Tmax met de J Costa vario.

Dennis83

MF'er
18 mrt 2018
36
9
Eindhoven
Beste Leden,

Sinds de zomer van 2018 heb ik mijn eerste Tmax 500 van 2001 in goede conditie. En sinds ik hem heb ben ik bezig om hem nog beter te laten rijden dan dat hij al deed. Ik heb afgelopen zaterdag een JCosta vario gemonteerd. Geweldig! Geen dip meer en niet meer hokken of stoten bij direct weg rijden en je kan soepeler op het gas. Geweldig! Ik raad het iedereen aan. Groeten:]
 
Ik rijd zelf met de Malossie MHR next. Doet het ook erg goed.
Ik denk dat de JCosta net iets sneller omhoog en omlaag schakelt als de Malossie.
 
Ik rijd zelf met de Malossie MHR next. Doet het ook erg goed.
Ik denk dat de JCosta net iets sneller omhoog en omlaag schakelt als de Malossie.
Hoi Hans,

Ik ben van alles tegen gekomen. En er zijn wat verschillen. Ik heb voor de J,Costa gekozen vanwegen hoe de vario is ontworpen en ik al bekend ben met vario`s als Malossi. De glijstiften van J. Costa is van een zeer hard materiaal gemaakt wat het precies is weet ik (nog) niet. Maar om de glijstiften helemaal rondom de vario te ontwerpen hebben ze goed aan gedaan bij J.Costa. Ik heb absoluut geen dip meer. Plus de schijf zelf zit een geharde coating op dat maakt dat die tandriem 100% zijn werk doet zonder een vorm van vertraging. Daarnaast heb ik een tandriem van Polini gemonteerd. De vario en de tandriem merk ik wel verbetering. plus ik heb een stap betere bougies gebruikt. Remmen verbeterd (stalen remleidingen) remschijf voor komt nog. Verder komt er nog een mooie uitlaat van GIANNELLI IPERSPORT Titanium/Carb. Yamaha T-Max 500 '01-'07 ( via Easyparts.nl) Ja en gewoon genieten. Daarnaast ben ik ook bezig met een Suzuki gsx750 uit 1982.
 

Bijlagen

  • T-Max_2001.jpg
    T-Max_2001.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan