Nightshader
MF veteraan
Een alternatief voor het 'E' concept is 'O2' ?
Artikeltje
( omdat het orgineel offline is gegaan: Google cache linkje )
( en een PDF kopie van de pagina: hier )
Bedrijf 'Engine Air'
Over de ontwerper Dean Benstead
Blog over de O2 Pursuit van Dean Benstead
02 Pursuit specs:
Top Speed: >100 km/h
Weight: <100kg
Engine: ‘Di Pietro’ 9 chamber air engine
Engine Weight: 10kg
Material: Aluminium
Development: Melbourne
Mooie techniek onder de naam 'O2 Pursuit'. Met electra zijn er nog genoeg echte problemen:
De motor op lucht heeft geen dure onderdelen en degradeert niet zoals accu's wel gaan doen op termijn ( geen automatisch End-of-Life / geen beperkt aantal draaiuren ). Ben benieuwd naar de actieradius die je met gecomprimeerde lucht kunt bereiken. Tanken neemt maar twee minuten met het prototype. Het gewicht van een gemiddelde motor zal een stuk lager kunnen gaan uitvallen.
Artikeltje
( omdat het orgineel offline is gegaan: Google cache linkje )
( en een PDF kopie van de pagina: hier )
Bedrijf 'Engine Air'
Over de ontwerper Dean Benstead
Blog over de O2 Pursuit van Dean Benstead
02 Pursuit specs:
Top Speed: >100 km/h
Weight: <100kg
Engine: ‘Di Pietro’ 9 chamber air engine
Engine Weight: 10kg
Material: Aluminium
Development: Melbourne
Mooie techniek onder de naam 'O2 Pursuit'. Met electra zijn er nog genoeg echte problemen:
- Gewicht van de accu en elektromotor
- Capaciteit accu's
- Oplaadtijd accu's
- Levensduur accu en electromotor
- Duur in aanschaf en onderhoud
De motor op lucht heeft geen dure onderdelen en degradeert niet zoals accu's wel gaan doen op termijn ( geen automatisch End-of-Life / geen beperkt aantal draaiuren ). Ben benieuwd naar de actieradius die je met gecomprimeerde lucht kunt bereiken. Tanken neemt maar twee minuten met het prototype. Het gewicht van een gemiddelde motor zal een stuk lager kunnen gaan uitvallen.
Laatst bewerkt: