Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Nelus_V

MF'er
17 aug 2018
153
183
Goedenavond allemaal.
Ik speel met het idee om een motor te kopen die nu nog weinig waard is maar na bijvoorbeeld 15 jaar misschien wel verdubbeld is in waarde.
Niet persé voor de winst maar meer om na een aantal jaar zon motor in topstaat te herstellen en dan iets bijzonders te hebben.
Ik zie bijvoorbeeld op marktplaats honda vfr 400r's staan voor tussen de 6000/7000 euro. Lijkt me leuk als je die ooit voor 2/3000 euro gekocht hebt.

Iemand hier ideen over wat nu de toekomstige "klasiekers" zijn ?
Ik dacht misschien aan een fireblade 954 ?

Groeten Nelus.
 
Ik heb het idee dat de laatste FZR1000 ook wel wat gaan doen, ze zijn al zeldzamer aan het worden, de prijs is -nog- laag
 
Ik heb het idee dat de laatste FZR1000 ook wel wat gaan doen, ze zijn al zeldzamer aan het worden, de prijs is -nog- laag

Staan er inderdaad een paar op mp voor niet veel. Fzr400 is ook een mooie trouwens !
 
Honda_CBR900RR_Fireblade_1992_cropped,jpg.jpg


b667fb7d2a3fe2ca0d7e09cbfd28f3a7.jpg
 
Alles hangt helemaal af van hoeveel geld mensen in de portemonnee hebben.....................
In deze tijd gaat 't weer goed, maar 10 jaar geleden was 't huilen.

Ik had toen een oude Vespa-scooter (1964) in zeer goede staat.
Rond 2008 was je al heel blij als je er €1000 voor zou kunnen krijgen.
Laatste tijd is een bedrag van €3500 best wel mogelijk..................:?

In de toekomst een Yamaha FZ750......................??
(niet die van mij, maar als ie een beetje origineel en netjes is, dan mss wel..................??)
 
eerste watergekoelde superbike , de GPZ900, en de eerste 600 supersport, de GPZ600. nu nog te koop voor een appel en een ei, maar voor mij gegarandeerde klassiekers. Spijtig dat de blokken zoveel wegen, die krijg ik nier op mijne zolder gesleurd. Alweer een voordeel van 2-takten :)
 
Ik heb twee Honda supermagnas van 1988, 750 cc en daarvan zijn er maar 3600 gemaakt. Ik verwacht dat die ooit veel waard zullen zijn .

Ik verkocht mijn Norton Dominator in 1970 voor 1000 gulden. Ik heb hem weer en heb nu een bod van 11000 euro.
 
Ik had een guzzi 850 t3, gekocht voor 2500 geloof ik. Had even geld nodig en werkte maar 16 uur naast de studie, dus was happy met 1650 euro. Weg is weg.
Zie ze nu (als je ze al tegenkomt) te koop staan voor 7000
Hij was echt in prachtstaat.
Echt dom dat ik die heb weggedaan...
 
ZXR750 met stofzuigerslangen
Eerste type R1
Onverprutste BMW boxers
Honda CB350/400/500/550/750f

Denk ook wel ooit een Hayabusa. Als boegbeeld van wat "vroeger" een bizarre benzine slurpende motor was (in 2070)
 
hmm ….Aprilia Falco ? ziet ze erg weinig namelijk .
 

Bijlagen

  • falco.JPG
    falco.JPG
    143,9 KB · Weergaven: 16
Derbi GPR 125r, de laatste / 1vd laatste (Europese) tweetakt motoren geproduceerd en zien er nog is prachtig uit. Heb nog steeds spijt dat ik de mijne weg heb gedaan...
 
Een motor waar veel van zijn worden meestal over tig jaar veel waard. Want ik weet nog wel dat je een Suzuki gt750 of Honda cb750 K1 of Kawa z900 niet aan de straatstenen kwijt raakte. Tegenwoordig is bv een Yamaha Xj 600/ 900 niks waard. Over 25 jaar kan je je wel voor de kop slaan. Want waar veel van geweest zijn blijft meestal niks van over.
 
Alle Oostblok, By the way, had ik al gezegd dat mijn MZ te koop staat? Bij mij 1200, in Duitsland vragen ze 2000.
 
Komen veel leuke motors voorbij ! Het probleem is dat ik iedere motor mooi vind :] toch maar eens de garage uitbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan