toeren begrenzer gsxr750 2005 verhogen, kan het blok het aan.

RK-stuntz

MF'er
17 jun 2018
65
8
omgeving eindhoven
hallo,

ik wil bij mijn gsxr750 uit 2005 de toeren begrenzer verhogen.
het wordt een stunt motor en wil het toerental max hoger hebben omdat ik dan langer door kan gaan in wheelies en drifts enz.. ivm de kortere vertanding (rijdt meestal in z'n 1).
ik kan een gsxr600 2005 ecu monteren om het toerental naar 15500rpm te brengen ipv 14000rpm, ik moet hem toch sowieso afstellen met mijn powercommander.
maar de vraag is dus of iemand dit eerder heeft gedaan en weet of het blok dit aan kan.

alvast bedankt.

Mvg Ralf
 
Gaat altijd ten kostte van de levensduur van je blok, bij zulk gebruik. De vraag is hoe goed je blok nu nog is en hoeveel zwaarder het blok het krijgt.

Je kunt ook proberen te coasten. En andere banden proberen voor je drifts.
 
Tja vraag je af waarom de fabrikant er een toerenbegrenzer in gemaakt heeft en waarom bij dat toerental,grote kans dat je
kleppen gaan zweven en dat eindigt in grote motorschade,daarnaast is de kunst bij wheelies om gewoon door te schakelen en
met het gas te spelen,nergens voor nodig om extra veel toeren te maken,is allemaal een kwestie van balans.
Lieden die alleen maar een wheelie kunnen maken op het gas kunnen geen echte wheelies maken.
 
denk dat ik het dan maar op safe speel inderdaad.
het is vooral om langer door te kunnen gaan in drifts inderdaad.


Gewoon doorschakelen naar de volgende versnelling!
weet ik 😉


Tja vraag je af waarom de fabrikant er een toerenbegrenzer in gemaakt heeft en waarom bij dat toerental,grote kans dat je
kleppen gaan zweven en dat eindigt in grote motorschade,daarnaast is de kunst bij wheelies om gewoon door te schakelen en
met het gas te spelen,nergens voor nodig om extra veel toeren te maken,is allemaal een kwestie van balans.
Lieden die alleen maar een wheelie kunnen maken op het gas kunnen geen echte wheelies maken.
ik weet hoe het werkt om een wheelie te maken, ben geen beginner meer. 😉
als je een hogere max toerental hebt is het net wat leuker spelen op een parkeerterein/plein.
had al een gsxr600 ecu en powercomander liggen, en dacht dat het misschien vaker werd gedaan in de racerij.
zwevende kleppen krijgt hij denk ik niet, denk dat het meer te maken heeft met de slag van de krukas en het gewicht van de drijfstangen.

bedankt voor de reacties.
 
Bij de FZRren zijn de ECU's ook beperkt uitwisselbaar om andere begrenzingen te krijgen, zou niet weten waarom het bij de soes anders zou zijn, het blijft allemaal lego. Fabrikanten bouwen ook een beetje veiligheid voor zichzelf in, ze willen je niet terug binnen een jaar met overmatig olieverbruik en blokslijtage. Denk wel dat het handig is om voorzichtig te zijn aan de andere kant van he rode gebied... Dat het rode gebied ophoudt betekent niet dat het daar weer mag ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: GRRG
Titanium klepveerschotels en zwaardere klepveren monteren.
Dan kun je een stuk hoger.
En zorgen dat je onder de 21mtr/seconde zuigersnelheid blijft.
21meter/seconde zuigersnelheid zit je al aan bij 14000rpm op een gsxr750 zie ik na een berekening.
denk dat ik het toerental maar niet verhoog.


Bij de FZRren zijn de ECU's ook beperkt uitwisselbaar om andere begrenzingen te krijgen, zou niet weten waarom het bij de soes anders zou zijn, het blijft allemaal lego. Fabrikanten bouwen ook een beetje veiligheid voor zichzelf in, ze willen je niet terug binnen een jaar met overmatig olieverbruik en blokslijtage. Denk wel dat het handig is om voorzichtig te zijn aan de andere kant van he rode gebied... Dat het rode gebied ophoudt betekent niet dat het daar weer mag ;)
leek mij inderdaad ook dat de fabriek op safe speelt.
 
hallo,

ik wil bij mijn gsxr750 uit 2005 de toeren begrenzer verhogen.
het wordt een stunt motor en wil het toerental max hoger hebben omdat ik dan langer door kan gaan in wheelies en drifts enz.. ivm de kortere vertanding (rijdt meestal in z'n 1).
ik kan een gsxr600 2005 ecu monteren om het toerental naar 15500rpm te brengen ipv 14000rpm, ik moet hem toch sowieso afstellen met mijn powercommander.
maar de vraag is dus of iemand dit eerder heeft gedaan en weet of het blok dit aan kan.

alvast bedankt.

Mvg Ralf


Nog kortere vertanding monteren en in de 2de versnelling rijden?
 
Nog kortere vertanding monteren en in de 2de versnelling rijden?
nu tandwiel 15/60 origineel 17/43 volgens mij dus korter ga ik niet

Laatste keer dat ik een blok zag waarvan de redline met 400 tpm was verhoogt zat er een extra groot ontluchtingsgat in wat voorheen niet aanwezig was
jah daar heb ik inderdaad geen zin in 😒
 
Terug
Bovenaan Onderaan