toekomst

Doet me helemaal niks, als dit het motorrijden was toen ik begon had ik dammen of breien als hobby gekozen en dat vind me al niks.
 
20200426_151947.jpg
makita power..
 
Doet me helemaal niks, als dit het motorrijden was toen ik begon had ik dammen of breien als hobby gekozen en dat vind me al niks.
Mij zullen ze wel over de brug krijgen van zodra elektrisch rijden betaalbaar wordt (en blijft * ), en rendabel wordt.

En met betaalbaar bedoel ik, een échte motor waar je met 1,82m lichaamslengte normaal op zit en degelijkmuitgerust is, voor een nieuwprijs van plusminus 12.000€, en met rendabel bedoel ik, een actieradius vanaf 250km, waarvan de helft bijgeladen kan worden in amper 30 minuten.

* met betaalbaar bedoel ik dus niet enkel dat de aanschafprijs menselijk moet worden ipv torenhoge prijzen te hanteren die in mijn ogen vergelijkbaar zijn alsof je een standaars VW Golf zou verkopen aan de prijs van een full ootion BMW X5. Maar ook dat er geen misbruik gemaakt zou worden door de ataat om de elektriciteitsprijzen te gaan vervijfvoudigen of meer, waar op dit moment in de Europese Instellingen reeds druk over gepraat wordt.
 
Zijspan is natuurlijk ideaal om een accupakket kwijt te kunnen,maar ik zit er niet echt op te wachten,ben wel bang dat het in de hopelijk verre toekomst zo zal zijn.
 
Ik zou het niet erg vinden. Ik heb aardig wat elektrische motoren gereden en het heeft wel wat. Ik kan best wennen aan nog meer koppel dan ik nu in m'n K12R heb.
Zeker met een zijspan er aan lijkt het me heerlijk.
De prijs en de rijafstand beperking houden mij tegen om een elektrische motor aan te schaffen.
 
Leuk hoe ze de plaats voor de stekker hebben weggewerkt. Ik zie alleen niet waar alle accu's zitten. Zitten die echt 100% in het bakje?
 
Doet me helemaal niks, als dit het motorrijden was toen ik begon had ik dammen of breien als hobby gekozen en dat vind me al niks.
Precies, waarom zou je een bak aan je motor hangen en de nadelen van een auto combineren met de nadelen van een motor??






Oh, is dat niet wat je wilde zeggen?? :+
Maar dan vraag ik me wel af of iedereen die zo mordicus tegen elektrisch is wel eens een auto of motor op elektromotor gereden heeft. Motor heb ik ook nog niet gedaan maar we hebben sinds een paar maanden een plug-in hybride auto. En ik moet zeggen dat de km's op puur stroom me prima bevallen.

En juist vanwege het gewicht en ruimte van een motor met zijspan lijken mij dat ideale kandidaten om te elektrificeren. Paar accu's extra in de bak zodat ie niet zo snel omhoog komt en je actieradius is meteen vrij behoorlijk.
 
Precies, waarom zou je een bak aan je motor hangen en de nadelen van een auto combineren met de nadelen van een motor??





. Motor heb ik ook nog niet gedaan maar we hebben sinds een paar maanden een plug-in hybride auto.
Motor ook nog niet , auto hybride wel , zowel plug inn ( BMW 225xe ) als niet plug inn ( Kia niro ) maar voledig elec dat zie ik nog niet zitten :N:N
 
Op termijn zou ik er wel voor open staan hoor (lees: betaalbaar)
En inderdaad een span is wel makkelijk om een beetje accu's mee te zeulen om zo een fatsoenlijke actieradius te krijgen.

Waarom niet? Als er goede alternatieven zijn, dan hoef ik niet perse op verrotte planten te blijven rijden hoor.
 
Motor ook nog niet , auto hybride wel , zowel plug inn ( BMW 225xe ) als niet plug inn ( Kia niro ) maar voledig elec dat zie ik nog niet zitten :N:N
Oh je hebt de Niro nog Bert? Dacht dat die de deur uit zou gaan voor de Beierse.....
 
Precies, waarom zou je een bak aan je motor hangen en de nadelen van een auto combineren met de nadelen van een motor??






Oh, is dat niet wat je wilde zeggen?? :+
Maar dan vraag ik me wel af of iedereen die zo mordicus tegen elektrisch is wel eens een auto of motor op elektromotor gereden heeft. Motor heb ik ook nog niet gedaan maar we hebben sinds een paar maanden een plug-in hybride auto. En ik moet zeggen dat de km's op puur stroom me prima bevallen.

En juist vanwege het gewicht en ruimte van een motor met zijspan lijken mij dat ideale kandidaten om te elektrificeren. Paar accu's extra in de bak zodat ie niet zo snel omhoog komt en je actieradius is meteen vrij behoorlijk.
Dat gewicht is dan weer een beginnersdingetijs. Ik vind het juist de sport om met een niet te zware bak wel vlotjes te rijden zonder dat de bak omhoog komt. Niet door gewicht, maar door rijtechniek
 
ik ben ook niks eenkennig... ik wil best wel elektrisch gaan rijden, maar voorlopig heb ik nog niet dergelijke budgetten voor mijn motorhobby beschikbaar om over zoiets na te gaan denken....

auto van de zaak is ook al weer twee jaar een hybride (Lexus IS300h) en dat rijdt prima, maar ik heb hem absoluut niet uit groene overwegingen gekozen, het was destijds de enige in het budget passende auto die aan de energieklasse eisen van de werkgever voldeed en toch nog steeds een fatsoenlijke motor onder de kap heeft; wat de 2.5 liter viercilinder in combinatie met een klein elektromotortje om de uitstoot laag te houden aan een fijne 223 peekaa brengt; ik klaag niet....
en een motorfiets met een altijd beschikbaar en belachelijk hoog koppel.... ik kan me echt niet voorstellen waarom dat nu geen plezier in het motorrijden zou kunnen brengen!

een electrische enduro lijkt me ook al wel wat hoor... veel meer plezier, want de boswachter stoort zich niet aan het uitlaatgeluid, dus kan je niet meer op het gehoor lokaliseren...
 
Precies, waarom zou je een bak aan je motor hangen en de nadelen van een auto combineren met de nadelen van een motor??






Oh, is dat niet wat je wilde zeggen?? :+
Maar dan vraag ik me wel af of iedereen die zo mordicus tegen elektrisch is wel eens een auto of motor op elektromotor gereden heeft. Motor heb ik ook nog niet gedaan maar we hebben sinds een paar maanden een plug-in hybride auto. En ik moet zeggen dat de km's op puur stroom me prima bevallen.

En juist vanwege het gewicht en ruimte van een motor met zijspan lijken mij dat ideale kandidaten om te elektrificeren. Paar accu's extra in de bak zodat ie niet zo snel omhoog komt en je actieradius is meteen vrij behoorlijk.
Nou heb ik al 2 merken mogen testen, het doet me gewoon niks. Het klinkt als een RC autootje, ik hou gewoon van het geluid van een verbrandingsmotor. Het is niet hetzelfde om dat als mp3 op je headset te hebben voor de slimmeriken. Motorrijden is niet enkel verplaatsen het is ook iets wat ik leuk vind en dat leuke vind ik ook het geluid dat helpt om de beleving te bevorderen....niet mee eens? Kijk eens een film zonder geluid ( bv een thriller of horror) zonder geluid is die minder spannend. En dat van die bak er langs....🤪
 
een electrische enduro lijkt me ook al wel wat hoor... veel meer plezier, want de boswachter stoort zich niet aan het uitlaatgeluid, dus kan je niet meer op het gehoor lokaliseren...

Daar ben ik ondertussen steeds vaker over aan het nadenken. Ik rij, zeker nu het weer lekker nat en blubberig is, weer veel op m'n F650, veel offroad, alles legaal maar toch kijken mensen vaak niet blij. Met een E-moto door de bossen lijkt me echt ideaal. Dan kun je zelfs MTB paden gaan rijden zonder klachten.
 
ik vind een zoemende elektromotor ook zeker wel beleving geven... maar misschien komt het ook wel omdat ik door de week slimme dingen met elektromotoren probeer te doen...
stiekem zijn we al met een hele dikke hoge toeren Torque motor bezig die heel erg goed in een motorfiets zou kunnen passen... helaas ziet niet de volledige directie er hier de lol ervan in, dus het gebeurt niet met de volle focus... Moet ze ook wel gelijk geven dat daar niet onze echte markt zit, maar techneuten moet je toch wel blijven uitdagen met (on)zinnige zaken 8-)


ik zie nog niet helemaal gebeuren dat het heel lang goed gaat als je met een elektrische enduro de MTB paden om loopt te ploegen...
voor dat doel zijn er ook al wel erg leuke elektrische mountainbikes... die passen qua formaat denk ik ook beter op de single tracks
 
Best grappig, maar ook wel een beetje te klein en tegelijk toch ook weer te lomp...

Beetje in de categorie van de Honda monkey denk ik
 
zo'n ding bevestigd alleen maar de status van de motorfiets als speelgoed.......... denk dat men beter kan focussen (ja ik ben lid van de MAG) op de voordelen die de motorfiets kan bieden om filedruk te verminderen en stadscentra beter bereikbaar te maken, en dan is een electrische motorfiets een prachtige oplossing......... alleen zijspan doet dan weer een aantal voordelen teniet door de grotere breedte maar nog steeds kun je 2 motorfietsen (ook met zijspan) kwijt op de parkeerplaats van 1 auto.............
 
Terug
Bovenaan Onderaan