Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Guzzi sp 1000(zijn er een hoop verbouwd naar caferacers) en guzzi ntx 750(en dan niet de politie-uitvoering met 1 persoonszadel. Zijn er maar ongeveer 400 van gemaakt.
 
2-kleps BMW boxer, redt een mooie RT of RS voor ze allemaal worden ver-caferacerd.
 
Dat zelfde geldt voor de K serie. Het is werkelijk onvoorstelbaar hoeveel hetzelfde uitziende wanstaltige gedrochten er onder het mom van individualisme in elkaar geknutseld worden.

Uit elkaar helaas ook... |(




Maar om terug te komen op de vraag uit het topic: Vraag het mij over 30 jaar nog eens O-) ;)
;)
 
Haha ik zal het proberen te onthouden.
Over 30 jaar is alles wat een verbrandingsmotor heeft een klassieker ben ik bang...
 
Goedenavond allemaal.
Ik speel met het idee om een motor te kopen die nu nog weinig waard is maar na bijvoorbeeld 15 jaar misschien wel verdubbeld is in waarde.
Niet persé voor de winst maar meer om na een aantal jaar zon motor in topstaat te herstellen en dan iets bijzonders te hebben.
Ik zie bijvoorbeeld op marktplaats honda vfr 400r's staan voor tussen de 6000/7000 euro. Lijkt me leuk als je die ooit voor 2/3000 euro gekocht hebt.

Iemand hier ideen over wat nu de toekomstige "klasiekers" zijn ?
Ik dacht misschien aan een fireblade 954 ?

Groeten Nelus.

Suzuki GS1000, maar ik denk dat er nog te veel van zijn..
 
Als de gs 1000 wat zou worden was t dat al geweest denk ik
 
Ik heb het idee dat die extreem vebouwde dingen, ondanks torenhoge kosten aan exclusieve onderdelen, meteen al geen drol meer waard zijn. Waarschijnlijk omdat ik zelf die verbouwingen nix vind. En natuurlijk alleen die dingen maar van Discovery ken
 
Laatst bewerkt:
Een groot probleem met de Aprilia Moto 6.5 is de matige bouwkwaliteit en kunststof tank die zichzelf om zeep helpt wanneer er te veel biobrandstof in wordt gepleurd.

Ik weet niet wat de Aprilia Futura gaat doen. Hij was zijn tijd qua looks ver vooruit, maar als niemand hem kent dan krijgt hij hetzelfde probleem als mijn auto (Subaru Libero): Hij laat veel hoofden draaien, maar niemand weet wát het nou is.

De Hayabusa, zeker in sport-toer uitdossing (dus met kofferset) is een goede kanshebber.

De Honda CB-1 is nu naamsbekendheid aan het opbouwen, gaat voor de hand voor schijtprijzen en wordt veelal opgereden door beginnend motorrijders of stunters. Ooit dan slinkt de voorraad nette fietsen en dan zal de prijs waarschijnlijk weer gaan stijgen.

De Honda CN250 Helix is een gok: Nu halen we onze neus er voor op, maar als je het model heb gezien dan blijft dat hoekige model met dat vreemde digitale dashboard je wel bij. Een soort anti-vespa! Honda heeft ook een 250cc Zoomer. Slechts vier jaar uitgebracht... Maar niet hier.

De XRV750. Iedereen koopt die dingen, vervangt het ruitje, het spatbord en zaagt de taartschep er af. Dikke herriepijp, andere brandstofpomp, CNC gefreesde kettingkast, rempotreservoir met logo. Duur zadel met logo, Nog een keer de brandstofpomp, en spuit het geheel matzwart als ze een keer op hun snuffert zijn gegaan op het grasveld richting de snackbar. Oh, en kleine LED knippers! Vergeet de kleine LED knippers niet! Staat voor geen meter, maar dat mag de pret niet drukken!
Doorrijders verruïneren de spaken en velgen, en mensen met te veel geld die passen voorvorken en brandstoftanks aan, of plaatsen SM wielen.

...en zo is er weer een Africa Twin minder.
 
Ik had een guzzi 850 t3, gekocht voor 2500 geloof ik. Had even geld nodig en werkte maar 16 uur naast de studie, dus was happy met 1650 euro. Weg is weg.
Zie ze nu (als je ze al tegenkomt) te koop staan voor 7000
Hij was echt in prachtstaat.
Echt dom dat ik die heb weggedaan...

Een Guzzi moet je niet weg doen,..die moet je voelen.
 
Oud Italiaans op twee wielen sowieso wel, Ducati Paso's beginnen ook al duurder te worden.
Oude Guzzi Le Manses zijn al duur.
 
Ik heb de Honda's CX en GL (500, 650) nog niet voorbij zien komen.
De prijs is nu nog laag waardoor er veel vermaakt worden tot caféracer.
Origineel ga je ze in de nabije toekomst denk ik niet veel meer vinden.
 
Een groot probleem met de Aprilia Moto 6.5 is de matige bouwkwaliteit en kunststof tank die zichzelf om zeep helpt wanneer er te veel biobrandstof in wordt gepleurd.

Ik weet niet wat de Aprilia Futura gaat doen. Hij was zijn tijd qua looks ver vooruit, maar als niemand hem kent dan krijgt hij hetzelfde probleem als mijn auto (Subaru Libero): Hij laat veel hoofden draaien, maar niemand weet wát het nou is.

De Hayabusa, zeker in sport-toer uitdossing (dus met kofferset) is een goede kanshebber.

De Honda CB-1 is nu naamsbekendheid aan het opbouwen, gaat voor de hand voor schijtprijzen en wordt veelal opgereden door beginnend motorrijders of stunters. Ooit dan slinkt de voorraad nette fietsen en dan zal de prijs waarschijnlijk weer gaan stijgen.

De Honda CN250 Helix is een gok: Nu halen we onze neus er voor op, maar als je het model heb gezien dan blijft dat hoekige model met dat vreemde digitale dashboard je wel bij. Een soort anti-vespa! Honda heeft ook een 250cc Zoomer. Slechts vier jaar uitgebracht... Maar niet hier.

De XRV750. Iedereen koopt die dingen, vervangt het ruitje, het spatbord en zaagt de taartschep er af. Dikke herriepijp, andere brandstofpomp, CNC gefreesde kettingkast, rempotreservoir met logo. Duur zadel met logo, Nog een keer de brandstofpomp, en spuit het geheel matzwart als ze een keer op hun snuffert zijn gegaan op het grasveld richting de snackbar. Oh, en kleine LED knippers! Vergeet de kleine LED knippers niet! Staat voor geen meter, maar dat mag de pret niet drukken!
Doorrijders verruïneren de spaken en velgen, en mensen met te veel geld die passen voorvorken en brandstoftanks aan, of plaatsen SM wielen.

...en zo is er weer een Africa Twin minder.

Honda Helix heb ik ooit eens een flink stuk mee gereden,rijd helemaal niet verkeerd zo,n scoot,heel wat beter dan
dat stuk verdriet van een Silver wing,wat heb ik een pijn geleden op dat stuk ellende,het werd zo erg dat ik bij ieder
benzine station moest stoppen om bij te komen.
 
Weet er nog wel een paar, GSX1100 Katana,GSX750 Katana,Z1000 injectie,Z1000 Lawson replica, CBX1000 pro link,
Honda V65,VF1000R,CB1100F Bol D,or,Kawasaki GPZ1100,VTR SP1,eerste R1,CB900 Bol D,or,GPZ750Turbo,
XS1100.
 
Terug
Bovenaan Onderaan