Tmax 560 acra db killer

Ik moet je gelijk geven. Aangezien ik eigenwijs ben, had ik de db killers er toch even uitgehaald. Zonder maakt mijn Tmax te veel lawaai. Nooit gedacht dat ik liever met db killers zou willen rijden. Jammer genoeg ziet de Akrapoviç er een stuk mooier uit zonder, maar het geluid is echt veel de hard..
Toevallig is mijn db killer gemodificeerd van m’n termignoni. Ik miste snelheid ondanks de gebruikelijke aanpassingen. Variokit van Polini, sportkoppeling, powercommander.
Het geluid is inderdaad iets harder, maar dat gaat de motor ook nu.
 
Toevallig is mijn db killer gemodificeerd van m’n termignoni. Ik miste snelheid ondanks de gebruikelijke aanpassingen. Variokit van Polini, sportkoppeling, powercommander.
Het geluid is inderdaad iets harder, maar dat gaat de motor ook nu.
In die Akra van mij is mijn vriendin vergeten de katalysator te monteren. Zal ook eens proberen hoe het klinkt met katalysator.
Waar heb jij je Tmax laten afstellen als ik vragen mag? En is er iemand hier die weet of het mogelijk is de originele ECU te gebruiken? Of ben je altijd aangewezen op een Power commander/Rapidbike o.i.d.?
 
In die Akra van mij is mijn vriendin vergeten de katalysator te monteren. Zal ook eens proberen hoe het klinkt met katalysator.
Waar heb jij je Tmax laten afstellen als ik vragen mag? En is er iemand hier die weet of het mogelijk is de originele ECU te gebruiken? Of ben je altijd aangewezen op een Power commander/Rapidbike o.i.d.?
Katalysator zit er bij mij sowieso niet in. Ik heb m’n motor in onderhoud bij de Ruijter motoren in Amsterdam. Dat zijn echt eindbazen wat betreft TMax
 
Katalysator zit er bij mij sowieso niet in. Ik heb m’n motor in onderhoud bij de Ruijter motoren in Amsterdam. Dat zijn echt eindbazen wat betreft TMax
Bedankt voor de info, die naam heb ik meer gehoord. Ga ze toch maar eens bellen. Het zal waarschijnlijk wel weer een zak geld gaan kosten, zo gaat dat wel vaker hè
Tmax eindbazen zijn schaars ben ik achtergekomen. Zeker in de regio Den Bosch
 
Katalysator zit er bij mij sowieso niet in. Ik heb m’n motor in onderhoud bij de Ruijter motoren in Amsterdam. Dat zijn echt eindbazen wat betreft TMax
Zonder kat? Is dat een mode tegenwoordig om zonder kat rond te rijden?

Oldtimers of oude motorfietsen, als je die onderweg tegenkomt dan ruik je direct die stank uit mijn jeugd toen je die geur van uitlaatgassen op straat overal en altijd rook. Maar dat zijn oldtimers van voor de tijd van de katalysator, dus OK.

Maar ik kom tegenwoordig ook vaak moderne spullen tegen die even hard stinken, om niet te zeggen nog harder stinken. Nog als voorbeeld niet zo lang geleden een Mercedes coupé met een vervaarlijk klinkende 8-cilinder erin van recente productie. Gruwelijke stank. Ongelooflijk dat je zoiets vandaag nog kan tegenkomen.

Een benzinemotor van nu met stoechiometrisch geregeld mengsel zonder kat stinkt veel harder dan een oude goed afgestelde benzinemotor van voor het katalysatortijdperk, want die draaiden onder normaalbedrijf niet stoechiometrisch maar met een luchtoverschot om zo goed mogelijk alle brandstof te verbranden. Dat doen moderne motoren zonder kat dus niet.
 
Zonder kat? Is dat een mode tegenwoordig om zonder kat rond te rijden?

Oldtimers of oude motorfietsen, als je die onderweg tegenkomt dan ruik je direct die stank uit mijn jeugd toen je die geur van uitlaatgassen op straat overal en altijd rook. Maar dat zijn oldtimers van voor de tijd van de katalysator, dus OK.

Maar ik kom tegenwoordig ook vaak moderne spullen tegen die even hard stinken, om niet te zeggen nog harder stinken. Nog als voorbeeld niet zo lang geleden een Mercedes coupé met een vervaarlijk klinkende 8-cilinder erin van recente productie. Gruwelijke stank. Ongelooflijk dat je zoiets vandaag nog kan tegenkomen.

Een benzinemotor van nu met stoechiometrisch geregeld mengsel zonder kat stinkt veel harder dan een oude goed afgestelde benzinemotor van voor het katalysatortijdperk, want die draaiden onder normaalbedrijf niet stoechiometrisch maar met een luchtoverschot om zo goed mogelijk alle brandstof te verbranden. Dat doen moderne motoren zonder kat dus niet.
Kan je aub in begrijpend Nederlands uitleggen wat je nu bedoeld met jou bericht ?
 
Zonder kat? Is dat een mode tegenwoordig om zonder kat rond te rijden?

Oldtimers of oude motorfietsen, als je die onderweg tegenkomt dan ruik je direct die stank uit mijn jeugd toen je die geur van uitlaatgassen op straat overal en altijd rook. Maar dat zijn oldtimers van voor de tijd van de katalysator, dus OK.

Maar ik kom tegenwoordig ook vaak moderne spullen tegen die even hard stinken, om niet te zeggen nog harder stinken. Nog als voorbeeld niet zo lang geleden een Mercedes coupé met een vervaarlijk klinkende 8-cilinder erin van recente productie. Gruwelijke stank. Ongelooflijk dat je zoiets vandaag nog kan tegenkomen.

Een benzinemotor van nu met stoechiometrisch geregeld mengsel zonder kat stinkt veel harder dan een oude goed afgestelde benzinemotor van voor het katalysatortijdperk, want die draaiden onder normaalbedrijf niet stoechiometrisch maar met een luchtoverschot om zo goed mogelijk alle brandstof te verbranden. Dat doen moderne motoren zonder kat dus niet.
Het liefst heb ik een die helemaal niet stinkt. Maar je hebt gelijk, jong of oud, stinken kunnen ze allemaal.
 
Kan je aub in begrijpend Nederlands uitleggen wat je nu bedoeld met jou bericht ?
Je zei dat je rondrijdt zonder katalysator. En ik vind dat vreemd.
Bij een motor met katalysator gaat de ECU ervan uit dat er een katalysator is om de boel schoon te maken maar als je die verwijdert dan is zo een motor pakken meer vervuilend dan een motor van toen er nog geen katalysatoren waren.
 
Je zei dat je rondrijdt zonder katalysator. En ik vind dat vreemd.
Bij een motor met katalysator gaat de ECU ervan uit dat er een katalysator is om de boel schoon te maken maar als je die verwijdert dan is zo een motor pakken meer vervuilend dan een motor van toen er nog geen katalysatoren waren.
Yeps.... In een aantal landen is het verwijderen van de katalysator bij voorbaat illegaal en als je gesnapt wordt ben je de sjaak. Plus ja, het is in feite niet goedgekeurd voor de openbare weg (ga ik weer...)
 
Ok duidelijk. Soms moet je wat regels overtreden om met meer plezier op je motor te rijden :]
 
Een katalysator zorgt voor wat tegendruk, dus kost je iets vermogen.
Nu, mijn katalysator blijft er alleszins in. Rijdt voor mij al goed genoeg zo, en moest ik vinden dat ik meer power nodig heb dan zoek ik me een Beverly 350, met kat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan