Toch geen container als schuur!

Hoi Erik.
Underlaymentplaat eronder en dan de dakplaten erop schroeven. De schroeven met zo'n afdekkapje gebruiken. Zelf al 7 jaar op mijn stalling en nog prima!!! De schroeven horen natuurlijk wel op de hoge rillen van de platen geschroeft te worden ivm hemelwater maar dat snap je zelf ook wel he? Rondom heb ik gebruik gemaakt van planken die je voor een schutting gebruikt. Daar tegenaan heb ik ook weer bitumenplaat geschroefd.
Blijft ook heel mooi zo. Succes met je klus maar je krijgt tips genoeg zag ik om er wat moois van te maken. Kijk eens bij een bouwbedrijf, daar hebben ze vaak twee soorten underlayment. Eerste soort en tweede soort. Stuk goedkoper. Maar perfekt voor jouw gebouwtje. :Y :W
Greetz, Cardanfreak.
 
Laatst bewerkt:
Tweede soort underlayment eronder en de problemen zijn opgelost. Nou nog even zin maken..
Wordt volgens mij wel wat.
 
'container als schuur?' > 'Toch geen container als schuur!'

toepasselijker O-)
 
Is wel mooi, maar door jezelf bedacht en niet door ts. Ik vind de container als schuur als titel nog steeds zijn charme hebben. Maar het wordt inderdad wel veel beter dan dat, dus ..
 
Zit er geen bouwsloop bij je in de buurt? Damwandplaten zijn perfect als dak, als je mazzel hebt ligt er misschien ook nog wel een partijtje dakpanplaten. Dit wat je nu hebt is echt zonde van je poen, daar ga je niet lang plezier van hebben.
 
Fijn laten liggen die platen, 2 keer geld uitgeven aan een dak is ook zonde. Eventueel een balk er tussen schuiven maar aangezien de balklaag nu al op 50 cm ligt zal dat doorhangen wel loslopen.
 
Ik zou het ook gewoon wat verstevigen waar nodig. Als het ooit doorzakt en naar beneden komt kun je het dan anders maken.
 
Ik ben erg benieuwd hoe het nu is geworden, is hij al bijna klaar, ik heb dit stiekem toch wel lopen volgen en alles even doorgelezen. Ben benieuwd naar de foto's.
 
Zondag getracht het dak te demonteren, niet slopen, bijna alle platen zijn heel gebleven.
Wel met gaatjes erin, vd week ff achter underlayment gaan, daarna opnieuw doen.
Zonde van de tijd en geld maar het was gewoon niet naar me zin.
 
Zondag getracht het dak te demonteren, niet slopen, bijna alle platen zijn heel gebleven.
Wel met gaatjes erin, vd week ff achter underlayment gaan, daarna opnieuw doen.
Zonde van de tijd en geld maar het was gewoon niet naar me zin.
full


:)
 
ik zou er ook ff folie tussen doen aangezien je de golfplaten al eerder hebt geschroefd.

als je het goed wil doen en goed wil houden dan eerst

underlayment

tengels

folie

panlatten

en dan je golfplaten (ik zelf heb ranilla stalen dakpanplaten antraciet gebruikt)

aangezien ik niet wegkwam met de hoogte van de panlatten heb ik die achterwege gelaten en de tengels er horizontaal opgelegd als panlatten en daarover de folie (belangrijk) staat al jaren zonder lakkage en is super sterk. s6
 
Komt uiteindelijk wel goed en in orde

Ben ooit hiemee begonnen

full


hiermee geeindigd

full


Met uiteindelijk nog een allerlaatste aanpassing

full


Waar een wil is (lees euro's :+ ), is een weg.

Succes met de bouwwerken.
 
Me camera is stuk, maar er is een grote update,
er liggen underlayment platen op de dakbalken en daarop de golfplaten, het ligt nu allemaal veel meer naar me zin, er hangt ook een goot aan.
Ik heb vanmiddag weer eens een verjaardag maar ga vrij vragen voor a.s weekend om er dan eens goed in door te gaan, nu nog vloer leggen achter een grote deur en binnekant afwerken.
 
die garage die rechts staat, staat op mijn grond is door 2 eigenaars geleden mondeling een stuk tuin weggegeven maar niks op papier, daar waar me poort eindigt mis ik bijna een meter, we wonen in een bocht dus het tuingrens verhaal blijft moeilijk, maar kadaster laten komen is ook bijna 900€ + al het gedoe erbij.
die helicopter is wel erg cool maar het prijskaartje waarschijnlijk niet, ik ga dinsdag eens rond bellen wat het kost voor z'n kraan te laten komen.

Dus dat dat stuk tuin weggegeven is staat nergens op papier? Prima! Kadaster laten komen, je eigen tuin weer helemaal voor jezelf, ruimte genoeg voor wat mooie bouwseltjes!

Kost wat, maar die kosten haal je er Makkelijk (met Hoofdletter) uit zodra je ooit het huis weer verkoopt. En tot die tijd heb je veel meer plezier van je tuin.

Edit: owh.., heeft dit topic al 14 pagina's? Dan heb ik niet alles gelezen en slaat mijn opmerking misschien al nergens meer op... Sorry.
 
Laatst bewerkt:
ik had in eerste instantie ook alleen panlatten ,zag er op een gegeven moment niet meer uit .
ik stopte er ook steeds latten tussen om het maar recht te houden maar het is een verloren zaak.
heb van de zaak underlayment platen gekregen en die erop gegooid en geen spijt van gekregen
(kijk eens op mp +_ 27€ pp)

probeer de golfplaten los te krijgen ,dan kan je ze weer gebruiken

:?

Dan ben je te zuinig omgegaan met de panlatten.
Panlatten leggen in lengterichting, niet in de breedte en minimaal om elke golf.
Heb zo een bitumengolfplaten dak al meer dan 10 jaar liggen en ziet nog steeds goed uit.
:P
 
:?

Dan ben je te zuinig omgegaan met de panlatten.
Panlatten leggen in lengterichting, niet in de breedte en minimaal om elke golf.
Heb zo een bitumengolfplaten dak al meer dan 10 jaar liggen en ziet nog steeds goed uit.
:P

Hier 17 jaar ...maar de bitumen zijn nu bijna al verdampt, nog jaartje of 3, en tis fini ermee.
 
Toch wel Vinnie, als het maar niet verjaart is inmiddels...

Hij zal het zich waarschijnlijk niet meer herinneren maar de notaris heeft hem verteld dat hij de woning aanvaardt zoals deze geschouwd is en bij beschrijving geleverd wordt. Voor die 900,- euro voor het kadaster kan hij beter een gezellige barbeque voor zijn online adviseurs organiseren.
 
Dus dat dat stuk tuin weggegeven is staat nergens op papier? Prima! Kadaster laten komen, je eigen tuin weer helemaal voor jezelf, ruimte genoeg voor wat mooie bouwseltjes!

Onzin, een mondelinge afspraak is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke afspraak. Alleen in het geval dat die afspraak wordt betwist is het dan wel een stuk lastiger te bewijzen dat die afspraak is gemaakt. Maar aangezien het bestaan van die afspraak niet wordt betwist is er niets aan de hand en staat de schuur van de buurman legaal op een stuk grond dat ooit van de vorige eigenaar van het huis was.
 
Probleem is natuurlijk of de huidige eigenaar van de afspraak af weet ja dan nee...

Altijd lastig dit soort dingen en dus altijd op papier vast laten liggen bij een notaris liefst ben je gelijk klaar...
 
Hoe is het nou met die schuur? Is de camera nog steeds stuk? Worden er nog andere foto's geplaatst?

Het is hier veel te stil geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan