Toch nog \'onzin\' boetes

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.522
2.095
Nederland
Hopelijk is deze nog niet gepost ;)


Het voorstel van de VVD en CDA om geen geldboetes te geven aan automobilisten die een kleine overtreding begaan is verworpen door minister Netelenbos. De minister van verkeer vind dat de automobilisten zich maar aan de snelheden moeten houden. Zo wordt er namelijk al rekening gehouden met een marge van 3 kilometer bij een snelheid van minder dan 100 km/h en 3 procent bij een snelheid van meer dan 100 km/h. Tevens blijkt dat 80 procent van de Nederlanders tevreden is met het huidige boetesysteem, aldus Netelenbos.

===============

Jahoor, ik ben absoluut te vreden als ik met 5km/u te hard wordt geflitst...lazer toch op mal wijf. :(
Als ze nou eens echte criminelen gaan pakken....
 
Hoewel ik van mening ben dat wanneer er een maximumsnelheid wordt ingesteld deze ook moet worden nageleefd en overtreders moeten worden gestraft, ben ik het niet eens met het huidige boetesysteem. Ik vind het voorstel van VVD/CDA eigenlijk best wel OK: gewoon de onzinboetes afschaffen en wat mij betreft mogen dan de echte snelheidsovertredingen (40+ enzo) best wat zwaarder worden beboet.
 
IEDEReen die boetes uitdeelt voor de muur ermee ALLEMAAL
Verder alles goed? :?

Da\'s wel erg zwart/wit, ok, ik heb ook een hekel aan die boetes voor te hard rijden en al helemaal een hekel aan Netelenbos maar dat kun je die agentjes eigenlijk niet verwijten, dat ze boetes uitdelen, zij hebben die regels niet bedacht.

(Natuurlijk zullen er ook wel klootzakken tussen zitten, ik weet het maar natuurlijk niet iedereen, werd vorige week nog door een erg aardige politie-agente aangehouden. :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan