Tocht in kop Fryslân/Groningen wie wil?

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Goededag

Op het motor-forum kom ik steeds meer Noorderlingen tegen. Nu lijkt het me leuk om eens met een groep van het forum eens een tochtje in het noorden te rijden. Een datum heb ik nog niet in mijn hoofd, eerst maar eens kijken wie er belangstelling heeft.

Persoonlijk is de kop van Fryslân en Groningen mijn favoriete "motoromgeving". Ik weet wel een leuke route, die in zo'n twee uur te rijden is (zonder pauze) en die korter of langer te maken is. Om een korte indruk te geven waar die zo ongeveer langs kan gaan:

Drachten - Grootegast - Grijpskerk - Zoutkamp - Lauwersoog - Ee - Dokkum - Metselawier - Dokkum - Holwerd (pas op in de bochten naar haven (Ameland) in de middenstreep zitten reflectoren, en die zijn glad) - Bakje koffie - Andere route terug naar Dokkum - Binnendoor terug naar begin.

De route gaat zo weinig mogelijk over snelweg, rest zijn allemaal 80 km wegen met een aantal erg mooie bochten door een overzichtelijk mooi landschap.

Mac Donnalds Drachten. Afslag Drachten West vanaf A7 (Groningen-Heerenveen) lijkt me een redelijk geschikt ontmoetingspunt. Eerst een stukje snelweg en dan genieten.

Wie heeft belangstelling?

Wat vinden jullie van voorstel?

Bij mooi weer prikken we wel een datum.
--------------------------------------------------
[edit]

Naar aanleiding van grotere belangstelling dan dat ik had verwacht heb ik een poll aangemaakt.


Over het algemeen kun je redelijk vlot daar rijden, en dan is een grote groep niet leuk. (Auto's inhalen, achtersten kunnen niet meekomen, en je raakt elkaar kwijt)

Mijn voorstel is dus meerdere datums plannen en met max 8 motoren te gaan rijden.

of ik moet met iemand de route even een keer doornemen (rijden) en dat we in twee groepen gaan rijden en elkaar dan op afgesproken plaatsen ontmoeten voor gezelligheid en een bakkie koffie.

Jullie zeggen het maar wat jullie willen:

1 gehele groep

2 meerdere datums plannen

3 twee groepen en elkaar ontmoeten

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mee, al moet ik eerst 200 km rijden om in Drachten te komen. Maar anders blijf ik eerst wel even bij schoonpa slapen. :+

Boven in Fryslan is het echt leuk rijden....
 
3 :)

Wat ook heel erg tof is om naar het Eemshaven gebied te gaan. Daar ligt op het terrein en 'circuit' wat vrij toegankelijk is. Hier worden zomers ook officiële wedstrijden ed gereden heb ik begrepen. Ben er afgelopen zaterdag even geweest en was echt supertof. Enige nadeel is dat het een klere eind van de bewoonde wereld is. Dus valt er weinig tot niets te vreten of te zuipen.
 
Laatst bewerkt:
drachten is nie zover...misschien dat ik ook wel kom, wil toch wel es een keer ook BOVEN de grotere steden in het noorden gekeken hebben.. :)
 
COUNT ME IN!!! *D

Laatst ook gereden daar, die weggetjes daar zijn erg :9

Als het mooi weer is, dan moeten we dit zeker doen. :)
 
Ha leuk, Dit kan een flinke groep worden, moet ook niet te groot natuurlijk :)

[OFFTOPIC]
Eemshaven is af en toe ook leuk om te rijden, maar net wat je zegt het ligt in een enorme uithoek. Voor mij is het ook al snel 1.5 uur (binnendoor) rijden om er te komen.

Die race lijkt me geen fuck aan om eerlijk te zijn. Mooie bochten zijn er niet, behalve die vreemde draaier die weer naar boven gaat (vlak bij vreettentje) maar dat is zo enorm smal, dat daar ook niet is in te halen. Maar ik ben er niet geweest tijdens een race. (Er is een site waar het parcours is uitgetekent, samen met nog meer wegraces.)

[/OFFTOPIC]
 
Ha leuk, Dit kan een flinke groep worden, moet ook niet te groot natuurlijk :)

[OFFTOPIC]
Eemshaven is af en toe ook leuk om te rijden, maar net wat je zegt het ligt in een enorme uithoek. Voor mij is het ook al snel 1.5 uur (binnendoor) rijden om er te komen.

Die race lijkt me geen fuck aan om eerlijk te zijn. Mooie bochten zijn er niet, behalve die vreemde draaier die weer naar boven gaat (vlak bij vreettentje) maar dat is zo enorm smal, dat daar ook niet is in te halen. Maar ik ben er niet geweest tijdens een race. (Er is een site waar het parcours is uitgetekent, samen met nog meer wegraces.)

[/OFFTOPIC]

Je bedoelt die hairpin?! :( Wat een kutbocht. Heb hem zaterdag 4 of 5 keer gereden, maar is echt niet normaal te doen. Echt vol in de ankers en in z'n 1 de bocht om. Verder wel hele lange rechte stukken waar je gewoon keihard kunt planken. Geen mens die er last van heeft. Er zit trouwens wel een hele gave bocht net buiten het circuit gedeelte.

ff weer on-topic:

Lijkt me wel tof om binnenkort eens af te spreken. :) Heb zaterdag ook al een groot gedeelte van noord Groningen gedaan, erg fijne stukjes stuurwerk. Alleen jammer dat er nog asfalt van voor de oorlog ligt. :(
 
Een leuk initiatief (alweer) :} Reken op mij.. Maak tzt een duidelijke topic aan..met mooie titel en ik reageer dan wel.. }) Inderdaad zijn die reflectoren op de weg Leeuwarden / Holwerd een crime ja.. Laatste paar bochten naar boot zijn wel grappig.. Lekker even wat drinken bij de boot en dan weer terug/verder ;)
 
Een leuk initiatief (alweer) :} Reken op mij.. Maak tzt een duidelijke topic aan..met mooie titel en ik reageer dan wel.. }) Inderdaad zijn die reflectoren op de weg Leeuwarden / Holwerd een crime ja.. Laatste paar bochten naar boot zijn wel grappig.. Lekker even wat drinken bij de boot en dan weer terug/verder ;)

Sluit mij aan :]
 
Hou je het allemaal wel een beetje bij AUKE :) Kun je mooi iedereen even aanschrijven tzt :+

Zie dat redgixx uit delft komt :? Dat worden 2 tochtjes dan }) :+
 
Hou je het allemaal wel een beetje bij AUKE :) Kun je mooi iedereen even aanschrijven tzt :+

Zie dat redgixx uit delft komt :? Dat worden 2 tochtjes dan }) :+

Snap je eerste stuk niet helemaal :?

(laat maar, ik snap het nu, miste wat leestekens hier en daar) Maar deze topic blijft wel bestaan, dus gegevens blijven beschikbaar.

Whoaw Delft, dat worden heel wat kmtjes
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad vele kilometers voor onze motorvriend uit Delft.. :} Laten wij dan de koffie en de rest regelen :? Nu nog iemand voor schitterend mooi weer 8-)
 
En schone wegen, dat wil hier in deze agrarische provincies ook nog wel eens een probleem zijn.
 
Klopt Auke, reed laatst met iemand in de auto en het viel inderdaad op dat de (binnen)wegen erg slecht eruit zagen..Als het dan eens mooi weer is dan komen al die boeren met hun :r trekkers eraan, gaan het land op en daarna weer de binnenwegen op.. Dus veel rotzooi op de weg. Denk er goed om..
 
Inderdaad vele kilometers voor onze motorvriend uit Delft.. :} Laten wij dan de koffie en de rest regelen :? Nu nog iemand voor schitterend mooi weer 8-)

Als we gaan, kun je mij eerst wel even uit Rotterdam ophalen.... rijden we ff samen naar het Noorden. :+
 
Ben afgelopen zondag wezen touren in Fryslân. Zelden boven de 80 km/h gereden, veel zeer smalle kronkelende weggetjes (met moddersporen) gehad en een prachtig landschap. Het was errug leuk :9~
Laat maar weten wanneer het zover is, misschien dat ik mee ga...


[edit: toevoeging]
Ik had zondag de Gaasterlân fietsroute gevolgd (over de weg, niet over het fietspad :+ ). Fryslân is al bijna net zo mooi als Limburg :P
[/edit: toevoeging]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan