Tobberloth's VRO-1 (movie)

Voortgezette RijOpleiding?

  • Ga / wil ik nog doen

    Stemmen: 23 62,2%
  • Nuttig voor iedereen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heb ik al gedaan

    Stemmen: 9 24,3%
  • Onzin, ik kan rijden als Rossi

    Stemmen: 5 13,5%

  • Totaal aantal stemmers
    37

Tobberloth

Die hard MF'er
11 jul 2005
637
0
Rijen
Hee luitjes,

9 juli j.l. had ik mijn lang verwachte VRO cursus van de KNMV. Iets wat trouwens iedereen zou moeten doen want het is hardstikke leuk en nog leerzaam ook. Die dag voor het eerst mijn slijtbouten "gebruikt" 8-) Hoor je trouwens goed op de film.
Buiten dat wordt er ook een stukje mentale training gedaan die best nuttig is. En de inbegrepen lunch is trouwens ook 10 punten waard!! :+

Mijn vriendin (Red Sonya op MF) heeft de zaak gefilmd en dat kunnen jullie nu ook gaan bekijken. Excuses voor de matige beeldkwaliteit bij sterk inzoomen, maar daar kwam ze pas later achter. En sommige stukjes zijn niet echt spannend, maar die moet je maar even verder spoelen want dit is pas mijn eerste filmpje en ik kreeg het niet voor mekaar om het weg te editen.

Al met al denk ik een leuke impressie van zo'n dag.
Ben benieuwd naar jullie reactie!

Groet, Tobberloth

VRO-1 in Oirschot

Filmpje is ongeveer 40 MB groot
 
Laatst bewerkt:
Heee Tobberloth! Da's lang geleden. Ga de filmpjes thuis even bekijken (mag dus kan hier niet). Wil ik ook doen, VRO1, dus ben benieuwd.

:W
 
Heej Yes, alles goed?
Moet je echt doen hoor, zo'n cursus. Is ook goed voor jou!

@Gilles, die disco is niet inbegrepen :+ Het bandje was al eens gebruikt, en daar heb ik overheen getaped.
Die GSX-R daarentegen is wel van mij. En ik neem aan dat je al doorhad wie ik ben op de film ;)
 
Ik heb voor de gein ook maar even een polletje aangemaakt.
Denk dat stiekem toch veel mensen al eens zo'n cursus gevolgd hebben.
Maar goed, we zullen zien... ;)
 
Ik heb zo'n cursus voor m'n verjaardag gehad.. het is er alleen nog steeds niet van gekomen om dat ook daadwerkelijk te doen.

Het valt me wel op dat jullie met een grote groep waren.. is er dan nog wel genoeg persoonlijke aandacht/oog voor detail ?
 
Zeker wel gaan doen hoor BertTheHappyCamper... Het was een hele leuke, maar zeker ook leerzame dag! Ook als je staat te filmen. Helaas staan er geen demo's op van de instructeurs, maar dat had te maken met de batterij!!

Zoals je kunt zien op de film lijkt het eigenlijk een vrij grote groep. Maar aanvankelijk zijn het twee groepen met zes motorrijders en per groep 1 instructeur. Sommige onderdelen worden echter samen gedaan: de wip uit veiligeheid; mocht er toch iemand uit balans raken, remtesten en uitwijken. Maar individuele aandacht is er zeker genoeg!!!
 
Begin juli heb ik VRO1 gedaan met een aantal MF-ers.
Echt een leuke dag gehad en toch nog wel veel geleerd. :D
 
Wat moet je allemaal doen tijdens zo'n dag?
Tis eigenlijk een uitgebreidere AVB, maar dan met obstakels en andere omstandigheden. Zoals de noodstop terwijl er los zand op de weg ligt bijvoorbeeld. En ja die beruchte wip he :P komt weer naar boven dat 90% van motorrijden kijken is.
Ik weet wel dat mijn motor sinds die dag vleugels heeft gekregen en ik hem veel makkelijker plat gooi.
En dan heb ik het nog niet eens over de "motorgymnastiek" gehad, maar daar kom je zelf wel achter...

Op zijn minst is het een stukje bewustwording wat je meekrijgt die dag.

Wel mooie gixer :)
:Y :Y Ikke ook heel blij mee :] :]
 
Tis eigenlijk een uitgebreidere AVB, maar dan met obstakels en andere omstandigheden. Zoals de noodstop terwijl er los zand op de weg ligt bijvoorbeeld. En ja die beruchte wip he :P komt weer naar boven dat 90% van motorrijden kijken is.
Ik weet wel dat mijn motor sinds die dag vleugels heeft gekregen en ik hem veel makkelijker plat gooi.
En dan heb ik het nog niet eens over de "motorgymnastiek" gehad, maar daar kom je zelf wel achter...

En dat met je eigen motor?
 
Laatst bewerkt:
En dat met je eigen motor?
JA :Y Alles doe je met je eigen motor. Maar vooraf wordt ook duidelijk gemaakt dat als je iets niet wilt doen of niet aandurft, dat helemaal niet erg is. Ze leggen je natuurlijk wel uit hoe je bijv. die "vieze" noodstop moet uitvoeren en dan blijkt dat het misschien wel eng lijkt, maar goed te doen is.

Ik bedoel, ik had ook nooit gedacht dat ik in amazonezit op mijn motor zou gaan zitten, hele lijf incl. beide voeten aan een kant naast de motor, knieen op de buddy, zitten op de tank, gestrekt liggen op je motor en dan effe opdrukken, allemaal terwijl je rijdt Maar ik heb het wel gedaan! 8-)

Zo'n dagverzekering afsluiten zal trouwens ook een hoop zorgen wegnemen denk ik.
 
Ik heb dit jaar een RMT gedaan. Lijkt (deels) op de VRO1, maar dan op de openbare weg. De VRO1 wil ik ook nog doen dit jaar.

Filmpje bekijk ik vanavond als ik thuis ben :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan