Toekomst van het motorrijde... toch niet dit... ??

Nou, de huidige systemen...
Modder , zware regen .. gaat ie in paniek mode en schakelt ie uit als er een paar
spatjes voor de sensors zitten.
( gaaf man, allemaal alarm belletjes in je cabine..)

Ook leuk, modder op de weg. snapt ie ook niet..

Of een simpel iets als een voor het oog versmalde weg ( eventueel met fiets suggestie strook )
Dan word ie boos als je uitwijkt voor de fietser.
( gaaf, technisch gezien wil de magisch beperkte computer dat je over de fietser heenrijd, want.. dit was jou strook :) )

Wegversmallingen met reflecterende borden.. denkt ie dat je een aanrijding hebt ....


We zijn nog heel erg ver weg bij autonoom rijden.
Niet om deze kinderziekte's, maar omdat dezelfde kinderziekte's er 20 jaar geleden ook
al inzaten.
En het spul, behalve "kleiner en wat sneller" geen sodemieter is verbeterd.

Dit dus.
Voorlopig werken die autonome systemn alleen in een zeer cleane en zeer strak geregelde omgeving.
Benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Moet de omgeving nog strakker?
wie mag dat bepalen? en hoe speels kan ik het ding dan toch nog voor de gek houden?

@dkp,
Luchtvaart kan je tot op zekere hoogte regelen, vliegtuigen en luchthavens bulken van de activee en passieve sensoren, en de "controllers" zijn absolute heersers. Maar in een aziatische stad of op het oosteuropese platteland zijn voorlopig nog geen verkeersleiders en nog heel veel deelnemers zonder "computers". Gaat nog even duren, denk ik. hoop ik. (enne: wat had ik een lol op mijn scootertje in de chaos van Penang - heimwee).
 
Terug
Bovenaan Onderaan