tochtende helm

hunter87

MF'er
31 dec 2008
57
0
ik heb een probleem met me nieuwe helm.
op de beurs heb ik een syshelm gekocht. hij is niet te groot/te klein ofzo maar hij tocht gigantisch!! op de snelweg krijg ik gewoon traanogen door de wind.
ik heb al een kolletje om... iemand ideen op het op te lossen??
 
Merk helm ????

Merk Motor ????
Type Motor ????

Standaard Kuip ruit ?????

Met of zonder passagier ???

Met wind ?? voor / van zij ???

Allemaal variabelen die van invloed zijn.
Maar er is nog een ding.

Goedkope helm van een onbekend merk zijn vaak slechter dan de duurdere merkhelmen.


Dussssssssssssssss....................................
 
Heb hetzelfde probleem met een HJC FS10. Er blijft een kiertje en tocht op de ogen.
Ze beweren wel dat het vizier 0,5 cm in de schaal valt maar daar merk ik niks van.
 
Merk helm ????

Merk Motor ????
Type Motor ????

Standaard Kuip ruit ?????

Met of zonder passagier ???

Met wind ?? voor / van zij ???

Allemaal variabelen die van invloed zijn.
Maar er is nog een ding.

Goedkope helm van een onbekend merk zijn vaak slechter dan de duurdere merkhelmen.


Dussssssssssssssss....................................


ik heb 3 helmen(allemaal verschillend) en ze zijn allemaal van Shoei. dit is mijn systeemhelm. ik rij een yamaha fazer met een ruit die afbuigt, lama zegge. hij is zn 40 cm hoog(denk ik) en ik ben niet zo groot hij bedekt mij prima. ik rij zonder pasagier
 
Houd je vlakke hand eens onder je kin tijdens het rijden.
Vaak is het "tochten" dan weg.
Je zou een stuk schuimrubber tussen je kin en de voorkant kunnen doen.

Groeten, Broos
 
ik heb 3 helmen(allemaal verschillend) en ze zijn allemaal van Shoei. dit is mijn systeemhelm. ik rij een yamaha fazer met een ruit die afbuigt, lama zegge. hij is zn 40 cm hoog(denk ik) en ik ben niet zo groot hij bedekt mij prima. ik rij zonder pasagier

Het kan zijn dat er een ventilatiestand op zit zoals bij mijn schubert C2. Het vizier kan dan naar voren klikken, dus veel rijwind, en naar achter klikken tegen het rubber aan, geen rijwind.

Dus als je het type shoei even doorgeeft, kunnen we beter kijken.
 
Ik heb zelf de shoei multitec en ben er erg tevreden over.

Er zat ook zo'n whisperkit bij, een soort van rand die je los in je helm monteerd om hem wat beter te isoleren. Weet niet welk type je hebt, maar mogelijk is dat een oplossing.
 
Ik heb een Shoei Syncrotec II
Bij Louis.de heb ik een inzetstukje voor de kin gekocht, de tocht is nu helemaal weg.
Helm bevalt nu prima.

Wel raar dat ik het apart erbij moest kopen, maar ja, het was een showmodel, de laatste en erg goedkoop, dus ik klaag maar niet.

Zie Hier
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat er een ventilatiestand op zit zoals bij mijn schubert C2. Het vizier kan dan naar voren klikken, dus veel rijwind, en naar achter klikken tegen het rubber aan, geen rijwind.

Dus als je het type shoei even doorgeeft, kunnen we beter kijken.



ik heb een shoei syncrotec II. lees hierboven al dat ik een extra stukje erbij kan kopen.hoop dat het helpt!
 
Een Shoei moet tochtvrij kunnen zijn, ook zonder al te veel aanpassingen. Ik monteer zelf altijd wel een kinkap. Vaak heb je achter je ruit turbulentie die dan van onderen in je helm kan. Een kinkapje sluit de opening tussen helm en hals gedeeltelijk af.
Je zou ook even na kunnen gaan of je vizier wel goed aansluit op de helm. Dat kun je verstellen mocht het niet het geval zijn. Ik doe dit zelf altijd met de haarföhn van mijn vrouw. Daar ga je mee langs je vizier en als je duidelijke tocht voelt, dan lekt het vizier. Vaak kun je het ook zien, het vizier moet tegen de rubberstrip aandrukken. Kijk eens of dat rondom het geval is. Nogmaals Shoei heeft op dit gebeid een goede naam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan