Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Hahaha scherp gezien ! Hoort inderdaad nog een koe op de arch van noa maar die is foetsie. En je bent niet de enige, mn vrouw rust niet tot ie weer gevonden is.
 
M'n waterkoker........1976........:9
P6020350.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net zo een als ik gehad heb, ook uit '76.
Mooie waterkoker, zuinig op zijn.
 
Weet je wat grappig is, dat ik blijkbaar al een toekomstige klassieker heb.

Zoals ik al zei heb ik een RS125 én een RS250. De 125 gaat echt niet weg. Dat is sentiment en gaat zeer binnenkort in de woonkamer aan de muur. De 250 heb ik nu zeer veel aan verandert maar ben ik niet emotioneel mee verbonden. Echter heb ik nu eens zitten zoeken naar de RS250 online... een nette betaal je nu al 5000-6000 voor. Ik heb hem in 2008 voor de helft zo'n beetje gekocht. Grappig!
Voorlopig blijft het nog een machine die ik zie als leuke speelfietsje en die alleen maar meer waard word. In de toekomst kan het me wellicht zelf een vervroegd pensioen opleveren.

Op mp staat er 1 aangeboden voor 7500 euro's :o
 
Volgende week ga ik voor eentje kijken. De huidige eigenaar heeft haar 11 jaar in bezit en ze heeft "pas" 48dkm gelopen. Ben benieuwd of ze er goed uit ziet. Die wordt dan voor "erbij" en gaat niet meer weg.

Vandaag "even" 400km afgelegd om de R1 te bekijken. Zag er goed uit maar op de een of andere manier had ik er weinig vertrouwen in.
11 jaar in bezit bij deze eigenaar maar niet één onderhoudsfactuur, after market carbon remhendel maar geen aftermarket koppelingshendel,
topkuip op 2 plekken gerepareerd (wel netjes), 21 jaar oud en nog steeds de originele remleidingen, koude start was behoorlijk horten en stoten en een andere dogbone waardoor de achterkant behoorlijk hoog stond. Weet niet, heb er geen goed gevoel bij. Maar ja... ben altijd een pietje precies en zeikerd als het om spullen gaat. Beestje is immers toch al 21 jaar oud en kan er niet als nieuw uit zien. Maar eens een nachtje over slapen.....
 
honda blackbird?
suzuki hayabusa?
bmw k1200s?

die laatste zeker hoop ik..
die andere 2 hebben al een beetje cult status.....
maar of het ooit klassiekers worden...
 
Vandaag "even" 400km afgelegd om de R1 te bekijken. Zag er goed uit maar op de een of andere manier had ik er weinig vertrouwen in.
11 jaar in bezit bij deze eigenaar maar niet één onderhoudsfactuur, after market carbon remhendel maar geen aftermarket koppelingshendel,
topkuip op 2 plekken gerepareerd (wel netjes), 21 jaar oud en nog steeds de originele remleidingen, koude start was behoorlijk horten en stoten en een andere dogbone waardoor de achterkant behoorlijk hoog stond. Weet niet, heb er geen goed gevoel bij. Maar ja... ben altijd een pietje precies en zeikerd als het om spullen gaat. Beestje is immers toch al 21 jaar oud en kan er niet als nieuw uit zien. Maar eens een nachtje over slapen.....
Als je er geen goed gevoel bij hebt gewoon niet doen..

Zou zelf ook ook liever gewoon helemaal origineel hebben. Was/is m'n Fazer ook op wat comfort mods na. Start koud ook zonder problemen (wel goed choken, maar daar staan ze bekend om..). Klinkt als de eigenaar alleen het broodnodige aan onderhoud deed en de motor alleen gebruikt voor de adrenalinekick op een zonnige zondag (zoals zoveel supersports).
 
Vandaag "even" 400km afgelegd om de R1 te bekijken. Zag er goed uit maar op de een of andere manier had ik er weinig vertrouwen in.
11 jaar in bezit bij deze eigenaar maar niet één onderhoudsfactuur, after market carbon remhendel maar geen aftermarket koppelingshendel,
topkuip op 2 plekken gerepareerd (wel netjes), 21 jaar oud en nog steeds de originele remleidingen, koude start was behoorlijk horten en stoten en een andere dogbone waardoor de achterkant behoorlijk hoog stond. Weet niet, heb er geen goed gevoel bij. Maar ja... ben altijd een pietje precies en zeikerd als het om spullen gaat. Beestje is immers toch al 21 jaar oud en kan er niet als nieuw uit zien. Maar eens een nachtje over slapen.....
Mwah, je hebt het belangrijkste er niet bij gezet; de prijs.
Geen facturen betekent gewoon dat er afgelopen 10 jaar geen onderhoud is geweest. De andere zaken die je noemt zijn nog niet echt verontrustend.
Het kan juist leuk/uitdagend zijn om zo'n oud beestje weer op te knappen. Persoonlijk zou ik het belangrijker vinden dat de basis goed is; geen krom frame en niet teveeel roest. En ook geen dol-gedraaide bouten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan