef je mening en reden erachter
IK BEN BENIEUWD!
 
Ik ben zeker geen kenner maar voor wat het waard is: De 300. Uit uw posts in het X Max topic begrijp ik dat het vooral voor stadsverkeer is. Dan lijkt de 300 mij handiger en de T Max is mss wel overkill dan.
Dan koop je met uw vooropgestelde budget ook een nieuwe machine en heb je nog wat over voor wat extraatjes. Uitlaat, ander scherm, topkoffer of zo.
 
Ik ben zeker geen kenner maar voor wat het waard is: De 300. Uit uw posts in het X Max topic begrijp ik dat het vooral voor stadsverkeer is. Dan lijkt de 300 mij handiger en de T Max is mss wel overkill dan.
Dan koop je met uw vooropgestelde budget ook een nieuwe machine en heb je nog wat over voor wat extraatjes. Uitlaat, ander scherm, topkoffer of zo.
bedankt maat ik denk ook idd dat het een beetje overkill is
 
Laatst bewerkt:
ik zit dus nog steeds te twijfelen in verband met ook nog is geen garage hebben, maar ik zag vandaag een tmax en was helemaal verliefd erop.
 
ik zit dus nog steeds te twijfelen in verband met ook nog is geen garage hebben, maar ik zag vandaag een tmax en was helemaal verliefd erop.
Dan is er maar 1 mogelijkheid...ga een proefrit maken op beide opties...
Dan merk je vanzelf wat je fijner vind rijden.
Probeer wel een beetje de soort wegen te pakken die je anders ook zou doen.
 
XMAX 300. Weegt minder en is een stukje lager qua zithoogte. Ik ben 1.80m, maar met de TMAX 530 had ik moeite om met mijn voeten goed bij de grond te kunnen, tenzij ik 'm schuin gooi naar één kant. Het blok loopt wel heel erg mooi, maar de 300 kan je prima inzetten voor zowel stad als snelweg. De TMAX vond ik eigenlijk wat te lomp in de stad. Loopt wel een bak harder.
 
Dan is er maar 1 mogelijkheid...ga een proefrit maken op beide opties...
Dan merk je vanzelf wat je fijner vind rijden.
Probeer wel een beetje de soort wegen te pakken die je anders ook zou doen.
dit lijkt me idd het beste. ik wil ook echt geen 150 euro pm betalen voorn box 5km verderop als ikt elke dag wil gebruiken
 
Ik reed voorheen T-Max en was er erg tevreden over, gebruikte hem vooral voor woon- werkverkeer met redelijk stuk ringweg. Ik had steeds een motor erbij om uitstappen en grote verplaatsingen te maken met redelijke bagage. Nu tot volle tevredenheid deze gewisseld naar een C400GT met 5 jaar garantie. Na paar duizend kilometer niets van probleem, volgens de dealer zou dit opgelost zijn sinds vorig jaar juli/augustus... ?
Na deze intro je vraag;
Ik zou resoluut kiezen voor de Yamaha 300, heeft alles genoeg maar wint het vooral aan vinnigheid in de stad en je bespaart nog wat voor bv kleding, opties...
T-Max, waarom niet?
Is erg diefstalgevoelig en veeel minder kort wendbaar in stadsverkeer door zijn langere wielbasis. In België is de verzekering bij bepaalde agentschappen bijna driemaal zo duur als een toermotor omdat onder sportklasse valt, hoe ze het uitvinden weet ik niet. Een nieuw exemplaar zou mij meer geruststelling geven dan een gebruikt die dikwijls reeds veel door proefritten werden gemarteld en de uitslag hiervan komt gewoonlijk na de garantie.
Gezien geen garage en beperkt budget de 300 met alarm en degelijk goedgekeurd slot (muuranker) samen met sterke afdekhoes.
Viola mijn persoonlijke mening na meer dan 45 motorjaren en 21 scooterjaren er bij...
Groeten 🖖
 
Nog vergeten, de tweecilinder van de T draait subliem alsmede de wegligging, maar zo ook het metertje van de benzinepomp gaat bij vlot gebruik in overdrive wat met de nieuwe 300 steeds zal meevallen. Ik met de GT rij normaal vlot gemiddeld 3,7.
Wou je dit niet onthouden, groeten 🖖
 
Ik reed voorheen T-Max en was er erg tevreden over, gebruikte hem vooral voor woon- werkverkeer met redelijk stuk ringweg. Ik had steeds een motor erbij om uitstappen en grote verplaatsingen te maken met redelijke bagage. Nu tot volle tevredenheid deze gewisseld naar een C400GT met 5 jaar garantie. Na paar duizend kilometer niets van probleem, volgens de dealer zou dit opgelost zijn sinds vorig jaar juli/augustus... ?
Na deze intro je vraag;
Ik zou resoluut kiezen voor de Yamaha 300, heeft alles genoeg maar wint het vooral aan vinnigheid in de stad en je bespaart nog wat voor bv kleding, opties...
T-Max, waarom niet?
Is erg diefstalgevoelig en veeel minder kort wendbaar in stadsverkeer door zijn langere wielbasis. In België is de verzekering bij bepaalde agentschappen bijna driemaal zo duur als een toermotor omdat onder sportklasse valt, hoe ze het uitvinden weet ik niet. Een nieuw exemplaar zou mij meer geruststelling geven dan een gebruikt die dikwijls reeds veel door proefritten werden gemarteld en de uitslag hiervan komt gewoonlijk na de garantie.
Gezien geen garage en beperkt budget de 300 met alarm en degelijk goedgekeurd slot (muuranker) samen met sterke afdekhoes.
Viola mijn persoonlijke mening na meer dan 45 motorjaren en 21 scooterjaren er bij...
Groeten 🖖
wat een goede uitleg meneer danku
 
Terug
Bovenaan Onderaan