Toch maar me project posten..

Ondertussen ook beetje begonnen met blokje te glasparelstralen: (ps doe ik lekker op me werk, ben motormonteur in t weekend *D )

RX23R1W7QJ3E

Carbje weer als nieuw
51YA53L99RYR

29UPIC2UB1DP

7679591A1MTQ

Startmotortje opgepoetst, ook alle plastick deeltjes.

alleen de middelste 2 carterdelen moeten worden gedaan, maar die doe ik pas als ik nieuwe lagers heb en keerringen, dat ik zeker weet dat ik ze uit elkaar kan trekken (lagers blijven zitten ivm passingsvlakken niet in diameter vergroten door stralen)
 
Laatst bewerkt:
edit op 1e pagina, nu cilinderfoto van olaf ze 125...

en contrastje tussen een 'Snelle' volronde racekrukas voor een 50/70cctje, en een standaard krukas van de mijnes :P

KQZWL8199Q25




zo dat waren de updates van vandaag weer *D

tot over een jaartje maar weer :+
 
Knap hoor, ik wou dat ik zo handig was :9 . Alleen jammer dat je het risico loopt dat ze hem af kunnen pakken als ze je aanhouden. Hij is als brommer verzekerd toch?
 
Ja dat zijn hele mooie rem/schakel pedalen!! van motorhispania natuurlijk weer he.
rijd zelf ook nog schakel maar zeker niet zo'n sleutelaar als jij. alleen waarom koop je niet gewoon een rs125??? kost je waarschijnlijk nog minder ook nog.
mazzels
 
denk dat het hem gaat om het sleutelen zelf iets heel unieks in de garage hebben staan en het ook nog zelf gemaakt te hebben 8-)
 
ja inderdaad :)

ik weet nog niet precies hoe ik het met de verzekering ga doen.

Gelukkig heb ik zegmaar nu gewoon een scooter (jaja ik weet het, kutdingen, maar de mijne niet...) als snelvervoer (ben lui en haat fietsen) en als ie af is rijdt ik ws toch gewoon al auto, en eventueel motor.
wordt dus gewoon speledingetje om mee te patsen op meetings enzo :z :+

maar idd, ik wil gewoon kunnen zeggen, kijk, IK heb ECHT een 125 onder me brommer gebouwd *D en jah.... rs50 o-m is toch wel gewoon de mooiste brommer die er is, en verkopen zaltie toch wel goed denkssss...

maar eerst maar es af zien te krijgen :P
 
Even mijn complimenten, ben wel ontzettend benieuwd hou het dadelijk allemaal uit komt te zien.

Maar zo wie zo :} want het is nu toch echt een motor al is hij op gebouwt uit een brommerframe. En qua frame scheelt dat toch niet veel ofwel een RS50 en RS125.

en laat komen die piccie's
 
Leuk projectje Daan!

Als ie af is kun je er ook mee gaan racen, lijkt me persoonlijk nog leuker als er een beetje mee posen tegenover andere brommerrijders die er toch geen verstand van hebben en niet beseffen wat je daar heb.

ps. 50CC is net motor, 125 is een echte motor ;)
 
zo, gister heel de middag bezig geweest met het bovenste subframe vast te lassen in hogere positie... KUTWERK godver.... dat staal van da frame is echt 100keer nix...

alles geprobeerd, natuurlijk eerst de lak enzo eraf, zelfs ONTVET!!! en nog komen er stulpjes op. tis gewoon helemaal kutzooi...
argon op een gegeven moment zo hoog gezet, dat ik het niet meer kon aflezen op de volumestroommeter...

en nee er stond geen wind buiten..

maar tis gelukt :D

ziet er niet zo supernetjes uit, maar tzit ERG vast, en das de bedoeling ook. komen toch kappen overheen.

van de 4 aansluitingen heb ik de bovenste 2 netjes gekregen, en de linksonderdste ook, maar das dus flut. rechtsonder moet ik nog ff snel doen, nu weet ik hoe ik het het beste kan aanpakken.

Dus, als ik vanmiddag niet om een motor ga, wordt het weer een dagje lassen... aan de bloksubframes :D

die ga ik btw van buizen-rvs maken.
 
toch maar gelast.

Nog niet begonnen aan motor-subframe. wel al me achtersubframe idiootvast gemaakt *D

wel troepig lassen, khad alleen maar rvs elektrode.... maja ook alles met rvs vastgemaakt. tis dus wel goed maar niet mooi. achja komen toch kappen overheen.
(ik val in herhaling, maar khad alles maar weer losgeslepen en overnieuw gedaan...)
Bloksubframe wordt demontabel, dus gewoon 4 pennen aan me frame houden van het oude subframe, met een gat in elk stuk. en dan een opschuifbaar bloksubframe. 1 blokbout gaat door het frame zelf, de andere 2 komen aan het sub.


nja geen zin om fotos te maken, echt spectaculair is het niet. gewoon vast=vast :P

kontje staat wel veeeel mooier zo, iets van 15cm omhoog. goed voor de looks dus gelukkig.
 
iemand trouwens nog enige ideeen over het uitlijnen enzo.

het zit nu wel netjes met dat touw enzo, maar een echt supergoeie mal vormt het nu niet zo....

vraag me af hoe je dat netjes kan doen... gewoon blok met touw laten hangen, er 3 pennen doorheen en daar buizen omheen vastlassen....

of eerst een soort van boog maken (het frame zelf, en dan het blok er in hangen en dan beetje klooien en het vastmaken aan de bogen...

ik zoek een volgorde zegmaar.... Iemand betere ideeen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan