toch is het niet onaardig

Het is wel lef hebben om deze bandjes er onder te laten leggen. :}
Ik vind het nu wel mooi, maar als ze inderdaad gaan verkleuren en dergelijke... Dat lijkt me minder. Maar houd ons op de hoogte!
 
ahum.....sorry, maar echt zonde van je fiets vind ik persoonlijk, net een kermis atractie...maar gelukkig heeft iedereen zo zn eigen smaak! Ik zou dus liever voor de Bridgestone banden gaan!
 
K vind ze ook niet mooi staan bij een zwarte motor!

Maarja, zoals meer gezegd, smaken verschillen!

En hou ons op de hoogte met het aantal km. en slijtage(van de kleur)
 
ahum.....sorry, maar echt zonde van je fiets vind ik persoonlijk, net een kermis atractie...maar gelukkig heeft iedereen zo zn eigen smaak! Ik zou dus liever voor de Bridgestone banden gaan!
Ja, maar hij kan zo mee met de carnavalstoet!!!!
sorry,grapje.
 
Het is net of de bandenwarmers er nog om zitten })

[me]TZ750 Owner is toch ook wel benieuwd hoe deze banden er na 3000 km uitzien[/me]
 
full


voor alle ktm-piloten ;)
 
Wat me nou zo opvalt is dat niemand zich er druk om maakt dat het COVERBANDEN zijn.... Kijk maar eens op de website van Tomahawk, de fabrikant van deze "juweeltjes". Het staat er "uiteraard" nergens opvallend vermeld maar......

Hoor ik veel mensen zeuren over allerlei veiligheids-aspecten, maar zo gauw ergens een kleurtje op zit speelt dat opeens niet meer mee????? Stelletje posers......
 
@Bikevouwer

Vandaag naar de beurs geweest of niet??
Heb er namelijk precies zo een zien staan met die rode bandjes....op de pakeerplaats (lijkt me sterk dat er al meer van deze zijn ;) )

Wel apart moet ik zeggen, viel iig wel op.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand eens uitleggen wat coverbanden zijn en wat er zo slecht aan is? Nog nooit van gehoord namelijk :?
 
@Bikevouwer

Vandaag naar de beurs geweest of niet??
Heb er namelijk precies zo een zien staan met die rode bandjes....op de pakeerplaats (lijkt me sterk dat er al meer van deze zijn ;) )

Wel apart moet ik zeggen, viel iig wel op.

Yep dat was de mijne !!
 
Mooi is het zeker niet.....maar wel lef en apart!!!

(soms moet je je kunnen onderscheiden van de massa)

Ik zou ook best in zijn voor een setje groene....hahaha!!!
 
Coverbanden zijn (volgens de fabrikanten speciaal geselecteerde) gebruikte banden, die vervolgens via een speciaal procedé van een nieuwe rubberlaag/ loopvlak worden voorzien.
Da's uiteraard een stuk goedkoper voor de fabrikant. Probleem is alleen dat het nieuwe rubber vaak van een wat andere samenstelling is dan het originele rubber. Bij zware belasting (warmte-ontwikkeling) wil het dan wel eens gebeuren dat zo'n loopvlak spontaan loslaat.
Bovendien zijn de koorden (het "karkas", de versteviging in de banden)natuurlijk al gebruikt. Soms onder zware omstandigheden, zoals bv. iemand die te lang doorrijdt op een lekke band, waarbij enorm veel warmte-ontwikkeling plaatsvindt. Dat is natuurlijk niet goed voor het karkas. Als zo'n band later opnieuw wordt gebruikt, kun je een best probleem hebben...
Met name bij stalen koorden kan het dan gebeuren dat een staaldraad knapt en een gat in je band prikt. Zelfs als dat niet gebeurt, kan de stijfheid van zo'n band en dus de wegligging ervan, behoorlijk afnemen door rek/vervorming in het metaal.

Ik heb in de auto (daar worden ze al jaren gebruikt, met name bij voertuigen die geen hoge snelheden rijden, zoals vrachtauto's, maar ook taxi's etc.) zelf al eens meegemaakt wat er met zo'n coverband kan gebeuren (klapband en loopvlak er afgelopen). Ik neem aan dat die Tomahawks heus wel zorgvuldig gemaakt worden, maar het blijven wél coverbanden.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan