Toch nog een vraag over importeren van een motor

Bartman

MF veteraan
6 nov 2002
1.391
0
Jaja er staat al zoveel over importeren van motoren op het motor-forum. :)
Ik heb de zoek machines ook al heel vaak gebruikt, maar ik had toch nog een paar kleine vraagjes.

1) Ik wil een motor uit belgie importeren en vroeg me af of een div en een gelijkvormingsheidsattest voldoende is om mee te krijgen, qua papieren.

2) Verder vroeg ik me af of het klopt dat je dus niet naar het postkantoor of i.d. hoeft en theoretisch de motor na betaling op naam van de eigenaar blijft staan, hij zou dus nadat je betaald hebt kunnen zeggen dat hij gestolen is en jij hebt geen poot op te staan. (zullen we maar niet vanuitgaan)

3) en vanaf wanneer heb je een cvo nodig, ik lees overal sinds halverwege 1999, maar als ik het goed begrepen hebt zegt de rdw site vanaf 1/1/1998 :?
Ik weet het niet meer en mijn motor waar ik in geinteresseerd ben is van 1998, natuurlijk is het 17:00 geweest en is de rdw dicht, terwijl ik zondag wou gaan kijken, de rdw zal ook niet op goede vrijdag open zijn :X

Misschien kunnen jullie vertellen hoe het in elkaar zit :P , want het blijft toch een hoop geld wat je uitgeeft :Z
 
1) Ik heb ook het Belgische kentekenbewijs meegekregen, papiertje van eigendom (dus ook gelijk antwoord op vraag 2)

2) De motor wordt niet overgeschreven zoals je dat met een in NL gekochte motor zou doen. Bij de RDW wordt het NL-kentekenbewijs gemaakt.

3) Het CVO was voor mij ook erg onduidelijk maar je hebt deze nodig wanneer er op het typeplaatje van de motor een nummer staat wat voorafgegaan wordt door een E. De meeste fabrikanten begonnen hiermee in 1999 maar sommige fabrikanten (BMW)begonnen hier al veel eerder mee.

Mijn motor (Kawa) is van mei '98 en op het typeplaatje staat niet het 'Europese' type nummer, geen CVO nodig dus.
 
1) Ik heb ook het Belgische kentekenbewijs meegekregen, papiertje van eigendom (dus ook gelijk antwoord op vraag 2)


Dat is een van deze twee: div of een gelijkvormingsheidsattest??
Volgens mij is het belgisch kentekenbewijs het inschrijvingsbewijs div :?



3) Het CVO was voor mij ook erg onduidelijk maar je hebt deze nodig wanneer er op het typeplaatje van de motor een nummer staat wat voorafgegaan wordt door een E. De meeste fabrikanten begonnen hiermee in 1999 maar sommige fabrikanten (BMW)begonnen hier al veel eerder mee.

Mijn motor (Kawa) is van mei '98 en op het typeplaatje staat niet het 'Europese' type nummer, geen CVO nodig dus.


Dus als er een E staat op het typeplaatje moet ik een cvo hebben :? , ik dacht dat een e voor europees staat en al heel lang op het typeplaatje staat?

btw thnx voor de reactie :} :} :}
 
Ik heb ze er voor de zekerheid ff bijgepakt. Ik heb het Gelijkvormigheidsattest (wit papiertje) en het Inschrijvingsbewijs (roze papiertje). Laatst genoemde is dus het Belgische 'kentekenbewijs'. Heb je dat, ben je eigenaar van de motor.

Die E staat er dus nog niet zo lang op.... Je zou zeggen dat we al heel lang één Europa zijn, maar blijkbaar nog niet.
Ik heb destijds het CVO gebeld met de vraag waar jij ook mee zit, waar dit dus hun antwoord was.

Volgens mij is het zelfs zo: óf je hebt het Gelijkvormigheidsattest, óf een CVO. Ik kan er natuurlijk ook volkomen naast zitten v.w.b. het laatste.

Laat je in ieder geval niet gek maken door de mannen van de RDW. Hoewel het bij mij zeer aardige kerels waren, van opschieten houden ze niet. Ik had ook nog eens de pech dat mijn keuring net voor de lunchpauze viel. Daarna dus drie kwartier zitten wachten tot ze terug kwamen.

TIP: Zorg er in ieder geval wel voor dat je motor uitgerust is met een standaard uitlaat of iets dergelijks. Met een racepijp d'ronder naar de decibel test zullen ze, en jij ook, vast niet waarderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan