Toch maar aangekocht

Draagt u beschermende kledij?

  • ALTIJD

    Stemmen: 50 94,3%
  • SOMS

    Stemmen: 2 3,8%
  • NOOIT

    Stemmen: 1 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    53

Grasmachien

Die hard MF'er
18 feb 2004
383
0
Ekeren
Ik was één van die motorijders die nog in korte broek en hemdsmouwen nog de baan opging.
Nu dat ik voor de 2 de keer bijna prijs had in nog geen 2weken, éérst een wagen die mij de pas afsneed en dan net niet op mijn plaat gegaan nadat ik mijn achterwiel blokeerde om een voetganger te ontwijken, toch maar besloten om in het vervolg zo veel mogelijk beschermende kledij aantetrekken.
Dus vandaag een motovest aangeschaft (winter/zomer/waterdicht), plechtig gezworen om niet meer met een korte broek rond te rijden en de laarzen en handschoenen die ik al tijd geleden gekocht had ook efectief te gaan gebruiken.
Ik dacht éérst dat zo'n motovest niet echt zou passen bij mij, ik rijd maar met ne 125cc, maar dat is helemaal niet waar.
Het voelt wel iets anders aan dan een jas maar je hebt er tijdens het rijden er helemaal geen last van en het past ook mooi bij de moto.
Vroeger lag ik er niet echt wakker van over beschermende kledij op de motor, maar na zo'n bijna ervaring zie ik het nut er nu wel van in!
 
Ik was één van die motorijders die nog in korte broek en hemdsmouwen nog de baan opging.
Nu dat ik voor de 2 de keer bijna prijs had in nog geen 2weken, éérst een wagen die mij de pas afsneed en dan net niet op mijn plaat gegaan nadat ik mijn achterwiel blokeerde om een voetganger te ontwijken, toch maar besloten om in het vervolg zo veel mogelijk beschermende kledij aantetrekken.
Dus vandaag een motovest aangeschaft (winter/zomer/waterdicht), plechtig gezworen om niet meer met een korte broek rond te rijden en de laarzen en handschoenen die ik al tijd geleden gekocht had ook efectief te gaan gebruiken.
Ik dacht éérst dat zo'n motovest niet echt zou passen bij mij, ik rijd maar met ne 125cc, maar dat is helemaal niet waar.
Het voelt wel iets anders aan dan een jas maar je hebt er tijdens het rijden er helemaal geen last van en het past ook mooi bij de moto.
Vroeger lag ik er niet echt wakker van over beschermende kledij op de motor, maar na zo'n bijna ervaring zie ik het nut er nu wel van in!


toch jammer dat je eerst moest voelen.... ;)
maar positief dat je het nut er nu toch van in ziet.


mijn link in onderschrift is ook voor de ECHTE motorrijder :X willen jullie mailen alsjeblieft :?
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het gekocht hebt. Je zal merken dat je je eens stuk veiliger voelt alhoewel ik ook wel eens in spijkerbroek zit.

Maar die poll zou ik maar verwijderen. Daar is al zoveel over gezegd.
 
Grappig dat er nog steeds mensen zijn die cilinder-inhoud als excuus zien om maar geen beschermende kleding te dragen. Ben ooit met 30 km/u van de trapfiets gevallen, paar uur buiten bewustzijn geweest (al valt dat verschil niet altijd direct op in mijn geval :0) en kon me wekenlang nauwelijks bewegen door alle schaafwonden die ik had opgelopen (was van dat lekker ruwe asfalt).
Maar ik spreek mezelf nu tegen, want op de fiets draag ik meestal nog steeds een korte broek en T-shirt ;)
 
Laatst bewerkt:
Toen ik ben begonnen met motorrijden (1993) heb ik direct een broek en jas met beschermstukken aangeschaft. Ben toen (helaas) vrij snel uit de broek gegroeid en heb daarom een jaar of 6 alleen, maar wel altijd, met beschermende jas gereden |( |( |(

Een aantal weken geleden toch weer een broek met beschermstukken gekocht, gewoon omdat het een stuk veiliger is.

Gelukkig kan ik zeggen dat in mijn geval wijsheid met de jaren komt....... O-)
 
ik draag altijd jas helm en handschoenen. Op korte ritjes wil ik me broek wel is uitlaten, maar draag dan wel altijd een spijkerbroek. Sinds ik met 30 over het grind heb geschoven doe ik echter altijd me broek aan. Ik zou niet willen weten hoe ik eruit zag als ik geen jas, handschoenen en broek had gedragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan