Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe kom je daar nou bij Zijn de betrouwbaar en hebben een lange levensduur.
Elektromotor moet eerder gereviseerd worden dan de compressor.
Die wiki zegt 1 euro perslucht voor 200 km... Dat klinkt al onhaalbaar: als ik er vanuit ga dat die perslucht met een elektrische compressor opgepompt wordt, heb je 4 kWh voor die euro. Dat is aanzienlijk minder energie dan een elektrische auto heeft, dus dat ga je nooit redden.Voor wat dat bericht waard is.
OK laat ik het zo zeggen, ze zijn onderhoudsgevoelig. Er zitten veel mechanische onderdelen in die slijtagegevoelig zijn.
E-motor is nagenoeg onderhoudsvrij.
Toch maar eens bekijken voor de volgende motoEr rijden ook motoren op LPG.[afbeelding]
Dan hebben we nog even om te wennen geloof ik.perslucht is inderdaad niet efficient. elektrisch en waterstof zijn de toekomst.
wen er maar vast aan
Toch maar eens bekijken voor de volgende moto
Is deze LPi?
Durf ik niet te zeggen, kom deze motor nog wel eens tegen op de A7.
Je maakt mij niet wijs dat dat ding ( legaal ) in Nederland rondrijd, met die tijdbom op de duozit..
had ergens een artikel gelezen dat een vent een goedwerkende persluchtmotor had uitgevonden. Aantal jaren geleden, maar dat hij op wonderbaarlijke wijze is verdwenen...
Meer daarover op www.snelleboten.nlZo zijn er ook verhalen over motoren die op water kunnen lopen enz.
zou die motor op nitrox harder lopen?ik zit net te denken. Mijn duikfles staat onder 230 bar druk. Al je zo'n fles aan een motor, of auto, koppelt dan zou je daar nog best een eind mee kunnen rijden.
Ik heb een paar jaar terug tijdens een motortreffen in den helder met iemand staan praten over dit idee, hij was er toen al helemaal weg van.
zou die motor op nitrox harder lopen?
Ongetwijfeld weer zo'n broodje aap verhaal. Zo zijn er ook verhalen over motoren die op water kunnen lopen enz., die uitvindingen zouden allemaal zijn opgekocht door de oliemaatschappijen. Dus als je in complotten wilt geloven.....
Groot probleem met alle accu's is dat er dure en zeldzame materialen nodig zijn voor het fabriceren van de accu's. Daarnaast heb je om de zoveel tijd een nieuwe accu nodig (alhoewel dat steeds minder vaak zal zijn). Het opladen zal ook altijd lang duren. Al was het maar omdat je voor het laden in 5 minuten van een auto of 5 enorme vermogens nodig hebt die over een bepaalde stekker/kabel moeten gaan. Het zal nog lang duren voordat deze punten zijn overwonnen, als dat al lukt.Behalve dat er wrijvingsonderdelen zijn, en deze ook olie nodig hebben.
Je vergeet dat er steeds betere accu's komen, die sneller opladen en meer capaciteit hebben, waardoor de toekomst niet anders kan dan overstappen op electriciteit. Puur omdat het steeds praktischer dan fossiele brandstof wordt.
Rij dan op waterstof, als je dan toch al bezig bent. Er komt vanzelf lucht bij, en bij explosie gebruik je het veel effectiever. Dit is weer zo'n idee die het niet gaat halen... Hoeveel bar denk je in zo'n tank te stoppen? Je weet hoe groot die van een duiker is, en hoe zwaar. Daar komt nog bij kijken dat de duiker er zelf een uur onderwater mee kan blijven, en that's it.
"Water" bevindt zich in de laagste energie-toestand: er is niks aan te veranderen zonder er energie in te stoppen.Er wordt natuurlijk wel verschrikkelijk veel geld verdient aan brandstof, dus het zou mij niets verbazen als het wel waar is...
Mwah, die vermogens zijn nou niet zo bijzonder groot: 1 energie-centrale kan duizenden auto's zeer snel opladen. En 1 windturbine kan ook al meerdere auto's opladen. Ideaal langs bijvoorbeeld de Afsluitdijk: elke 300 meter kan je dan "tanken".Al was het maar omdat je voor het laden in 5 minuten van een auto of 5 enorme vermogens nodig hebt die over een bepaalde stekker/kabel moeten gaan. Het zal nog lang duren voordat deze punten zijn overwonnen, als dat al lukt.
Dit alles vind ik aanzienlijk minder interessant dan het ketenrendement van productie van waterstof tot uiteindelijk het vermogen op de wielen.Een andere manier op elektriciteit op te slaan zijn dus nodig. H2 is daar een voorbeeld van. Nadeel is echter de lagere energieinhoud per liter t.o.v. benzine/diesel en het gevaar van ontbranding. H2 is vele malen brandbaarder dan benzine/diesel. Ontploffingsgevaar zoals je in de films ziet is dan ook opeens wel realistisch.
Vergeet ook niet dat waterstof moeilijk binnen te houden is (in een tank).Een andere manier op elektriciteit op te slaan zijn dus nodig. H2 is daar een voorbeeld van. Nadeel is echter de lagere energieinhoud per liter t.o.v. benzine/diesel en het gevaar van ontbranding. H2 is vele malen brandbaarder dan benzine/diesel. Ontploffingsgevaar zoals je in de films ziet is dan ook opeens wel realistisch.
Dus welk probleem wordt als eerste opgelost?
De vermogens worden inderdaad makkelijk opgewekt. Het gaat me meer om de connectie van het laadpunt naar de auto. Over die kabel en stekker moet een enorm vermogen en dat is niet zonder gevaar.Mwah, die vermogens zijn nou niet zo bijzonder groot: 1 energie-centrale kan duizenden auto's zeer snel opladen. En 1 windturbine kan ook al meerdere auto's opladen. Ideaal langs bijvoorbeeld de Afsluitdijk: elke 300 meter kan je dan "tanken".
Het rendement boeit me inderdaad niet, zolang het dan maar groen wordt opgewekt. Nee het gaat me meer om de daadwerkelijke energie-inhoud van een liter H2. Die is een stuk lager dan een liter benzine, waardoor je dus meer volume mee moet nemen dan bij benzine.Dit alles vind ik aanzienlijk minder interessant dan het ketenrendement van productie van waterstof tot uiteindelijk het vermogen op de wielen.