Tocht kop van Fryslân/Groningen 18 mei

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
In http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4301 (dit!) topic stelde ik voor om een tocht door de kop van Fryslân en Groningen te gaan maken.

Er bleek veel belangstelling te zijn.

Inmiddels hebben we de tocht met een groepje voorgereden, niet alleen voor de fun maar ook, zodat er bij eventuele achterblijvers, altijd wel iemand is die de weg ongeveer weet.

Verder heb ik een kaartje met de route gemaakt (even uitprinten!!). Klik daarvoor hier!

Voor de reacties op de voorbereidingstocht kun je http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4762 (hier!) kijken.



Ik stel voor dat we op zaterdag 27 april de tocht gaan rijden.

Bij slecht weer stellen we de tocht uit tot zaterdag 18 mei.

3e mogelijkheid is zaterdag 8 juni.


Vertrek!!!!! is om 11 uur bij Mac Donnalds te Drachten. Deze kun je vinden door de afslag Drachten west (De haven) te nemen van de A7 (Groningen, Heerenveen, Joure). Sla bij het 3e stoplicht af naar rechts. Pas op voor 2 flitskasten in de middenberm. (max 50)


Tijdens de voorbereiding is gebleken dat het tijdens de tocht een grote ellende is om tankstations te vinden. Verder is het zeer onhandig dat er 20 motoren, of meer, op verschillende plaatsen moeten gaan tanken.
Daarom vraag ik vriendelijk maar zeer dringend, om aan het begin (+/- 15km na start) van de tocht te gaan tanken. De tocht is ongeveer 190 km, dus dat moet voor de gemiddelde motor met 1 keer tanken te doen zijn. Aan het einde van de tocht komen we weer bij het zelfde benzinestation langs.

Omdat de groep waarschijnlijk behoorlijk groot wordt kan de voorrijder niet zien of iedereen kan volgen. Daarom lijkt het me verstandig dat iedereen de mensen voor en achter zich goed in de gaten houdt. Merk je dat iemand achterblijft, ga dan langzamer rijden, als de gene voor je dat ook doet, dan merken de voorsten vanzelf dat het op dat moment te snel gaat.



Voor de onervaren groeprijders heb ik nog een tip. Het is erg goed om in een groep op de volgende manier te gaan rijden:

_-_-_-_-

Dit heeft één of andere vogelnaam, maar kan er zo niet op komen.

Groot voordeel is de extra remweg, het betere uitzicht en weten waar je achterbuurman is. Bij snelle bochtige stukjes hoeft dit niet.

Pauzes zijn er in Lauwersoog en Holwerd.

Eindpunt is het dorpje Frieschepalen (1,5km van de A7 af). We stoppen daar bij de plaatselijke kroeg (1913).

kleine tip: vanuit deze kroeg wordt elk jaar een tourtocht georganiseerd met na afloop altijd een zeer gezellige barbeque. (gemiddeld rijden er zo'n 80 motoren en een aantal trikes mee in verschillende groepen) Dit jaar valt het op 22 juni. (altijd week voor de TT)

Nou genoeg geluld :)

Ik hoop dat het een zeer gezellige en probleemloze dag wordt.
 
Laatst bewerkt:
O ja.

Nog even iets om je aandacht bij te hebben. In Holwerd richting de pier (veerboot naar Ameland) zijn twee zeer mooie bochten. In deze bochten zitten op de middenstreep katteogen (reflectors). Kom hier niet op, want ze zijn zeer glad!!!
 
Laatst bewerkt:
_-_-_-_-

Dit heeft één of andere vogelnaam, maar kan er zo niet op komen.

Noemen ze baksteens gewijs, rare vogels daar in het noorden......Het bruingestreeptbaksteenmusje zeker :+
 
Noemen ze baksteens gewijs, rare vogels daar in het noorden......Het bruingestreeptbaksteenmusje zeker :+
Die was het ja! Thanks he!!

Maarreh, vorige keer allemaal Friezen/Drenten, deze keer ook wat mensen uit de rest van het land die eens willen zien dat we mooie bochten hebben hier? :9
 
Is vroeg ja, maar anders komen we wel erg laat terug. maakt mij niks uit. Woon maar 4km van eindpunt, maar zo zal niet iedereen erover denken.
Naja, helaas heb ik elke zaterdagmorgen andere verplichtingen, waardoor ik pas rond 13:00 aan zou kunnen rijden. Eer ik dan in Friesland/Groningen ben is het wel erg laat om nog te beginnen met een tourrit.

Jammer, volgende keer misschien! Ik wil zeker nog eens rondrijden in de noordelijke provincies.
 
Ben er ook als alles meezit samen met andere blade = met z'n tweeén dus. :] :]

Kan alleen maar een gezellige dag worden zo.

Maar we gaan toch niet weer in datzelfde restaurantje (Lauwersoog) wat drinken hoop ik :+
 
Op vrijdag 05 april 2002 22:45 schreef Sander Maar we gaan toch niet weer in datzelfde restaurantje (Lauwersoog) wat drinken hoop ik :+

Waarom niet? Ik vond het anders nou net van die aardige en behulpzame dames daar... :+
 
Op vrijdag 05 april 2002 22:45 schreef Sander 900 RR het volgende:
Ben er ook als alles meezit samen met andere blade = met z'n tweeén dus. :] :]

Kan alleen maar een gezellige dag worden zo.

Maar we gaan toch niet weer in datzelfde restaurantje (Lauwersoog) wat drinken hoop ik :+

Tuurlijk wel... we moeten af en toe ook een lange pauze houden. :P :P :P

Maarre als ik niet aan het werk ben rij ik ook weer gewoon mee. 8-) (zie mijn sig)

Oh ja Rev, veel succes toegewenst met :] :] .
 
Laatst bewerkt:
Wat is de wereld toch weer klein. :+ ;)

Kom ik bij Motoport Leeuwarden, wie kom ik tegen? Sander en die vriend van hem. :)
 
Ja, leuk he Rev..En die vriend heet trouwens Gertjan. (die van die donkere blade dus)

Wij hebben vanmiddag dus ook Ref zijn nieuwe Soezie gezien. En het is een plaatje. Mooie kleur. Daar ga je zeker veel rijplezier :] aan beleven.
 
Thanks Sander! :) Gertjan, ik zal het onthouden.

Idd erg mooie motor, ben er ook erg tevreden mee. Alleen het linker kuipdeel heeft toch aardig wat krassen opgelopen na m'n schuivertje. Om het weer netjes te krijgen moet er eigenlijk een nieuw kuipdeel op, kost 370 euro origineel (met stickers enzo en in goeie kleuren), dus dat komt nog wel eens. Het rijdt er iig niks minder om. :]

Stuurt toch weer wat anders dan m'n FZR, doe het eerst redelijk rustig aan nog, mega glimranden nog (moet weer opnieuw beginnen om ze weg te werken ;) , dat heb je met een nieuwe BT010 achter). Binnekort kunnen we weer echt gasgeven als ik het gevoel heb dat ik hem goed begin te kennen. :)
 
Ben ervan overtuigd dat je met je Soez prima mee kunt komen Ref :] Tenminste in het groepje van laatst.

De aanstaande tocht gaat toch met meer motoren (plusmin. 18 hoorde ik Auke al zeggen!!)en dan gaat het er toch wat anders aan toe omdat iedereen de groep wat bij elkaar wilt houden.

Nog drie weekjes... en dan :] :] :] :] etc...

Hopelijk de komende week(en) ook wat mooi (13+graden) weer......
 
In vorige topic hadden veel mensen belangstelling. Zie ik nu nog niet in dit topic, maar het is ook nog geen 27 april :)
 
In vorige topic hadden veel mensen belangstelling. Zie ik nu nog niet in dit topic, maar het is ook nog geen 27 april :)

Dan draag ik bij deze mijn steentje bij :) 'k ben wel erg benieuwd naar de bochten in het Noorden :]
 
Leuk dat je wat organiseerd, maar helaas ga ik die dag net voor een weekje naar het Zwarte Woud.
Maar mocht er de gelegenheid zich voordoen dat ik wel tijd heb dan zal ik er zeker zijn. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan