Tmax koppeling ?

21 feb 2016
105
7
Hallo ,
Als de tmax 500 (2004) koud is schakelt hij niet meer op tijdens het rijden en blijft veel toeren maken .
Als ik ik een kwartiertje Rustig rijd max 50 km/h wordt het beter .
Belt is nog niet zo lang geleden vervangen .
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ,?

Groet ,
John uut Apeldoorn
 
Wat een eer...

Hij wil slecht “opschakelen”, de vario beweegt stroef. Zodra de zaak warm wordt gaat het wel.
Wat kan is dat de rollen plakken, ze willen dan niet naar buiten.
Sowieso moet de zaak uit elkaar, en dan heb ik het over de voorste vario.
Goed schoonmaken en een heel klein beetje vet alleen op de glijvlakken, zorg dat het niet aan de riem kan komen.

Let op dat een T-max heel anders in elkaar zit dan een conventionele scooter, de vario zit niet links naast het wiel maar rechts naast het blok. Dat ronde dekseltje. De koppeling (maar daar hoef je niet bij) is ook anders, dit is een natte multiplaat en die zit in het blok.

Hier wat leesvoer, nou ja, plaatjes kijken om een indruk te krijgen:

 
Hem hem maar bij de motorzaak gebracht ,de riem zit er nog 4000 km op nu .
Ze hebben geen idee dus ze moeten ook maar zien wat ze tegenkomen .
Zeer druk zijn ze ,hij staat er en voorlopig heb ik toch geen tijd om te rijden dus ik zie wel .
Bedankt voor het meedenken .
Groet ,
John
 
Tmax is weer beter, er was vet op plaatsen bij de rolletjes gekomen waardoor de boel bleef plakken .
Alles los gehaald schoon gemaakt en opnieuw gemonteerd .
1,5 u arbeidsloon dus viel gelukkig mee .
Ik had wel zelf alle kappen er af gehaald dat scheelt dus ook in tijd dus geld .
Volgende week maar een ritje maken maar ik heb er wel vertrouwen in .
 
Beste mensen,
Ik weet niet of dit nieuw toppic moet worden.
Tmax koppeling:
Sinds een aantal dagen ging het toerental schrikbarend omhoog bij het op trekken en als ik mn rem erop houd dan kan hij veel toeren trekken (niet te lang proberen!) Dus mn koppelingsplaten zijn versleten of iets is daar aan de hand.
Dus wil een vervang setje van Malossi erin zetten....enig ervaring?
Maar kun je de complete koppeling unit balanceren? Want er kunnen geen,1 of twee gaten in de sluitplaat zitten die je altijd op de originele locatie moet terugzetten. Als er een hoge frequente vibratie in zit wil ik dat ding wel eens controleren, tussen twee conussen en wrijvingsloos ophangen tussen de messen. Is dat iets of moet ik me niet druk maken!
Ik heb er nu 95000km mee gereden De vorige Tmax (2004) heb ik bij 135000km ingeruild en nooit een koppelingsprobleem gehad, wel een verbrande generator, anders hoef de linkerkant nooit los te halen!
Dus de vraag......kan de koppelings unit gebalanceerd worden.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Gr
Kees
 
Terug
Bovenaan Onderaan