Toch nog weer eens een bandenkeuze vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dunlop road smart, heb alleen de 1 gehad, maar dat was wel de beste band die ik ooit onder mijn blackbird heb ervaren.
 
Zware lompe en logge motor die heel erg stabiel rijd, ik zal dus voor de dunlop road smart 2 gaan.
Dan ga je tenminste nog een beetje de hoek om, michelin pr3 is ook een optie, maar gezien het gewicht van de motor heel gevoelig voor de juiste banden spanning.

Dank. Ja inderdaad, maar hij voelt toch wel heel veel soepeler dan ik verwachtte vóór aankoop. Gelukkig ben ik ben zelf ook sterk, zwaar en lomp dus de motor past wat dat betreft goed bij me :Y

Had op mijn eerste motor bt 45 wat een kl*ten band zeg :x

BT45 bevallen me serieus goed op de NTV 650, maar die rijd ik dan ook heel anders. Is zeg maar mijn city crosser, uitleen/reserve motor en boodschappenwagentje :) Je moet ze wel even inrijden, en je moet er ook geen kneedown mee proberen, maar ook daar vind ik zeker in de regen dat ze lekker blijven voelen.

Ik rij touristisch, vrij lange tripjes, maar zeker geen heel-het-jaar-door rijder (dus relatief goed weer :)).
(...)
Een beetje smeren op heet asfalt hoort er gewoon bij m.i.. Zolang het maar een beetje is, en geen hele stappen opzij.

Bij goed weer vertrouw ik met mijn stuurgedrag de meeste banden wel. Het gaat me juist vooral om het slechte weer. En inderdaad, beetje "smeren" als je vol gaat ben ik niet zo bang voor... Maar dat is wat anders dan regelmatig plotseling glibberen zelfs als je normaal rijdt :)

En tsja, ik ben geen dijkjesduiker, knee-downs en ander "tot het gaatje" werk boeien me geenszins. Wel wil ik met de CBR lekker hard kunnen optrekken en remmen, en lekker stevig en stabiel door hogesnelheidsbochten kunnen. Liefst ook bij regen. Maar vooral met minder glibbers op teerstrepen dan met dat onverslijtbare maar griploze rubber dat ze me de laatste keer hebben verkocht B|

Ja, ik denk dat ik inderdaad maar eens ga informeren naar die Dunlop Roadsmart 2, want dat boezemt wel vertrouwen in qua verhalen. Dan kan ik later altijd nog terug naar Michelin.
 
Ik had eerst op mijn CBR900RR de MPP zitten, vond ik een hele fijne band. Veel grip, zowel bij nat als droog wegdek. Gaf veel vertrouwen.

Nu heb ik op mijn nieuwe motor Dunlop de Dulop sportmaxx zitten (zaten er van de Dealer op). Wat een K*t band is dat zeg. Met droog weer niets aan de hand, maar met nat weer wil deze steeds uitbreken. Zelfs bij optrekken spint deze op nat wegdek. Ik rij met nat weer zelfs wat voorzichtig/angstig omdat ik he-le-maal geen vertrouwen in deze band heb.

Ik zit er nu over te denken om maar weer fijn Michelins op te leggen, een aanrader!
(met bt's heb ik geen ervaring)
 
Bt45leuke band onder niet te zware fiets. Onder min k1200rs had ik setje dunlop roadsmart1. Top bandjes, met regen in Noorse bergen veel grip, met zonnetje er bij heerlijk bochtjes rijden zonder verrassingen. Achter 10k km en voor 11k km mee gedaan. Heb net weer nieuwe, achter de roadsmart 2 voor de 1. Tot nu toe goede ervaring, de 2heeft grover profiel, duidelijk merkbaar betere afwatering, grip is goed net als de1. Levensduur nog geen idee.
 
Bt45leuke band onder niet te zware fiets. Onder min k1200rs had ik setje dunlop roadsmart1. Top bandjes, met regen in Noorse bergen veel grip, met zonnetje er bij heerlijk bochtjes rijden zonder verrassingen. Achter 10k km en voor 11k km mee gedaan. Heb net weer nieuwe, achter de roadsmart 2 voor de 1. Tot nu toe goede ervaring, de 2heeft grover profiel, duidelijk merkbaar betere afwatering, grip is goed net als de1. Levensduur nog geen idee.
had hem onder een VF500F
 
Heb onder mijn SV1000 nu Michelin Pilot Power 2CT liggen en ik wil er graag vanaf. Heb ze voor een vakantie er onder gelegd, maar ben ze nu beu. Anders rij ik altijd met Super Corsa bandjes, maar die vertrouwde ik niet voor 2500km met onbekende weercondities.

Tijdens de vakantie heeft de Micheling Pilot Power me behoorlijk wat glijpartijen gegeven. Behalve dat de band veel meer de bocht in valt dan de Super Corsa, heeft deze vooral bij 't uitkomen van een bocht en bij grote hellingshoeken de neiging te gaan glijden.
M'n achterschokdemper is gereshimmed en heb de afstelling netjes in orde gemaakt voor de vakantiespullen op de buddy, de bandenspanning uiteindelijk verlaagd van 2.9 (daar rij ik met Super Corsa's altijd mee, nooit een stap verkeerd gedaan) naar 2.2.
Opvallend was dat tijdens de reis, 2 reisgenoten met Pilot Power 2 CT's dezelfde klachten hadden. Glijden bij hellingshoek en op 't gas en vallend rijgedrag met de 190/55/17 achterband. 1 Reisgenoot heeft er zelfs tijdens de vakantie andere banden op gegooid.

In het spoor van een ander met Roadsmart's was ik degene die aan het glijden was en zij gewoon door konden rijden.

De Michelin banden liggen er nu nog op, maar als jij ze graag wilt hebben tegen een leuk prijsje, gooi ik ze er zo snel mogelijk weer vanaf.
 
Ik had eerst op mijn CBR900RR de MPP zitten, vond ik een hele fijne band. Veel grip, zowel bij nat als droog wegdek. Gaf veel vertrouwen.

Nu heb ik op mijn nieuwe motor Dunlop de Dulop sportmaxx zitten (zaten er van de Dealer op). Wat een K*t band is dat zeg. Met droog weer niets aan de hand, maar met nat weer wil deze steeds uitbreken. Zelfs bij optrekken spint deze op nat wegdek. Ik rij met nat weer zelfs wat voorzichtig/angstig omdat ik he-le-maal geen vertrouwen in deze band heb.

Ik zit er nu over te denken om maar weer fijn Michelins op te leggen, een aanrader!
(met bt's heb ik geen ervaring)
Sportmaxx zegt niets, vrijwel alle Dunlops heten Sportmaxx (net als bijna alle Bridgestones Battlax heten).
Dunlop levert als eerste montage veelal echt goedkope meuk. Dat komt door de manier waarop een motormerk banden inkoopt voor eerste montage (de goedkoopste aanbieder wint). Vrijwel alle aftermarket Dunlops zijn beter dan eerste montage (uitzonderinge zoals de Superduke daargelaten, die staat af fabriek op Sportsmart 2)
 
Ja, ik denk dat ik inderdaad maar eens ga informeren naar die Dunlop Roadsmart 2, want dat boezemt wel vertrouwen in qua verhalen. Dan kan ik later altijd nog terug naar Michelin.
Dat zou inderdaad ook mijn advies zijn, maar vergeet ook de Pirelli Angel GT niet. In veel vergelijkingstests komt deze er momenteel als beste uit. Enige nadeel is dat deze meestal netto iets duurder is dan de Dunlops.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou inderdaad ook mijn advies zijn, maar vergeet ook de Pirelli Angel GT niet. In veel vergelijkingstests komt deze er momenteel als beste uit. Enige nadeel is dat deze meestal netto iets duurder is dan de Dunlops.
Roadsmart 2 heeft mijn vader ook onder zijn BMW R1200RT en K1300GT gehad. Is de uiteindelijke keus geweest, na een paar andere banden geprobeerd te hebben.
Na een VRO-cursus heb ik de banden ooit terug gezien met de rullen er op. Over grip niks te klagen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan