Toekomst van het motorrijde... toch niet dit... ??

pdv_moto

Mooi Weer Rijder
Donateur
20 sep 2013
9.998
5.364
heeft iemand dit al voorbij zien komen ?


Bob Lutz: Kiss the good times goodbye

deels spookbeeld: ik wil graag zelf blijven rijden, zelf in controle...
deels onoverkomelijk, want steeds meer gereguleerd.

Wat moet, en wat _kan_ een motorrijder daar nog tussen ?

commentaar ?
 
6Dqhm4d.gif
 
Waarom zijn er dan nog wegen?
Rails nemen minder ruimte in beslag, Kunnen onder / boven elkaar door en goedkoper in aanleg.

Gelukkig duurt dit nog wel even, vind het 3x niks.

Voor mensen die de auto puur en alleen als vervoersmiddel gebruiken is het de toekomst.. maar als je het nog leuk vind om motor/auto te rijden :N
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of dat over 5 jaar zo is, niemand die grotere waarde aan hun auto legt dan mensen in de VS. (Dit artikel is geschreven met de VS in gedachte). Het is ook niet de eerste keer dat een hoge piet het bij het verkeerde eind heeft in de Amerikaanse autoindustrie.
 
Ja op zo'n heen en weer baantje, wordt wat lastiger op het drukke Nederlandse spoor.
In Frankrijk was er al een test met een zelf rijdende trein dacht ik.

En over het drukke net zou ik me niet zo'n zorgen maken, de wissels worden ook automatisch bediend, en de seinen gaan ook via het ' automatisch rijweg instelling , dus een tractiehandel is maar een klein stapje verder.
 
Ze kunnen nog steeds geen betaalbaar veiligheidssysteem inbouwen, dus autonoom lukt niet, kijk maar naar het ongeluk met de maglev in Duitsland op de proefbaan.
 
Dat is nogal koffiedik kijken. Zou mij daar niet zo druk om maken op de korte termijn; En op de lange termijn is het toch nog onzeker, technologie groeit exponentieel dus hoe wij nu denken dat het zal zijn kan over 5-10 jaar een heel ander beeld gevormd hebben.
 
Ze kunnen nog steeds geen betaalbaar veiligheidssysteem inbouwen, dus autonoom lukt niet, kijk maar naar het ongeluk met de maglev in Duitsland op de proefbaan.

Als ik aan het goeie ongeluk denk waar jij het nu over heb was dat een ongeluk wat kwam door een foute bewuste handeling van de treindienstleider, die van 2 kanten een trein op 1 baanvak liet rijden. Zeg maar een knipper geel situatie.dat heeft niks met een automatische trein te maken, want zelfs .et een machinist in de cabine is dat nog gebeurt.
Maar dat is in NL niet mogelijk, zo'n vergelijkbaar ongeluk, andere beveiligingssystemen.

Ik zeg niet dat de treinen zonder machinist gaan rijden, maar ik denk wel dat het mogelijk is in de nabije toekomst, dus op de weg zal ook wel een vergelijkbaar iets kunnen komen, alleen gaat daar wel wat meer tijd in zitten als de 5 jaar waar ze het over hadden.
 
Nederlanders denken, omdat NL zo vol is, dat de hele wereld een grote stad is...
Zoiets zo alleen werken in een dichtbevolkt gebied.

Ik woon op een eiland 1.5 keer NL met nog geen 500.000 inwoners. Zoiets is hier totaal ondenkbaar
 
Alles aangestuurd via internet, als dit doorgaat, heeft een hacker geen bommen meer nodig, gewoon een trein volgas door het stootblok of een treintje auto's naast een brug sturen.

Denk maar aan de gehackte slimme gasmeters in Oostenrijk.
 
Wat ik ook niet begrijp, men heeft steeds de mond vol over het milieu, maar men gaat steeds complexere zaken bouwen, die 2 gaan echt niet samen..

Je schrijft dit als een stelling die altijd opgaat. Dat lijkt mij niet per definitie waar. Ook al is het met de huidige ontwikkelingen vaak wel zo, kun je natuurlijk wel naar een milieuvriendelijkeRE situatie door middel van complexe techniek. 'RE' is bewust met hoofdletters. Je moet het immers wel met de situatie nu vergelijken, en niet met de tijd van de jagers verzamelaars met alleen maar natuur om ons heen.
 
Als ik aan het goeie ongeluk denk waar jij het nu over heb was dat een ongeluk wat kwam door een foute bewuste handeling van de treindienstleider, die van 2 kanten een trein op 1 baanvak liet rijden. Zeg maar een knipper geel situatie.dat heeft niks met een automatische trein te maken, want zelfs .et een machinist in de cabine is dat nog gebeurt.
Maar dat is in NL niet mogelijk, zo'n vergelijkbaar ongeluk, andere beveiligingssystemen.

Ik zeg niet dat de treinen zonder machinist gaan rijden, maar ik denk wel dat het mogelijk is in de nabije toekomst, dus op de weg zal ook wel een vergelijkbaar iets kunnen komen, alleen gaat daar wel wat meer tijd in zitten als de 5 jaar waar ze het over hadden.

:N en een beetje ja.
Een menselijke fout doordat veiligheidssystemen ok gaven niet geactiveerd waren, en hij de trein liet vertrekken, en er toch nog een onderhoudswagon op het spoor stil stond.
Tenminste..., zo zit het mij in gedachten.

Die Staatsanwaltschaft ermittelte gegen die beiden Fahrdienstleiter der Leitstelle, gegen zwei Betriebsleiter der Teststrecke und gegen zwei Geschäftsführer der Betreibergesellschaft[2] wegen fahrlässiger Tötung und fahrlässiger Körperverletzung. Gegen den Triebfahrzeugführer wurde nicht mehr ermittelt, da dieser bei dem Unfall ums Leben kam[1], als Ursache wurde schließlich menschliches Versagen festgestellt. Die Staatsanwaltschaft stützte sich vor allem auf Gutachten des Eisenbahn-Bundesamtes und der Technischen Universität Braunschweig.[2] Zu den vermeidbaren Ursachen gehörte unter anderem, dass im Werkstattwagen die Funkfreigabe für den Transrapid nicht mitgehört werden konnte, da ein anderes Funksystem genutzt wurde, vor allem aber wurde die vom Hersteller vorgesehene elektronische Sperre für den Transrapid nicht genutzt, die während einer Streckenbelegung etwa durch einen Werkstattwagen hätte gesetzt werden können.[3][4]

Im Mai 2008 verurteilte das Landgericht Osnabrück die beiden Betriebsleiter zu Geldstrafen in Höhe von 24.000 und 20.000 Euro, da die Anweisungen für Fahrwegsperren in den Betriebsregeln nicht ausreichend klar definiert gewesen waren.[3] Nach Ansicht der Staatsanwaltschaft trug der Fahrdienstleiter, der die Funkfreigabe für den Transrapid gegeben hatte, die Hauptschuld an dem Unfall, das Strafverfahren gegen ihn wurde jedoch ausgesetzt, da dieser wegen Suizidgefährdung nicht verhandlungsfähig war.[4] Das Verfahren gegen die zwei Fahrdienstleiter wurde später wieder aufgenommen und diese wurden am 3. Juni 2011 zu Freiheitsstrafen von je 18 Monaten und einem Jahr verurteilt; die Strafen wurden jedoch auf Bewährung ausgesetzt, als Begründung dafür wurden die Reue der Angeklagten, deren psychische Erkrankungen sowie Suizidgefährdung angegeben. Beide Fahrdienstleiter waren zum Zeitpunkt des Urteils bereits in Rente, sie lehnten eine Revision gegen das Urteil ab und das Urteil wurde damit unmittelbar rechtskräftig.[5][6]

Bron ---> Transrapidunfall von Lathen – Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
De toekomst houd je niet tegen of het dit wordt is wel afhankelijk van veel factoren. Niet altijd wint het rationeel beste idee.

Als ik kan werken in een voertuig van en naar mijn werk en deze tijd telt als werktijd dan heb ik twee uur per dag over om op een circuit te rijden met de motor.

Hoe dan ook dit gaat in ieder geval veel langer duren dan 5 jaar.

Een mix van deze nieuwe oplossing en het zelfstandig rijden ziet ik eerder gebeuren.
 
Wat ik ook niet begrijp, men heeft steeds de mond vol over het milieu, maar men gaat steeds complexere zaken bouwen, die 2 gaan echt niet samen..


Het milieu en de natuur zijn zeer complex en toch gaan die prima samen. Ik denk dat je stelling niet klopt. Ik denk eerder andersom, een eenvoudig systeem bijvoorbeeld een stoomlocomotief of een kolenkachel is niet echt goed voor het milieu. Een elektrische auto die opgeladen wordt door een moderne kolencentrale is echter, in weerwil van populaire meningen, beter voor het milieu ook als je de productie en recycling van de auto en accu's meeneemt in de berekening.
 
Eensch met Reinhoud uit Tasmanie (of drente, what is the diff?) : dat autonome rijden hoort alleen in steden en op snelwegen thuis... in de bush, of zelfs in pakweg, landelijk polen of landelijk bulgarije, lijkt me dat niet praktisch en niet nodig.

Volgens mijn werkt autonoom alleen goed als het voertuig een brilliant exacte kaart heeft, plus neuwkeurige-GPS met data ondersteuning. En liefst nog een aantal communicerende objecten om zich heen (wifi-stoplichten, andere voertuigen...)

maar ook: ik wil graag zelf blijven rijden. ik wil vooral niet gedwongen worden om van de motor af te stappen omdat de "human factor" niet meer mag.

En dat milieu, ja. andere discussie.
 
Alles aangestuurd via internet, als dit doorgaat, heeft een hacker geen bommen meer nodig, gewoon een trein volgas door het stootblok of een treintje auto's naast een brug sturen.

Denk maar aan de gehackte slimme gasmeters in Oostenrijk.
Ik denk dat het best mogelijk is het verkeer 100% automatisch gestuurd te maken, tot op uwen eigen oprit, en de staanplaats van uwen caravan op de camping in een God vergeten gat ergens aan de Portugese kust aan toe.

Maar wat jij nu zegt, denk ik al lang. Dan zulen terroristen "online attacks" kunnen uitvoeren. Denk maar aan bussen (en treinen) vol met WESTERSE toeristen ...

O ja, en dat weet ik uit wel betrouwbare bron, wat Europa betreft, áls er overgegaan wordt naar 100% automatisch rijden, is er geen plaats meer voor motoren. Men vind dat zelfs zinloos omdat "er toch geen files meer zullen zijn" ... :')
 
Eensch met Reinhoud uit Tasmanie (of drente, what is the diff?) : dat autonome rijden hoort alleen in steden en op snelwegen thuis... in de bush, of zelfs in pakweg, landelijk polen of landelijk bulgarije, lijkt me dat niet praktisch en niet nodig.

Volgens mijn werkt autonoom alleen goed als het voertuig een brilliant exacte kaart heeft, plus neuwkeurige-GPS met data ondersteuning. En liefst nog een aantal communicerende objecten om zich heen (wifi-stoplichten, andere voertuigen...)

maar ook: ik wil graag zelf blijven rijden. ik wil vooral niet gedwongen worden om van de motor af te stappen omdat de "human factor" niet meer mag.

En dat milieu, ja. andere discussie.

In de bush sowieso niet nee. Schijnt dat de systemen niet met Skippy's om kunnen gaan. Raken van slag als die beesten springen :)

Self-Driving Car Technology Foiled By Kangaroos | HuffPost

Verder wil ik ook zelf blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan