Toegevoegde waarde VRO1?

Wat zou jij met 200 Euro doen?

  • VRO1

    Stemmen: 12 44,4%
  • VRO2

    Stemmen: 0 0,0%
  • VRO3

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dynojet

    Stemmen: 1 3,7%
  • Paaldanseres inhuren

    Stemmen: 7 25,9%
  • Nieuwe voorband

    Stemmen: 2 7,4%
  • Nieuwe voorband en lapdance

    Stemmen: 5 18,5%

  • Totaal aantal stemmers
    27

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
Even een vraagje;

Ik heb onlangs m'n rijbewijs nieuwe stijl gehaald, met de nieuwe bijzondere verrichtingen. Heeft een VRO1 dan veel toegevoegde waarde voor EUR 200,- ?
Ik rijd op een 15 jaar oude CB-1, dus voor de verzekering hoef ik het niet te doen. Ben wel van mening dat die EUR 200,- beter zijn besteed aan een VRO dan aan een Dynojet of nieuwe voorband (alhoewel.. voorband..)

VRO2 lijkt me zeer leerzaam, maar hiervoor heb je VRO1 nodig. VRO3 lijkt me vooral 'leuk' aangezien ze hier concentreren op het betere bocht- en schakelwerk. Hiervoor heb je geen eerdere VRO's nodig, althans dit vind ik niet terug op de site.

Dus m'n vraag; Hoeveel 'extra' leer je op een VRO1 afgezien van 'de wip'? Of gewoon die VRO3 doen zodat je niet vanaf het begin al een foute bochtentechniek aanleert?
 
Ik zou een nieuwe voorband kopen. Meer waard dan al die VRO's bijelkaar...

(Je rijdt toch nog met zo'n houten macadam van 15 jaar oud?)

Edit: en gestemd!
 
Voor mijn gevoel heeft VRO geen nut als je net je rijbewijs of net een andere fiets heb, ga eerst maar ervaring opdoen en/of aan je fiets wennen.
Je moet eerst de basis hebben wil je aan gevorderd denken ;) ..just my 2 cents.
 
Voor VRO3 heb je VRO1 nodig, staat op de site.

Ik heb zelf begin van de maand VRO1 gedaan. Ik vond het zelf wel nuttig en heb er aardig wat geleerd.
 
Rij eerst eens een paar duizend km ervaring bij elkaar (mag je zelf weten hoeveel :) ) en ga dan gewoon VRO1 doen... leer je toch weer een hoop van hoor... En daarna een keer VRO2. Er zijn een hooop verschillende soorten trainingen (elk opleidingsclubje z'n eigen training) dus misschien handig om een beetje uit te zoeken wat je wil... Training op een circuit of juist op de openbare weg.
 
Vro1 is zeker nuttig, je wordt je even bewust gemaakt van bepaalde eigenschappen en manieren van kijken wanneer er gevaar dreigt. Ik had me rijbewijs 10 maanden en heb een vro1 gedaan, was erg leerzaam en ik denk dat ik er ook zeker wel wat aan heb mbt veiligheid (remmen op de meest effectieve manier...alleen voorrem dus, ga ik hier nie over in discussie maar je zal et leren :X , uitwijken, remmen zelf is niet alles).

Ik zou em zeker aanraden, de vro1 en dan de vro 3 ofzo (of andere crt training)
 
H'mmmmm, mag geen reclame maken H'mmmmmmmmmmm vro is best nuttig en leerzaam,

maar ik zou een dagje naar motor-island gaan (oeps toch gezegt)

staan aantal topic's op het forum hier, LEUK en leerzaam
 
Ik heb vorige maand ook VRO1 gedaan. Zitten een aantal oefeningen in die ook bij het nieuwe rijbewijs horen(uitwijken bijv.). Ik vond het grootste deel eigenlijk meer een opfris-cursus. Volgens mij heb je er dan ook niet veel aan als je net je rijbewijs hebt.
Maar ik vond het evengoed wel een enorm leuke dag en het leek me ook een goede voorbereiding op de VRO3 die ik in augustus ga doen.
 
thx voor de snelle replies! En ja, ik rij idd met een houten Michelin..
 
H'mmmmm, mag geen reclame maken H'mmmmmmmmmmm vro is best nuttig en leerzaam,

maar ik zou een dagje naar motor-island gaan (oeps toch gezegt)

staan aantal topic's op het forum hier, LEUK en leerzaam


Heb et beide gedaan...
VRO1, heb je qua veiligheid erg veel aan op de openbare weg
Motor-island, eiland van mourik, bij tiel, Is gewoon een dag lekker fun hebben op een 4x4 terreinwagen, jet-ski, quad, of roads etc *D
 
Ik zou eerst een paar duizend km rijden en dan VRO1 gaan doen. Daar leer je toch best een hoop van :)
 
Ja dat was zo inmiddels is dat anders: gaat om dezelfde locatie andere activiteiten

All sport Resort:
is fun, op quad, jetski, auto 4x4, beetje motor

Motor-island( check http://www.motorisland.nl (www.motorisland.nl)) is :
een hele dag motorrijden van s'morgens tot sávonds, en met als doelstelling, door techniek uit off road rijden betere beheersing op de weg, (we gaan indien gewenst s'middags ook met (weg)motoren van het Island de weg op.
 
Duidelijke antwoorden, thx!

Enige reden dat ik snel een cursusje zou willen doen is om te voorkomen dat ik me een foute rijtechniek aanleer. (=bochtentechniek)
 
Het rijden van bochten nam eigenlijk maar een uurtje in van de hele dag, meeste was beheersing van de motor, veiligheid en remmen.
 
Het rijden van bochten nam eigenlijk maar een uurtje in van de hele dag, meeste was beheersing van de motor, veiligheid en remmen.

/edit
Iets te fanatiek op de knop POSTEN geklikt.............
 
Doe jezelf dan ff een plezier met een nieuwe voorbandje.. Die 100 euries kunnen je een hoop pijn besparen en een hoop extra lol geven.. (Rijdt fijner met banden die je vertrouwt, vind ik zelf dan..)

:]

thx voor de snelle replies! En ja, ik rij idd met een houten Michelin..
 
vro's zijn super nuttig, maar voor alles is een tijd en een plaats.

ik denk dat je er meer aan hebt als je iets meer ervaring hebt. ten eerste omdat je (als het goed is) de motorbeheersing op lage snelheid, slalom, uitwijken en remmen nog redelijk goed onder de knie hebt. en ten tweede plaats omdat je sommige oefeningen in een wat beter kader kan plaatsen en kunt meedoen als je er wat kilometers op hebt zitten en je eigen 'rijstijl' hebt gevonden. ik denk daarbij aan de oefeningen met bochtenwerk op middelmatige snelheid en bijvoorbeeld de oefeningen 'motor-gymnastiek'.
 
Voor VRO3 heb je VRO1 nodig, staat op de site.

Ik heb zelf begin van de maand VRO1 gedaan. Ik vond het zelf wel nuttig en heb er aardig wat geleerd.

Mijn excuses voor de asociale *kick*, maar dit oude topic is heel even actueel voor ondergetekende:

Ik ga op 20 april VRO1 doen, en wil dit jaar ook nog VRO3 + Offroad cursus volgen. De offroad cursus is inmiddels geboekt op 21 Juni, nu de VRO3 nog..

Op 19 April (dag voor de VRO1) zijn er (althans, tijdens dit schrijven, voordat half MF zich er op stort..) nog een paar plekken vrij.

Vraag 1: Is VRO1 een vereiste voor VRO3? Dacht alleen voor VRO2!
Vraag 2: Maakt de volgorde iets uit? Of heb ik dan't gevoel dat ik m'n geld door de plee spoel op de 20e??

Voorlopig ziet de planning er zo uit, gaarne commentaar:

20-04: VRO1
08-06: VRO3
21-06: Offroad (bijzaak)
 
Mijn excuses voor de asociale *kick*, maar dit oude topic is heel even actueel voor ondergetekende:

Ik ga op 20 april VRO1 doen, en wil dit jaar ook nog VRO3 + Offroad cursus volgen. De offroad cursus is inmiddels geboekt op 21 Juni, nu de VRO3 nog..

Op 19 April (dag voor de VRO1) zijn er (althans, tijdens dit schrijven, voordat half MF zich er op stort..) nog een paar plekken vrij.

Vraag 1: Is VRO1 een vereiste voor VRO3? Dacht alleen voor VRO2!
Vraag 2: Maakt de volgorde iets uit? Of heb ik dan't gevoel dat ik m'n geld door de plee spoel op de 20e??

Voorlopig ziet de planning er zo uit, gaarne commentaar:

20-04: VRO1
08-06: VRO3
21-06: Offroad (bijzaak)


VRO1 is geen vereiste voor VRO 3, wordt wel aangeraden.

Ik zou zelf eerst 1 en dan 3 doen. Puur omdat 1 meer bij de basis ligt en je met 3 alweer een stapje verder gaat.
 
Mja, zo dacht ik'r zelf ook over, daarnaast is't risico van #$%weer spreiden over 2 verschillende maanden wellicht beter dan +350 euro neerlappen voor 2 doorregende dagen in 1 weekend..
 
Terug
Bovenaan Onderaan