Toch geen container als schuur!

erikvh

Die hard MF'er
25 sep 2009
439
0
axel
hallo
ik heb in mijn tuin geen schuur voor me motor enkel een tuinhuisje vol met de gebruikelijke zooi en speelgoed van me dochters,
me motor past er hoe dan ook niet in al zou het opgeruimd zijn..
ik huur nu 12 km van huis een garage maar ben dat beu, geen stroom daar niet dicht bij huis.
zou dat handig werken zo'n container als schuur, mijn tuin loopt taps toe tot een breedte van 2m5,ik wil hem dan op het laatste punt zetten dat het past, zo'n container is 2m44 breed. de 2 openslaande deuren moeten dan mijn poort worden, aan de andere kant moet ik er een deur inslijpen aangezien ze maar langs 1 kant open gaan.
ik kan langs me huis door een klein gangetje die poort van achtergebruikten we zowiezo al nooit.
de container zou dan parallel aan de garage van buren moeten staan, die op mijn grond staat maar dat is een heel ander en moeilijk juridisch verhaal al blijft het klote.
de goedkoopste container een 20ft wat ik toch minimaal wil hebben via marktplaats 650€,
ik werk zelf bij een transportbedrijf vervoer is geen probleem mits ik niet half NL door moet want dan wordt het wel mijn kosten, enkel in me tuin krijgen, ik denk met een autolaadkraan of zo, gaan dan enkel de kosten niet serieus oplopen ik weet niet wat het kost om zo'n ding een uurtje te laten kranen,
we hebben heftrucks op het bedrijf maar ik kan de bocht niet om met die container op de lepels + hij kan niet door de poort gezien die maar 2m5 is.
nogal een verhaal zo, weet iemand iets meer?
mvg erik
 
+ een foto iet wat wazig het lukte me niet beter maar maakt het wel iets duidelijker hoop ik
motor3-12-11003-1.jpg
 
zijn hoofdletters echt zo belangrijk op een forum, ik dacht dat goede spelling, geen msn taal en punten en komma's belangrijker waren maar bedankt
 
Ik weet iemand van MF die een 40 voeter heeft staan als schuur _O-

Als je wilt weten wat het kost om een kraan te huren zul je een kranenboer moeten bellen. Een 80-tonner zal allicht duurder zijn als een 30-tonner, en dat ligt natuurlijk helemaal aan de afstand die de container vanaf de straat moet afleggen waar jij staat met je vrachtwagen.

Ik zou wel de ruimte willen hebben trouwens om een container neer te zetten. :P

Edit, zie nu de foto, afstand is geen probleem zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
in principe kan een 40 voet wel wat lengte betreft, maar dan wordt me vrouw giftig, die had plannen met me tuin die ik gekscherende de woestijn noem omdat er niks groeit, dat kale stuk grond ligt al voor een vermogen aan grondvebeteraars op en er groeit nog niks, maar dat terzijde, achter ons huis ligt een pad waar je net met een truck op kan, maar zo'n kraan moet ook stempelen en dat word weer moeilijk.
aargh moeilijk
 
die garage die rechts staat, staat op mijn grond is door 2 eigenaars geleden mondeling een stuk tuin weggegeven maar niks op papier, daar waar me poort eindigt mis ik bijna een meter, we wonen in een bocht dus het tuingrens verhaal blijft moeilijk, maar kadaster laten komen is ook bijna 900€ + al het gedoe erbij.
die helicopter is wel erg cool maar het prijskaartje waarschijnlijk niet, ik ga dinsdag eens rond bellen wat het kost voor z'n kraan te laten komen.
 
@Do-it heel axel waar ik woon staat vol met schuurtjes en bijgebouwtjes, ik was niet van plan mee te gaan doen maar je hebt gelijk het zal wel al schuur nr. 3 worden, een mens verzamelt wat in zijn leven.
 
Tuurlijk! Heb je geen beter idee! Of is dit een vervroegde 1 april grap?
Ga eens info inwinnen bij bouw en woning toezicht, kijken hoe je plannen er dan voorstaan!
Oja, je buurman zal het prachtig vinden! _O- _O- _O-
 
ik zou dat ding gewoon oldstyle op stammetjes de tuin in douwen met een heftruck. dan 1 kant optillen, stammetjes eronderuit en klaar.

ey, zonder hoofdletters
 
Tja, Ik zou er toch echt zelf een mooi schuurtje neerzetten, informatie inwinnen bij een timmermannetje en met wat vrienden de boel in elkaar zetten! Wie wil er nou zo'n lelijke container in zijn tuin hebben?

Je kunt er ook voor kiezen om er alleen een overkapping neer te zetten, en deze aan de voorzijde half dicht te maken.
 
Als ik de situatie op de foto zo bekijk dan had ik aan de bestaande stenen muur een afdak bevestigt welke aan de andere kant op staanders word gedragen.

Met daaroverheen een plat dak dat afwatert naar de achterkant. Dit kost niet de hele wereld en lijkt toch een stuk netter. Tevens kun je dan de ruimte optimaal benutten. Wanneer je marktplaats in de gaten houd komen er af en toe wel betaalbare matterialen voorbij:)
 
40 tonner kost rond de 100 euro ex per uur (zeeland) plus reiskosten. Ik zou daar meer gaan denken aan een houten schuurtje i.p.v. zo een metalen karkas. Daarnaast denk ik dat de buren ook niet blij zijn als jij hun kleine raampje blindeert met dat gevaarte ...
 
40 tonner kost rond de 100 euro ex per uur (zeeland) plus reiskosten. Ik zou daar meer gaan denken aan een houten schuurtje i.p.v. zo een metalen karkas. Daarnaast denk ik dat de buren ook niet blij zijn als jij hun kleine raampje blindeert met dat gevaarte ...
Volgens mij heb jij niet goed gelezen want dat kleine raampje staat op zijn grond waar hij al niet blij mee is.
Daarover gesproken zou ik toch eens goed nagaan of het juridisch echt wel zo moeilijk is, zou nogal fraai zijn als je zomaar een stuk grond kan inpikken en het afdoen met "sorry, niet goed gemeten dus jammer voor je".
 
Wat ik weet is dat een kraan alleen komt voor minimaal 3 uur en kost ongeveer 300 euro.
Dan kun je zoals ik het op de foto zie beter ietszelf bouwen, een paar geimprigneerde palen en rabbat delen, golfplatendak van staal( ben je vooraltijd van af ), en dan hoef je niet moeilijk te doen met die poorten, die kun je er mooi in betrekken.
 
Pffff
Bestaand schuurtje afbreken.
Koer uitbreken.
Grond achteraan afgraven & vloertje storten.
Groter houten tuinhuisschuur achteraan bouwen.
Grasperk en koer vervangen door terrasvloer.
Bot geven aan hond.
Nieuw droogrek geven aan vrouw.
Nieuwe speelgoed geven aan dochters.
Bak bier kopen voor jezelf.
:W
 
Ik zeg 30ft container met extra deur of een 20 ft. reefer om de motor op temperatuur te houden. 8-)
Schutting eruit slopen en container achterin de tuin plaatsen, bij de 30ft kom je dmv de extra deur in de tuin.
Zo gezegd, stuk moeilijker gedaan.
 
Als je nou die container laat ingraven, heb je en werkplek en een grote tuin.
Eventueel 2 of 3 op elkaar laten stapelen voor het puk en de containerflat idee
 
Terug
Bovenaan Onderaan