Toch invoering puntenrijbewijs

Kratje Bier

Die hard MF'er
5 nov 2002
269
0
Pijnacker
Van nu.nl:

Puntenrijbewijs wordt ingevoerd

Uitgegeven: 3 maart 2004 07:48

AMSTERDAM - Nederland krijgt een puntenrijbewijs in de vorm van een creditcard, waarop strafpunten voor verkeersovertredingen elektronisch worden bijgehouden. Dat meldt de Telegraaf. CDA-minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat stond in eerste instantie huiverig tegenover het puntenrijbewijs, omdat ze vreesde dat controle op het rijbewijs teveel bureaucratie met zich mee zou brengen.

Een meerderheid van de Tweede Kamer was al langer voorstander van het puntenrijbewijs. Bij het nieuwe plan van de CDA-fractie hoeft minder geadministreerd te worden.

Peijs staat nu dus positief tegenover de invoering van het nieuwe rijbewijs. "Ik wil concrete maatregelen, zonder administratieve rompslomp, die te handhaven zijn, maar die bovendien ook effect hebben en het aantal doden en gewonden in het verkeer terugbrengen. Zonder nu op de details in te gaan kan ik wel zeggen dat het CDA op hoofdlijnen de formule lijkt te hebben gevonden," aldus Peijs.


Grr.... moet je straks echt uitkijken met veelvuldig te hard rijden..... :(
 
Verhuizen naar België ? :]


Met die nieuwe boetes.....? ammenooitnie !

Let wel...... 50% van de toegestane max snelheid te hard = rijbewijs kwijt!!
(zware ovetreding cat.3)

even rekenen..... 2 weken niet rijden + gerechts kosten + 1200 euro boete....(ervaring!!!!)
Ik blijf wel even in nederland wonen.....
 
In de vorm van een creditcard.. dat wordt dus weer enkele miljoenen euro's om het ding te ontwikkelen, en na drie weken wordt 'ie gekraakt :z
 
Dan wordt het toch wel zaak dat we even erg goed in de gaten houden waar Peijs dan allemaal strafpunten voor wil geven... Misschien een leuke voor de MAG, om daar een flinke vinger aan de pols te houden... Dus wel alleen voor echt serieuze, 'zware' overtredingen.... dat we niet straks voor 8 kilometer te hard al 'punten pakken'
Misschien een aardig topic ook, waar vinden jullie dat strafpunten voor gegeven mogen worden?
 
Als ze het erop kunnen zetten op die kaart, dan is er ook altijd wel iemand die het ervanaf kan halen. Maar ik vind het helemaal niks dat puntenrijbewijs, je zal ook nog zien dat je voor de kaart moet betalen. Het moet dus alleen maar geld opleveren.
 
Let wel...... 50% van de toegestane max snelheid te hard = rijbewijs kwijt!!
(zware ovetreding cat.3)

even rekenen..... 2 weken niet rijden + gerechts kosten + 1200 euro boete....
Kan toch niet kloppen , als je 75 rijd waar je 50 mag ben je volgens jou je rijbewijs 2 weken kwijt en 1200 euro armer B|
 
ze verzinnen momenteel alleen maar dingen die geld moeten opleveren :( en dat allemaal onder het moto: "het is beter voor jullie, echt waar hoor " :?
 
En dat nieuwe rijbewijs moeten we zeker zelf eerst aanschaffen?
Heb de mijne net verlengd :(
 
ze verzinnen momenteel alleen maar dingen die geld moeten opleveren :( en dat allemaal onder het moto: "het is beter voor jullie, echt waar hoor " :?

leuk hè en als er aan de veiligheid gewerkt moet worden (vangrail voor ons bv.) maar dat levert niets op maar kost alleen maar geld, dan staat veiligheid plots niet meer zo hoog in het vaandel :(

PROTEST ACTIE

gaan de reden hiervoor ff uitbreiden van alleen de PPP naar de hypocriete, puur op geldverdienen gerichte selectieve veiligheidsdrang van de overheid!
Veiligheid wordt gewoon als smoes gebruikt om meer geld te verdienen... :r
 
Laatst bewerkt:
Met die nieuwe boetes.....? ammenooitnie !

Let wel...... 50% van de toegestane max snelheid te hard = rijbewijs kwijt!!
(zware ovetreding cat.3)

even rekenen..... 2 weken niet rijden + gerechts kosten + 1200 euro boete....(ervaring!!!!)
Ik blijf wel even in nederland wonen.....
Ik had er nog niet echt naar gekeken, en het is inderdaad wel erger dan ik dacht.
Maar bovenstaande klopt toch ook niet helemaal.
Voor wie zin heeft om het helemaal te lezen :

http://www.wegcode.be/aktueel/akt42.htm#beknopt

Samenvatting hier onder (in voege vanaf 1 maart 2004):

Worden ingedeeld bij de zware overtredingen van de eerste graad :

De toegelaten maximumsnelheid met 10km/u hebben overschreden, behalve in woongebieden, schoolomgevingen en in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is.

-Onmiddellijke inning: 150 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 1375 euro
-Intrekking rijbewijs facultatief

Worden ingedeeld bij de zware overtredingen van de tweede graad :

De toegelaten maximumsnelheid met 20km/u tot 40 km/u hebben overschreden en de maximumsnelheid met 10km/u hebben overschreden in woongebieden, schoolomgevingen en in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is.

-Onmiddellijke inning: 175 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 2750 euro.
-Intrekking rijbewijs facultatief.

Worden ingedeeld bij de zware overtredingen van de derde graad :

De toegelaten maximumsnelheid met 40 km/u hebben overschreden of met meer dan 20 km/u in woongebieden, schoolomgevingen en in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is.

-Onmiddellijke inning: niet mogelijk voor Belgen (300 euro voor buitenlanders)
-Geldboete rechtbank: 550 tot 2750 euro
-Intrekking rijbewijs verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Let wel : dit geldt voor België !!!
 
Ik had er nog niet echt naar gekeken, en het is inderdaad wel erger dan ik dacht.
Maar bovenstaande klopt toch ook niet helemaal.
Voor wie zin heeft om het helemaal te lezen :

http://www.wegcode.be/aktueel/akt42.htm#beknopt

Samenvatting hier onder (in voege vanaf 1 maart 2004):

Worden ingedeeld bij de zware overtredingen van de eerste graad :

De toegelaten maximumsnelheid met 10km/u hebben overschreden, behalve in woongebieden, schoolomgevingen en in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is.

-Onmiddellijke inning: 150 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 1375 euro
-Intrekking rijbewijs facultatief

Worden ingedeeld bij de zware overtredingen van de tweede graad :

De toegelaten maximumsnelheid met 20km/u tot 40 km/u hebben overschreden en de maximumsnelheid met 10km/u hebben overschreden in woongebieden, schoolomgevingen en in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is.

-Onmiddellijke inning: 175 euro
-Geldboete rechtbank: 275 tot 2750 euro.
-Intrekking rijbewijs facultatief.

Worden ingedeeld bij de zware overtredingen van de derde graad :

De toegelaten maximumsnelheid met 40 km/u hebben overschreden of met meer dan 20 km/u in woongebieden, schoolomgevingen en in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is.

-Onmiddellijke inning: niet mogelijk voor Belgen (300 euro voor buitenlanders)
-Geldboete rechtbank: 550 tot 2750 euro
-Intrekking rijbewijs verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Let wel : dit geldt voor België !!!

Wat er staat klopt helemaal....... echter staat in het stukje informatie een regel niet vermeld !!! Deze staat gelukkig (of moet ik zeggen helaas) wel in de wet-teksten. Aangezien ik laatst tot 2x maal toe geflitst ben met meer als 50% te hard heb ik het toen opgezocht. Ik zal eens kijken of ik hem nog terug kan vinden...

(en helaas kan ik julie uit ervaring binnen enkele weken melden hoe het echt zit )
 
gaat dit voor iedereen gelden of voor mensen die vanaf die datum hun rijbewijs halen?
Zou mooi zijn als het alleen voor de 'nieuwen' geld. Maar dat zal wel niet.
Ik rij altijd te hard (grapje) en als ze me dan 3x pakken als ik 110 rijd waar 80 is toegestaan dan kan ik mijn rbw inleveren?
Want dan kan ik niet rijden? B|
 
En als ik dan geflitst wordt of gelaserd of traject-controlled, en ik rijd binnen de max snelheid, krijg ik dan bonuspunten??

Binnenkort op marktplaats. Rubriek: Rijbewijspunten, doe eens een bod. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan