tmax 560

NL. Ik laat je het zsm weten. Ik moet wel voorzichtig blijven, tot 3000KM krijg ik de prijs, zolang ik niet val of andere schades rij... En ik hoop dat het enigzins leverbaar zal zijn, ondanks dat het gereserveerd is, met de levertijden tegenwoordig weet je het nooit...
 
NL. Ik laat je het zsm weten. Ik moet wel voorzichtig blijven, tot 3000KM krijg ik de prijs, zolang ik niet val of andere schades rij... En ik hoop dat het enigzins leverbaar zal zijn, ondanks dat het gereserveerd is, met de levertijden tegenwoordig weet je het nooit...
Ik ben ook wel benieuwd naar de leveringen, ik heb vorig jaar een maand langer gewacht en een vriend 3 maanden langer.
Ik hoop het voor jouw, ik heb hier in BE vernomen dat er een paar mensen een preorder hebben gedaan, rijden momenteel ook Tmax maar die zijn ongeveer 5 jaar oud.
 
Zaterdag op bezoek geweest in Brussel Yamaha dealer die opendeurdag had met de nieuwe Tmax, in het echt valt hij beter mee dan ik had gedacht, het mooiste is het nieuwe teller gebeuren, dit is echt vet en groot.
Vooraan is de neus wat verhoogt en de lichten anders , het enige achteraan is de richtingaanwijzers die mee zijn in gewerkt.
Als de kans zich voordoet zou ik er toch wel eens op willen rijden om het verschil te weten, altijd benieuwd.
 
Vreemd hoe sommigen hun voorkeur voor een “echte” motorfiets verwoorden .

Ik heb al 2 TMaxen gehad “voor erbij “ en vind het de beste scooter die je kan vinden , maar wát een prijzen , zeg , voor een “vijfhonderdje”, tenslotte …

Ik heb nu een nieuwe Vespa “voor erbij “ en verkies sowieso mijn BMW GS , maar als ik om een of andere (fysieke) reden een scooter als hoofd-tweewieler zou moeten nemen , wordt het ongetwijfeld weer een TMax… waar je hoegenaamd niét voor lul opzit , maar wel vele motorrijders het snot voor de ogen mee rijdt op een bochtige weg .
 
Voor degenen die alvast willen spieken, hier de techmax handleiding. Wel in 't engels.
 

Bijlagen

  • tmax 2022 techmax manual.pdf
    5,8 MB · Weergaven: 25
En de prijzen voor de Garmin Navigatie per jaar valt ook mee, denk ik.
 

Bijlagen

  • B9D8ED18-7112-4B25-A7BE-0789C62F77C8.png
    B9D8ED18-7112-4B25-A7BE-0789C62F77C8.png
    39,8 KB · Weergaven: 42
Hier is ze dan eindelijk!
Eind Juni komt de sc project pijp en dan gaat ie eronder, dan is ie lekker ingereden: Sc project

8F86A4AF-67F8-4A79-8C3C-7F604E10F99B.png
 

Bijlagen

  • 85B4922E-E365-4414-B71F-DFA504EA3AAE.jpeg
    85B4922E-E365-4414-B71F-DFA504EA3AAE.jpeg
    170,1 KB · Weergaven: 65
  • 44465550-F71F-4C5E-B613-A42B600B8F87.jpeg
    44465550-F71F-4C5E-B613-A42B600B8F87.jpeg
    477,6 KB · Weergaven: 66
  • 38DD6C26-84A2-4020-AB06-92739134139B.jpeg
    38DD6C26-84A2-4020-AB06-92739134139B.jpeg
    622,4 KB · Weergaven: 64
  • 968559F5-CFDD-4364-9776-F86C547FAE4E.jpeg
    968559F5-CFDD-4364-9776-F86C547FAE4E.jpeg
    382,7 KB · Weergaven: 67
Na mijn Silverwing wilde ik dolgraag een T-max. Betere looks, meer power, strakker rijden en een actievere zithouding. Na proefritten op diverse scooters kwam ik tot de conclusie dat de Burgman 650 comfortabeler en praktischer is en de X-ADV 750 sneller en strakker. Wat ze helaas gemeen hebben met de T-max is toch de passieve zithouding: ik houd dat hooguit een half uurtje vol (maar zit er regelmatig langer op). Bovendien is het imago van de T-max voor mij ook wel een dingetje: ik zie veel gepimpte exemplaren rondrijden, waarvan ik die met een kabaalpijp het ergste vind.
 
Na mijn Silverwing wilde ik dolgraag een T-max. Betere looks, meer power, strakker rijden en een actievere zithouding. Na proefritten op diverse scooters kwam ik tot de conclusie dat de Burgman 650 comfortabeler en praktischer is en de X-ADV 750 sneller en strakker. Wat ze helaas gemeen hebben met de T-max is toch de passieve zithouding: ik houd dat hooguit een half uurtje vol (maar zit er regelmatig langer op). Bovendien is het imago van de T-max voor mij ook wel een dingetje: ik zie veel gepimpte exemplaren rondrijden, waarvan ik die met een kabaalpijp het ergste vind.
En..wat gaat het dan worden???
 
Dat met die zithouding herken ik wel. Imago zit ik zelf niet mee. Het interesseert me sowieso niet veel wat anderen vinden over scooters. Ik vind ze geweldig 🤩

Maar ik ben ook benieuwd waar je dan voor hebt gekozen en of je zit probleem daarmee is opgelost.
 
Na mijn Silverwing wilde ik dolgraag een T-max. Betere looks, meer power, strakker rijden en een actievere zithouding. Na proefritten op diverse scooters kwam ik tot de conclusie dat de Burgman 650 comfortabeler en praktischer is en de X-ADV 750 sneller en strakker. Wat ze helaas gemeen hebben met de T-max is toch de passieve zithouding: ik houd dat hooguit een half uurtje vol (maar zit er regelmatig langer op). Bovendien is het imago van de T-max voor mij ook wel een dingetje: ik zie veel gepimpte exemplaren rondrijden, waarvan ik die met een kabaalpijp het ergste vind.
Voor mij was het simpel; de Burgman is een ideale zakenscooter, met een zee aan ruimte, maar met een chronisch verouderd instrumentarium. Wel is de comfort top op die machine.
De X-Adv is een mooie machine, (snelheid is niet mijn ding of argument!), maar de bergruimte is karig, en een topkoffer is niet mijn ding... En ik ga voor een motorscooter voor het gemak, dus die ketting is toch voor mij een dingetje. (Maar ze zijn wel leuk, zuinig, en kunnen ook luid zijn, net als de gepimpte tmaxxen!)
Voor mij was de TMax er exact tussenin; genoeg ruimte voor het woon-werk (snelweg) en af en toe toeren gedurende het weekend.
 
@zwevenkever

Ook ik ben trotste eigenaar van de nieuwe 2022 tmax en man wat rijd dat ding heerlijk hè :P gasrespons is nog nooit zo goed geweest met die ride by wire..
Ga je naast de sc project ook nog een andere Vario plaatsen? Wat zijn de bevindingen hier van j Costa xrp of de Malossi mhr met 12/13 gram rollers?
 
@zwevenkever

Ook ik ben trotste eigenaar van de nieuwe 2022 tmax en man wat rijd dat ding heerlijk hè :P gasrespons is nog nooit zo goed geweest met die ride by wire..
Ga je naast de sc project ook nog een andere Vario plaatsen? Wat zijn de bevindingen hier van j Costa xrp of de Malossi mhr met 12/13 gram rollers?
Dat ding rijdt fenomenaal, ongelooflijk lekker! Gisteren even een rondje gedaan door het dorp, en dan de snelweg op, en het was zeker wat lekkerder in de bochten dan de 2021 versie (ik doe nog wel es het goede gooi- en smijtwerk op het moment dat ik de bocht uitga!). Ik heb wel de optionele Öhlins schokbreker onder de mijne zitten en dat is wel een verschilletje qua comfort. Op de snelweg cruise control aan en laten lopen, heerlijk... Garmin navigatie werkt zeer goed, en vooral met dat 7" scherm is dat mooi meegenomen.
2 puntjes: het handschoenenkastje heeft GEEN lock meer, tov de vorige modellen, en het stuur en middenbok slot gaan er in een keer op. Bij het vorige model was het 1 keer kort op de lock voor het stuurslot, en 1 keer lang voor de middenbok, het is nu beide in 1. Ik kan het fout hebben, maar dat viel op.

Bergruimte is in de lengte wat minder geworden (niet te gek minder!) maar wel dieper dan het vorige model.
Het vorige scherm kwam ook wat hoger, en is nu ietwat lager, niet veel dacht ik, maar het kan gevoelsmatig zijn. Ik gebruik het 't meest op de snelweg, en gisteren was nogal winderig.

Gebruik van de boordcomputer is erg intuïtief, ik was bang dat de besturing te omslachtig zou zijn, maar het is in tegenstelling relatief simpel en makkelijk, maar ik ben dan ook een echte geek wat dat betreft. Het werkt in elk geval veel lekkerder en is niet zo omslachtig als de Honda Forza en de X-adv. De joystick is een schot in de roos wat dat betreft....

Connectiviteit: Feilloos. Werkt perfect met mijn iPhone, een tip: haal voor het gebruik van de usb een kort snoertje, ik gebruikte initieel de normale iPhone kabel, die is een metertje, maar het is een gepriegel om het geheel netjes weg te krijgen, heb een 0,5 meter kabeltje gehaald, en dat gaat veel beter. Morgen krijg ik mijn Cardo Edge binnen en dan ga ik het ook koppelen aan het systeem.

Voor mij gaat alleen de SC project uitlaat eronder, ik vindt het een van de mooiere uitlaten die voor het model beschikbaar zijn in road legal, de Akra's kunnen me niet bekoren qua looks meer...
Verder pas ik daarna niks aan, ik laat het nog even zo standaard als mogelijk. Is voor mij al rap genoeg :]
 
Dat ding rijdt fenomenaal, ongelooflijk lekker! Gisteren even een rondje gedaan door het dorp, en dan de snelweg op, en het was zeker wat lekkerder in de bochten dan de 2021 versie (ik doe nog wel es het goede gooi- en smijtwerk op het moment dat ik de bocht uitga!). Ik heb wel de optionele Öhlins schokbreker onder de mijne zitten en dat is wel een verschilletje qua comfort. Op de snelweg cruise control aan en laten lopen, heerlijk... Garmin navigatie werkt zeer goed, en vooral met dat 7" scherm is dat mooi meegenomen.
2 puntjes: het handschoenenkastje heeft GEEN lock meer, tov de vorige modellen, en het stuur en middenbok slot gaan er in een keer op. Bij het vorige model was het 1 keer kort op de lock voor het stuurslot, en 1 keer lang voor de middenbok, het is nu beide in 1. Ik kan het fout hebben, maar dat viel op.

Bergruimte is in de lengte wat minder geworden (niet te gek minder!) maar wel dieper dan het vorige model.
Het vorige scherm kwam ook wat hoger, en is nu ietwat lager, niet veel dacht ik, maar het kan gevoelsmatig zijn. Ik gebruik het 't meest op de snelweg, en gisteren was nogal winderig.

Gebruik van de boordcomputer is erg intuïtief, ik was bang dat de besturing te omslachtig zou zijn, maar het is in tegenstelling relatief simpel en makkelijk, maar ik ben dan ook een echte geek wat dat betreft. Het werkt in elk geval veel lekkerder en is niet zo omslachtig als de Honda Forza en de X-adv. De joystick is een schot in de roos wat dat betreft....

Connectiviteit: Feilloos. Werkt perfect met mijn iPhone, een tip: haal voor het gebruik van de usb een kort snoertje, ik gebruikte initieel de normale iPhone kabel, die is een metertje, maar het is een gepriegel om het geheel netjes weg te krijgen, heb een 0,5 meter kabeltje gehaald, en dat gaat veel beter. Morgen krijg ik mijn Cardo Edge binnen en dan ga ik het ook koppelen aan het systeem.

Voor mij gaat alleen de SC project uitlaat eronder, ik vindt het een van de mooiere uitlaten die voor het model beschikbaar zijn in road legal, de Akra's kunnen me niet bekoren qua looks meer...
Verder pas ik daarna niks aan, ik laat het nog even zo standaard als mogelijk. Is voor mij al rap genoeg :]
Ik ben het helemaal met je eens! Maar wat ik heel erg jammer vind van de Garmin, is dat je geen motor routes hebt maar van A naar B routes (in tegenstelling met tomtom) "kronkelroutes" of ik heb het mis maar kan het echt niet vinden!? Dus onbruikbaar in mijn geval aangezien ik graag buiten de snel en grote wegen rijd echt een gemiste kans 😭. Wat betreft het stuur en middenbok slot.. deze gaan afzonderlijk zodra er een van de 2 niet gebruikt wordt "bijvoorbeeld stuur niet helemaal naar links zetten" dus weer een knop minder 😉. Nog een belangrijk vraagje als jij rechtvooruit rijd heb je dan ook het idee dat de voorzijde iets naar links neigt? Dus niet exact in het midden? En dan bedoel ik de motor zelf niet het rijden!
 
Dat ding rijdt fenomenaal, ongelooflijk lekker! Gisteren even een rondje gedaan door het dorp, en dan de snelweg op, en het was zeker wat lekkerder in de bochten dan de 2021 versie (ik doe nog wel es het goede gooi- en smijtwerk op het moment dat ik de bocht uitga!). Ik heb wel de optionele Öhlins schokbreker onder de mijne zitten en dat is wel een verschilletje qua comfort. Op de snelweg cruise control aan en laten lopen, heerlijk... Garmin navigatie werkt zeer goed, en vooral met dat 7" scherm is dat mooi meegenomen.
2 puntjes: het handschoenenkastje heeft GEEN lock meer, tov de vorige modellen, en het stuur en middenbok slot gaan er in een keer op. Bij het vorige model was het 1 keer kort op de lock voor het stuurslot, en 1 keer lang voor de middenbok, het is nu beide in 1. Ik kan het fout hebben, maar dat viel op.

Bergruimte is in de lengte wat minder geworden (niet te gek minder!) maar wel dieper dan het vorige model.
Het vorige scherm kwam ook wat hoger, en is nu ietwat lager, niet veel dacht ik, maar het kan gevoelsmatig zijn. Ik gebruik het 't meest op de snelweg, en gisteren was nogal winderig.

Gebruik van de boordcomputer is erg intuïtief, ik was bang dat de besturing te omslachtig zou zijn, maar het is in tegenstelling relatief simpel en makkelijk, maar ik ben dan ook een echte geek wat dat betreft. Het werkt in elk geval veel lekkerder en is niet zo omslachtig als de Honda Forza en de X-adv. De joystick is een schot in de roos wat dat betreft....

Connectiviteit: Feilloos. Werkt perfect met mijn iPhone, een tip: haal voor het gebruik van de usb een kort snoertje, ik gebruikte initieel de normale iPhone kabel, die is een metertje, maar het is een gepriegel om het geheel netjes weg te krijgen, heb een 0,5 meter kabeltje gehaald, en dat gaat veel beter. Morgen krijg ik mijn Cardo Edge binnen en dan ga ik het ook koppelen aan het systeem.

Voor mij gaat alleen de SC project uitlaat eronder, ik vindt het een van de mooiere uitlaten die voor het model beschikbaar zijn in road legal, de Akra's kunnen me niet bekoren qua looks meer...
Verder pas ik daarna niks aan, ik laat het nog even zo standaard als mogelijk. Is voor mij al rap genoeg :]
Leuk verslag, maar kan het dan nog sneller in de bochten of is het gewoon het gevoel??
Ik had een plaatsje voor nu zaterdag willen reserveren om een testrit van Yamaha zelf in BE maar alles volzet 🤷🏽‍♂️🤷🏽‍♂️
Ze hebben blijkbaar veel succes ondanks de prijzen die de pan uit swingen.
Allesinds veel plezier ermee 😉
 
Ik ben het helemaal met je eens! Maar wat ik heel erg jammer vind van de Garmin, is dat je geen motor routes hebt maar van A naar B routes (in tegenstelling met tomtom) "kronkelroutes" of ik heb het mis maar kan het echt niet vinden!? Dus onbruikbaar in mijn geval aangezien ik graag buiten de snel en grote wegen rijd echt een gemiste kans 😭. Wat betreft het stuur en middenbok slot.. deze gaan afzonderlijk zodra er een van de 2 niet gebruikt wordt "bijvoorbeeld stuur niet helemaal naar links zetten" dus weer een knop minder 😉. Nog een belangrijk vraagje als jij rechtvooruit rijd heb je dan ook het idee dat de voorzijde iets naar links neigt? Dus niet exact in het midden? En dan bedoel ik de motor zelf niet het rijden!
Yep het Garmin gedeelte is op het moment alleen A naar B, maar hopelijk word het aangepast voor de echte motorrijder met updates. Thanks voor de update mbt het stuur en middenbokslot! Geen issues met het linksneigen van de voorzijde, maar ik hou het in de smiezen, en laat je het weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan