toerdoelen

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Gaat er iemand van jullie wel es naar de stad ofzo met de motor? Ik heb het nog niet gedaan, maar het lijkt me wel zo makkelijk: ik kan de motor op makkelijke plekken kwijt in het centrum (geen parkeerprobleem) en het is nog sneller ook. Alleen een nadeel dat je soms in een motorpak zit en dat je je helm mee moet sleuren... :(

Of gaan jullie alleen maar ff een rondje rijden en meer niet? :?
Ik snap dat sommige bang zijn dat de motor gejat kan worden in het centrum. Nou, eigenlijk kan dat overal wel gebeuren. Ikzelf heb er 4 sloten op zitten; 3 beugel en 1 schijfrem. Stuurslot gebruik ik niet, want dan komt ie niet meer uit z\'n slot.. :(
Het schijnt dat een stuurslot toch niet zo heel goed is.
 
Ik rij eigenlijk alleen maar rondjes. Pak gewoon iedere keer als ik op de motor stap een andere route. Probeer altijd wel ff een motorzaak aan te doen. ff loeren of er nog wat leuks staat.
 
Ik heb gaan ander vervoer, dus natuurlijk ga ik naar de stad met de motor. Lekker geen parkeergeld betalen, en midden in het centrum neerzetten (Utrecht, Mariaplaats. Staan nog meer motoren meestal).

Sloten: schijfremslot en stuurslot.
 
Een heel enkele keer. Hier in het oosten hebben we niet zo\'n parkeer probleem ;)
Meestal moet ik zoveel zooi kopen dat het toch niet mee kan op de motor.
 
Ik heb lekker veel bergruimte. Kan mijn helm en broek altijd in de motor kwijt en als ik terugkom van winkelen dan kan ik mijn tassen e.d. wel kwijt in de motor.

Ik heb ruimte voor een kettingslot, inbussetje en een maglite lampje van 4 cm :(
Moet toch maar eens zo\'n pizza koffer bestellen :j
 
Ik rij nu hele leuke routes, ik heb zo\'n heel handig navigatiesysteem, een auto met zo\'n blauw bordje met een \"L\" op het dak waar iemand in zit die mij zegt of ik links of rechts af moet.

Maar waar ik straks zonder dat navigatie systeem heen ga weet ik nog niet.
Lijkt me ook wel moeilijk om een doel te zoeken en doelloos rondtoeren is ook niet alles (vind ik).
 
Op maandag 26 november 2001 14:43 schreef Fastcruiser het volgende:
Ik heb gaan ander vervoer, dus natuurlijk ga ik naar de stad met de motor. Lekker geen parkeergeld betalen, en midden in het centrum neerzetten (Utrecht, Mariaplaats. Staan meestal nog meer motoren).

Sloten: schijfremslot en stuurslot.

Ik ga meestal samen met Fastcruiser naar de stad: zie dus de quote hierboven.
 
Op maandag 26 november 2001 16:19 schreef bogarde het volgende:
...ik heb zo\'n heel handig navigatiesysteem :+ :+ , een auto met zo\'n blauw bordje met een \"L\" op het dak waar iemand in zit die mij zegt of ik links of rechts af moet.

Ben blij dat ik van zo\'n navigatiesysteem af ben 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ruimte voor een kettingslot, inbussetje en een maglite lampje van 4 cm :(
Moet toch maar eens zo\'n pizza koffer bestellen :j

Ik weet niet of je ooit onder de buddy van een R6 hebt gekeken, maar daar kan dus echt geen reet in!! Mijn schijfremslot, mijn alarm (zit al ingebouwd) en zo\'n klein busje kettingspray. Soms nog mijn pet erbij en gaan.
 
Gooi mijn fiets altijd overal neer in de stad. Meestal zonder slot voor horecagelegenheden waar iemand werkt die ik ken. Die letten meestal wel op.
Laatst stond mijn motor zonder kentekenplaat (die heb ik nog steeds op rugzak zitten) ergens op het Leidseplein, belt er iemand op... Dennis zie je motor staan, is ie gestolen?? (Was jij dat GuZ of Iwan?)
Blijkt zo\'n grote stad toch net weer een klein dorpje.
 
Ik heb lekker veel bergruimte. Kan mijn helm en broek altijd in de motor kwijt en als ik terugkom van winkelen dan kan ik mijn tassen e.d. wel kwijt in de motor.

Ik heb ook bergruimte, maar om dan meteen in m\'n onderbroek door de stad te gaan lopen gaat me te ver, zo graag wil nu ook weer niet laten zien dat ik bergruimte heb :+ :+
 
Gaat er iemand van jullie wel es naar de stad ofzo met de motor? Ik heb het nog niet gedaan, maar het lijkt me wel zo makkelijk: ik kan de motor op makkelijke plekken kwijt in het centrum (geen parkeerprobleem) en het is nog sneller ook. Alleen een nadeel dat je soms in een motorpak zit en dat je je helm mee moet sleuren... :(

Of gaan jullie alleen maar ff een rondje rijden en meer niet? :?
Ik snap dat sommige bang zijn dat de motor gejat kan worden in het centrum. Nou, eigenlijk kan dat overal wel gebeuren. Ikzelf heb er 4 sloten op zitten; 3 beugel en 1 schijfrem. Stuurslot gebruik ik niet, want dan komt ie niet meer uit z\'n slot.. :(
Het schijnt dat een stuurslot toch niet zo heel goed is.

woon in a\'dam dus op de motor de binnen stad in ed prakt dat ding neer op slot. alleen is het lastig met een motorpak aan kan een beetje tewarm/lastig zijn maar als je een topkoffer hebt is het geen probleem. in de zomer motor spijkerbroek en motorjack aan helm aan groot beugelslot en winkelen maar. om grote aankopen mee tenemen is ook niet bepaalt makkelijk. maar je weet toch meestal wat je wilt kopen als je de stad in gaat kan er een beetje rekening meehouden.

advies ga met de motor de stad in.
 
Op dinsdag 27 november 2001 00:19 schreef lexe het volgende:
advies ga met de motor de stad in.
mafkees... ga toch lekker met de fiets!
DOOR de stad ram ik inderdaad liever met de motor, maar je gaat toch niet met je motorrommel slepen door de stad als je er al woont?
 
hmm... verdeelde meningen... maar dat maakt dit dan ook weer een forum, huh.. :9

over diefstal zitten jullie niet zo in schijnbaar. Op zich kan ik me dat wel voorstellen, de meeste van jullie hebben volgens mij toch wel een alarm, all-risk, enz. op de bike zitten, toch :?

Ik zag wel op TV laatst, dat als je auto gejat wordt, dat ze je vrije inzage willen geven tot de database van kentekens... dat houdt in dat je kan zien van wie die auto werkelijk was en of ie dus nie gejat is. Of dat voor de motor ook geldt, lijkt me wel, maar weet niet zeker.
Bovendien... je kan dan ook opzoeken wie die lul was die je had afgesneden op de snelweg... })
 
Als ik naar de stad ga, idd met de fiets, maar als ik toevallig in een andere stad ga dan zet ik hem ook wel voor een kroeg neer. Maak je een leuke indruk, kunnen ze hem ook in de gaten houden en meestal kun je je helm en shit ook nog wel achter de bar leggen. Wel sleutels uit je jas halen natuurlijk.

In amsterdam heb je ook een paar goede parkeerplaatsen, zoals bij het spui aan de kant van het rokin of op de singel tegenover het politiebureau. Hier worden ze niet zo snel gejat.
 
Ik zag wel op TV laatst, dat als je auto gejat wordt, dat ze je vrije inzage willen geven tot de database van kentekens... dat houdt in dat je kan zien van wie die auto werkelijk was en of ie dus nie gejat is. Of dat voor de motor ook geldt, lijkt me wel, maar weet niet zeker.
Bovendien... je kan dan ook opzoeken wie die lul was die je had afgesneden op de snelweg...

Dit vind ik interresant, Ik wil ook wel weten wie me afsnijd o.i.d.
Is dit er al?????
 
Het was enkele dagen terug op de tv en ze zijn het van plan om het gaan invoeren.. was op het nieuws. Volgens mij ging het pas in ergens in het begin van 2002.

Maar zo leuk lijkt het me ook weer niet; ik weet niet wat voor gegevens je allemaal kan bemachtigen, maar dat één of andere onbekende zo ff je gegevens kan verkrijgen is weer wat minder.
Of ben ik nu paranoïde? :?

Aan de andere kant heeft het ook weer z\'n voordelen. Voornamelijk om te kijken of een 2e-hands voertuig gejat is (wanneer je em wilt kopen), maar ook om zo es een paar lullen op te sporen die bijv. na een ongeval gewoon doorrijden.
 
Gaat er iemand van jullie wel es naar de stad ofzo met de motor? Ik heb het nog niet gedaan, maar het lijkt me wel zo makkelijk: ik kan de motor op makkelijke plekken kwijt in het centrum (geen parkeerprobleem) en het is nog sneller ook. Alleen een nadeel dat je soms in een motorpak zit en dat je je helm mee moet sleuren... :(

Of gaan jullie alleen maar ff een rondje rijden en meer niet? :?
Ik snap dat sommige bang zijn dat de motor gejat kan worden in het centrum. Nou, eigenlijk kan dat overal wel gebeuren. Ikzelf heb er 4 sloten op zitten; 3 beugel en 1 schijfrem. Stuurslot gebruik ik niet, want dan komt ie niet meer uit z\'n slot.. :(
Het schijnt dat een stuurslot toch niet zo heel goed is.

Mwa ik ben niet zo bang om 'm in de stad te parkeren. als'ie gejat word dan is dat jammer maar niet ermee rijden is nog jammerder toch?

En die helm die is ook reuze handig als draag tas. Kortom: niet zo moeilijk doen, gewoon hup op die motor.
 
Ik ga ook gewoon de stad in, alleen trek ik dan niet een heel motorpak aan als ik weet dat ik nog een stuk ga slenteren.

Ja ja allemaal heel dom misschien, maar das weer typisch Nederlandschschsch ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan