Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Dat is nog een hele mooie,zuinig op zijn,ze zijn vrij zeldzaam.
I know. Dacht 500st wereldwijd. Waarvan 250 naar Amerika, 50 naar Engeland en 20 naar Australië. Dat is de enige info die ik tot nu kon vinden☹. Ben benieuwd hoeveel destijds er in Nederland zijn geleverd en hoeveel er daar nog van over zijn🤷‍♂️
 
Ik heb de stofzuigerslang zxr750 gehad in die kleurstelling, verkocht want in de stad heb je er niks aan. Reed wel retestrak boven de 100kmu!!
Zoiets had ik al gelezen😅..maar heb hem puur voor collectors item..Hij loopt ook niet(al jaren niet meer volgens mij🙈) volgend jaar laat ik hem helemaal opfrissen. Maar voor het normale rijden heb ik mn andere ZXR750L '94 en mn ZX10R '04 nog😊
 
Ik kocht ooit voor 1600 euro een moto guzzi centauro bij een motorzaak die niets met Italianen had...week later verkocht voor 2600 euro dus ik dacht spekkoper te zijn! Had ik hem maar gehouden....nu doet ie makkelijk 6000 euro -O-.
Overigens een motorroman met 125 uitgaves in de eerste druk word ook een collectors item :9~
 
Ik kocht ooit voor 1600 euro een moto guzzi centauro bij een motorzaak die niets met Italianen had...week later verkocht voor 2600 euro dus ik dacht spekkoper te zijn! Had ik hem maar gehouden....nu doet ie makkelijk 6000 euro -O-.
Overigens een motorroman met 125 uitgaves in de eerste druk word ook een collectors item :9~
Zo heb ik 22jr geleden mijn BMW E30M3 verkocht aan een Engelse handelaar(raakte hem hier niet kwijt) voor 12.500 gulden (€6000)....nu doen ze tussen de €60.000--€80.000🙄
 
Auw....breek me de ben niet open over gave bmw's.....ik moest soort van noodgedwongen toen de oldtimer regeling opgedoekt werd mijn 635 CSI wegdoen...uiteraard met verlies en hoe sentimenteel ook ; ik mis dat grote stuk ijzer!
 
Auw....breek me de ben niet open over gave bmw's.....ik moest soort van noodgedwongen toen de oldtimer regeling opgedoekt werd mijn 635 CSI wegdoen...uiteraard met verlies en hoe sentimenteel ook ; ik mis dat grote stuk ijzer!
Ja snap ik..klote is dat. Zo heb ik meerdere Peugeot 205 gti's gehad..waaronder de zeldzame Griffe...ik had 1vd nog maar 11st. origineel Nederlands geleverd van totaal 19st. Voor schijtbedrag weg gedaan😭..had ik hem nog maar..maarja maak het nu goed met de Kawa's😇
 
Zo heb ik mijn E21 323i weggedaan in 1992... 4 jaar later kwam ik hem tegen op een sloperij. Platgereden. -O-
Ook van mijn 1972 2002Tii heb ik nog spijt, maar ja kon niet alles houden helaas.
 
Zo heb ik mijn E21 323i weggedaan in 1992... 4 jaar later kwam ik hem tegen op een sloperij. Platgereden. -O-
Ook van mijn 1972 2002Tii heb ik nog spijt, maar ja kon niet alles houden helaas.
Ja helemaal waar..vaak moet het ene plaats maken voor het andere. Ik kwam ooit mijn Peugeot 205 gti weer tegen als crossauto😳...alleen de kentekenplaat was nog hetzelfde😆..terwijl hij in museum staat was toen ik hem inruilde🤷‍♂️🤷‍♂️..wat een idioten heb je er dan tussen zitten🤦‍♂️
 
Ja breek me de bek niet open,ik heb meerdere RD500 en RG500 motoren gehad,die doen nu meer dan het dubbele en
worden nog steeds meer waard,verder nog een zeldzame eerste Z1 met Rickman frame gehad,een Z1000,een CBX1000,
een TZR250 3MA,TDR250,6RD350LC,s waaronder de al behoorlijk zeldzame 4L0,een KR1S 250,RD250LC,GT750 Suzuki,T500,
T350,Z1000Eddy Lawson,allemaal motoren die flink duurder geworden zijn dat waar ik ze toen voor gekocht heb.
Maar ja als je alles van te voren weet dan had ik nu op de Bahama,s gezeten,ik heb mijn lol er mee gehad en dat is
ook goed.
Verder heb ik 3 750R motoren ooit in het echt gezien,dus minimaal 3 hier in Nederland.
Waarvan 1 2ehands bij mijn toenmalige werkgever in de showroom,1 nieuwe bij Safe motors en een 1 bij Koppejan motoren.
 
Laatst bewerkt:
Ja breek me de bek niet open,ik heb meerdere RD500 en RG500 motoren gehad,die doen nu meer dan het dubbele en
worden nog steeds meer waard,verder nog een zeldzame eerste Z1 met Rickman frame gehad,een Z1000,een CBX1000,
een TZR250 3MA,TDR250,6RD350LC,s waaronder de al behoorlijk zeldzame 4L0,een KR1S 250,RD250LC,GT750 Suzuki,T500,
T350,Z1000Eddy Lawson,allemaal motoren die flink duurder geworden zijn dat waar ik ze toen voor gekocht heb.
Maar ja als je alles van te voren weet dan had ik nu op de Bahama,s gezeten,ik heb mijn lol er mee gehad en dat is
ook goed.
Verder heb ik 3 750R motoren ooit in het echt gezien,dus minimaal 3 hier in Nederland.
Jeetje dat zijn stuk voor stuk zeldzame en kostbare bikes zeg! Maarja toen waren ze ook prijzig...gewoon andere tijden..hadden de woningen ook(nu gezien)redelijke prijzen..maar dat was toen ook de max. Ik heb 8jaar geleden een KR-1S gehad...20jr oud, origineel Nederlands geleverd en nooit een druppel benzine in gezeten..0km..echt helemaal nieuw...Is verkocht aan een Italiaan..eigenaar van een motorzaak. Oh oke..weinig R modellen dus in Nederland denk ik..maar verwachte dat al😇 . Ik zal hem koesteren en nog meer in originele staat brengen. Nieuwe en de juiste kuipboutjes zijn al besteld net als originele handvatten. Hij is keer in blanke lak overgespoten..evenals de zwarte vlakken🤦‍♂️😫...maar die worden weer overgespoten en blanke zijdenmatte lak👌
 
Wat betreft die e30 bmw modellen, een 1989 e30 325 gehad, verkocht voor bijna niks. 10 jaar later gaan ze opeens weg voor 10.000 euro

Ding was echt netjes maar op dat moment gewoon niet gewild. Stond mij in de weg enz
Zo gaat dat.... moment beslissingen
 
Wat betreft die e30 bmw modellen, een 1989 e30 325 gehad, verkocht voor bijna niks. 10 jaar later gaan ze opeens weg voor 10.000 euro

Ding was echt netjes maar op dat moment gewoon niet gewild. Stond mij in de weg enz
Zo gaat dat.... moment beslissingen
Tja je wist ook niet in die tijd dat je over tien jaar nog leeft,dus was het gewoon genieten en als je het weer zat was weer wat anders kopen.
In die tijd was het spul wat ik had nog recent en was onderdelen geen probleem,als je nu zo iets ouds koopt moet je maar afwachten wat je
krijgt voor die vaak veel hogere prijs en zijn soms onderdelen niet of moeilijk te krijgen,ook bewaren mensen die voertuigen en rijden er
nauwelijks mee want stel je voor dat hij dan minder waard word,wat heb je dan voor lol aan zo,n voertuig waar je alleen maar naar kan staren.
Ik rij er liever op daar zijn ze voor gemaakt,staren doe ik liever naar mooie vrouwen
:Y ;)
 
Motoren die ik wel in waarde zie stijgen en die nu naar mijn mening op de laagste prijs zijn, zijn de eerste generatie dikke Japanse supersports. CBR1000F/ZX-10/ZZR 1100 deze koop je nu nog voor een habbekrates. De oerblade en GSXR1100 prijzen stijgen nu al, FZR1000 (pre-exup) is ook al genoemd dacht ik. Volgens mij hoe origineler hoe beter. Ook de VFR750/VFR800 zie ik in goede staat regelmatig voor weinig aangeboden en lijkt me ook wel een potentiele kandidaat voor een waardestijging.
 
Motoren die ik wel in waarde zie stijgen en die nu naar mijn mening op de laagste prijs zijn, zijn de eerste generatie dikke Japanse supersports. CBR1000F/ZX-10/ZZR 1100 deze koop je nu nog voor een habbekrates. De oerblade en GSXR1100 prijzen stijgen nu al, FZR1000 (pre-exup) is ook al genoemd dacht ik. Volgens mij hoe origineler hoe beter. Ook de VFR750/VFR800 zie ik in goede staat regelmatig voor weinig aangeboden en lijkt me ook wel een potentiele kandidaat voor een waardestijging.
Tja het probleem is dat er te veel van gemaakt zijn en dat het niet echt bijzondere motoren zijn,ik heb vroeger de GSX1100 Katana gehad,die zijn wel aardig in prijs gestegen,vroeger stond er een OW01 te koop bij Safe voor toen relatief weinig,ik heb nog staan twijfelen om die te kopen,had ik dat maar gedaan.
Zo ook een Z1R Turbo die ook bij Safe te koop stond voor 8000,- guldens,toen te duur voor mij,nu doen ze het dubbele in Euro,s.
En ook ooit de kans gehad een RC30 te kopen voor 6000,- gulden,maar daar waren wedstrijden mee gereden dus dat durfde ik niet aan.
Ook een zeldzame fiets is de eerste Z1000 injectie,ook 1 die ooit wel eens flink zou kunnen stijgen in waarde,daar heb ik in een ver verleden
op een demo model van gereden,dat beviel heel goed,een berg vermogen voor die tijd.
1398153
 
Laatst bewerkt:
Tja het probleem is dat er te veel van gemaakt zijn en dat het niet echt bijzondere motoren zijn,ik heb vroeger de GSX1100 Katana gehad,die zijn wel aardig in prijs gestegen,vroeger stond er een OW01 te koop bij Safe voor toen relatief weinig,ik heb nog staan twijfelen om die te kopen,had ik dat maar gedaan.
Zo ook een Z1R Turbo die ook bij Safe te koop stond voor 8000,- guldens,toen te duur voor mij,nu doen ze het dubbele in Euro,s.
En ook ooit de kans gehad een RC30 te kopen voor 6000,- gulden,maar daar waren wedstrijden mee gereden dus dat durfde ik niet aan.
Ook een zeldzame fiets is de eerste Z1000 injectie,ook 1 die ooit wel eens flink zou kunnen stijgen in waarde.
Haha ja zo gaat dat nou eenmaal..dat was toen..en toen waren de prijzen ook gewoon stevig.
Ik ben blij nu met mn ZXR750R M1...maar heeft ook flink wat pegels gekost..maar keuzes..Aangezien ik de ZXR750 '94/'95 de mooiste motor vind had ik dat geld er voor over😎🤗
 
Tja het probleem is dat er te veel van gemaakt zijn en dat het niet echt bijzondere motoren zijn

net over die motoren gaat het eigenlijk in dit topic. iedereen denkt dat omdat er veel van gemaakt zijn het niets gaat worden. Dus iedereen sloopt ze voor onderdelen, bouwt ze om of doet ze zelfs naar het oud ijzer want daar krijgen ze er evenveel voor zonder gezaag van kopers.
en ineens, 10 jaar verder gaan er mensen op zoek naar "hun" oude motor en vinden ze er geen. en een kompleet originele is dan ineens zeer zeldzaam en stijgt in waarde.
10 jaar geleden gaf niemand een rotte frank voor een oer-blade, 10 jaar geleden kocht je een GPZ900 aan de kilo-prijs, enz.. maar tijden veranderen :Y
 
net over die motoren gaat het eigenlijk in dit topic. iedereen denkt dat omdat er veel van gemaakt zijn het niets gaat worden. Dus iedereen sloopt ze voor onderdelen, bouwt ze om of doet ze zelfs naar het oud ijzer want daar krijgen ze er evenveel voor zonder gezaag van kopers.
en ineens, 10 jaar verder gaan er mensen op zoek naar "hun" oude motor en vinden ze er geen. en een kompleet originele is dan ineens zeer zeldzaam en stijgt in waarde.
10 jaar geleden gaf niemand een rotte frank voor een oer-blade, 10 jaar geleden kocht je een GPZ900 aan de kilo-prijs, enz.. maar tijden veranderen :Y
Die koop je nog steeds voor weinig met enig speurwerk.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lrhttps://www.marktplaats.nl/a/motore...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
 
Haha ja zo gaat dat nou eenmaal..dat was toen..en toen waren de prijzen ook gewoon stevig.
Ik ben blij nu met mn ZXR750R M1...maar heeft ook flink wat pegels gekost..maar keuzes..Aangezien ik de ZXR750 '94/'95 de mooiste motor vind had ik dat geld er voor over😎🤗
Tja als je er 1 wil dan zal je in de buidel moeten tasten,of het geluk hebben dat iemand er vanaf wil die niet weet wat het waard is,maar
dat is met de komst van het internet een zeldzaamheid geworden,bijna iedereen kan tegenwoordig de marktwaarde opzoeken van
een motor.een maat van mij had jaren geleden een advertentie geplaatst waarin hij Ducati,s te koop vroeg,daar reageerde een knakker op
met een nogal duister verhaal dat hij er 1 te koop had en dat die al jaren stil stond en niet wist of de motor nog zou lopen,mijn maat dacht dat
is niks voor mij,maar vertelde het verhaal aan een kennis van hem en die is wezen kijken en zei tegen de eigenaar dat hij de motor wel wou kopen
,maar voor weinig omdat hij niet liep,uiteindelijk een prijs van 3000,- gulden voor betaald,hij heeft toen de carbs schoongemaakt en een nieuwe
accu gekocht,wij wisten niet wat voor Duc het was,en die kennis van mijn maat wou ook niet zeggen wat het was maar zou er wel even mee langsrijden.
Nou dat bleek dus een Mike Hailwood replica te zijn in perfecte staat,hij heeft die motor een week later aan Safe motors verkocht voor 16000,- gulden.
Mijn maat baalde natuurlijk,maar ja dan had hij zelf maar moeten gaan kijken.Maar het mooie was dat Safe die motor later verkocht had aan een Engelsman voor 24000,- gulden.
 
10 jaar geleden zou je zot geweest zijn als je meer dan 1000 euro hebben gegeven aan die GPZ in die staat, een herverfde/herbouwde kreeg je niet verkocht voor een paar 100 euro tenzij aan iemand die onderdelen nodig had. 10 jaar later vragen mensen er 2500 voor. illustreert toch perfect mijn punt !
Ach ik heb ze ook voor rond de 1500,- te koop gezien,maar inderdaad waren ze aan de straat stenen nog niet gratis weg te geven,maar leveren nog steeds geen
wereldschokkende bedragen op.
 
Inderdaad, dat is zo. Net als met mijn oude z650, die wou niemand hebben 10 jaar terug. En nu, nu stijgen ze ook al in waarde, mede omdat de oude Z serie al jaren aan het stijgen is, kijk maar eens naar wat men durft te vragen voor een Z1 900 nu..
 
Terug
Bovenaan Onderaan