toch een droommotor..

blackrider_nitro

Die hard MF'er
5 feb 2008
503
0
België
sommigen kennen mij hier wel, anderen dan weer niet (logica :+ ) maar ik geloof niet dat ik iemand persoonlijk ken.

nu heb ik steeds jappen gehad, enkele R6'jes, een gixxer 600, maar echt leren rijden op een aprilia rs125. bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus er moest terug een italiaan komen.
lang getwijfeld. alles op basis van de Duc 916 spreekt me wel aan. de RSV Mille van 2001 sloot daar bij aan, en zoals elke jongeman (denk ik) een MV Agusta.
alledrie topfavorieten, ik wist enkel niet in welke volgorde.

maar dan zit je een beetje rond te kijken en stoot je op die ene advertentie die je in het oog springt. meteen bellen, afspraak maken, gaan kijken en een overeenkomst maken.
het voorschot is betaald en de levering afgesproken.

Het is dus een MV Agusta f4 750 geworden uit 2000. een rood/grijze met donkere stervelgen. in december word ik 21, dus kan ik volgend seizoen lekker gaan knallen :]

Nooit gedacht dat ik deze droom zo binnenkort zou kunnen vervullen (natuurlijk hangt er een foto uit in de slaapkamer :P )

ik wou dit nieuws graag delen met iedereen die een verre droom heeft ;)
als die in vervulling gaan, krijg je de grootste grijns van je leven, die je er nooit ofte nimmer meer vanaf krijgt _O- *O*

ik zal hier wel enkele foto's plaatsen als ik er zelf heb, die van de advertentie smoelen niet zo goed.

(ik kom hier niet internet-posen of opscheppen, dus laat die reacties maar achterwege. bepaalde zaken moet je gewoon delen met mede-motorrijders en mf'ers *D )
 
2r6dw8h.jpg


besnlu.jpg


wlrqms.jpg


x21llk.jpg


ondanks geen reacties de daad bij het woord gevoegd :)
 
Maar nu is je droom werkelijkheid geworden. De droom is over, voorbij en je gaat je grenzen weer verleggen. Je raakt verwend en je weet niet meer wat je nu nog te wensen hebt. Je wordt ongelukkig, omdat geen enkele andere fiets je meer kan interesseren en motorrijden is een stuk minder interessant geworden.

Schitterende fiets. :P
 
Ikzelf heb iets dergelijks meegemaakt.
Ben begonnen op een gsf400,ik wou eigenlijk een zxr 400 maar die kon ik destijds niet betalen.
Een jaar later had ik het geld voor een oude gixxer(1990)welke ik nog steeds heb :P
Na een financiele meevaller,kocht ik een nieuwere gsxr 750 (2000),deze reed ik 3 maanden later total loss :')
Gelijk met de verzekeringscenten een 2002 gekocht.
Ik weet nog dat ik in 2006 een gesprek had met mijn broer,die al ruim 20 jaar ducati rijd.
Hij zei : wanneer ga je eens ducati rijden?
ik : de enigste motor die mij van mijn suzuki geloof af kan helpen,is de nieuwe triumph daytona 675 :9~ .
Toen ik perikelen met de gixxer kreeg(verotte versnellingsbak(duur geintje '( ) later versleten voorpoten)deze ingerolen voor een gele 675 :Y .
Ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ik heb nu ook nog een srad voor op het circuit,maar zie me over een tijdje,ook daar,nog op een 675 stappen :]
 
keep on dreaming.
schitterende fietsen allemaal.
maar wat als je die droom fiets hebt en dan?
Er moet iets te dromen overblijven. toch?
Miss. de mv 1000?
 
keep on dreaming.
schitterende fietsen allemaal.
maar wat als je die droom fiets hebt en dan?
Er moet iets te dromen overblijven. toch?
Miss. de mv 1000?

rijden en genieten :Y en erachter komen dat alles aan het fietsje bevalt :P

Ik ben uitgedroomt omtrent wat voor fiets ik zou willen rijden ;) ,misschien een 675R in de toekomst :9
 
@Kanarie: je hebt gelijk ;( wil jij 'm hebben? heb ik nog wat te dromen :P

@downsider: leuk verhaal. vind de 675 zelf ook zeker wat hebben. maar weet niet of die aan mij besteed is. zie ik later nog wel. :]

@patrick1976: er valt nog genoeg te dromen en motoren te testen }) de mv1000 bijvoorbeeld ja. maar de andere italianen spoken ook nog rond hoor, dus wie weet.
ooit moet je je dromen verwezenlijken ;) en dat wens ik iedereen toe. *O*

ik ga nu inderdaad genieten zoals downsider zegt :9~
 
verschil:
wil jij 'm hebben? <=> jij mag 'm hebben.

neenee, alle gekheid opzij. met het weer van de afgelopen dagen is er nog niet veel van rijden in huis gekomen. gelukkig is het even zalig om er gewoon naar te kijken :W :9~
 
Vorig jaar bijna een MV F4 1000 gekocht in de UK, maar de BPM was me toch ff te hoog, dan had ik nog een jaartje moeten wachten voor het definitieve invoeren. :+
En een ZX-10R is toch wel makkelijker met onderdelen en onderhoud.

Tja blijft dan maar een een droom ver op de achtergrond. ;)
(stiekem ga ik dan voor de Bimota, ligt nog verder buiten bereik :+ )

Veel plezier met de bloedmooie 750 (nog een MV sticker op de kuip doen :? ) hou hem heel! ;)
 
huidige toestand, op zoek naar waarom de knipperlichten niet werken. blijkt het relais te zijn :+

qn1rt1.jpg


4j3loi.jpg


2mbade.jpg


zelf zonder de kuipen vind ik 'm bloedmooi *O* :9~
 
Waar is je vierde uitlaatpijp? :?

yup, goed opgemerkt. stond ook in het mv topic. tweede pijpje van rechts ontbreekt.
heb nogal eens zo'n uitlaat gezien met datzelfde pijpje dat ontbreekt. ben nu op zoek naar de zilveren opzetstukken voor mijn demper. vind die heel wat mooier :W

en thanks youri *D
 
Prachtige motor.
Zelf heb ik m'n droom ook kunnen verwezelijken na jarenlang kwijlend kijken naar voorbijkomende Ducati's 748/916/996. Geen 998 want die heeft lelijke, dichte zijkuipen ;)

Inmiddels na wat sparen en geluk al 2 jaar gelukkig eigenaar van een gele 748. Het heeft 14 jaar geduurd maar nu dan toch gebeurd.
En inderdaad, er is niets mooiers dan op je droomfiets rijden.
Ik mis het niet dat ik geen nieuwe droom heb, ik ben gewoon enorm blij met mijn huidige verwezelijkte droom :)
 
problemen gehad met dimlicht en grootlicht |( reeds van bij aankoop.
geen van beide werkte, maar waar normaal gezien het dimlicht zit was een ledbalk geinstalleerd, die afgetakt was van de standlichten.

2i1phyq.jpg


dergelijk gepruts wil ik niet op mijn motor, blote kabels enzo :r

lampje H3 gekocht:

2ni8pig.jpg


en de kabelboom terug standaard gemaakt op de juiste manier. met krimpkous:

16knh1u.jpg


ook even de inlaatluchtbuizen gedemonteerd, wat een prachtig zicht geeft op de voorvork :9~

5komsy.jpg


ik moet nu nog enkel kijken voor knipperlichtrelais, en relais voor grootlicht en dat voor mistlicht. geen van de 3 relais werkt :?

nouja, met vervangen ben ik er vanaf... moet wel nog even kijken waar ik die kan halen..
 
Echt een unieke fiets, veel plezier ermee :]

nu heb ik steeds jappen gehad, enkele R6'jes, een gixxer 600, maar echt leren rijden op een aprilia rs125.)

Kvind wel dat je al dat motoren "versleten" heb voor je 21ste, ik hoop niet gecrashed? :X En je kan ook nog niet zo lang je onbeperkte rbw hebben. Laatste jaar die 600's gehad?

edit: ik zie dat je ze tegelijk hebt/had, dat kan natuurlijk ook, wat een luxe :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan