Toeren door de Achterhoek ?

Rob Dekker

"50e Year on the Road"
5 sep 2009
53
95
Lochem
Hallo collega motorrijders.
Omdat vele boulevards in het Westen tot 'verbodengebied' en de 'bekende'-ontmoetingspunt afgezet waren, besloot half motorrijdend Nederland dan maar over de Veluwe en de vooral (?) door de Achterhoek te gaan toeren.
Niks mis mee !. Wij zijn zelfs vanuit het Westen vertrokken om in de mooie Achterhoekse natuur te gaan wonen.
Helaas, Corona trekt momenteel een dikke streep door ons dagelijkse leven. Ook wij blijven, zoals dat hier heet, 'opgehokt'. Gewoon thuis dus.

En daar ligt helaas het probleem ! !
Vele 'coureurs' gebruikte het afgelopen weekend om op onze rustige 60 km wegen eens lekker los te gaan.
Heerlijk sturen met snelheden tot ver over de 100. Remmen en accelereren van slinger bocht naar slinger bocht.

Ehhhhhhhh. Knap asociaal dus !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Heren en dames motorrijders, gedraag jullie. Ook wij hebben last van de 'ophok'-afspraak.
Rustig toeren oké, maar om dan maar meteen misbruik te maken van de door de Corona afspraken wat rustigere 60 km wegen hier ? ?
Da's niet normaal.

Moeten we straks in de Achterhoek toezien dat de Provincie verregaande maatregelen gaat nemen?
Dat na het verbod voor motoren over de prachtige rivierdijken in de Betuwe,
Na de vele afgesloten zandwegen in de Achterhoek (gevolg van grote groepen Enduro rijders)
Ook de prachtige 60 km slinger wegjes straks worden afgesloten voor motoren ?

Willen we niet, dus houdt U asjeblieft aan de Corona regime ! ! ! !
En als je dan toch een keer door de prachtige Achterhoek rijdt, houdt je aan de snelheid en geniet van de natuur (doen wij ook )
 
Slingeroute in de Achterhoek wordt door de ANWB van harte aanbevolen..... :}

 
Ik ben daar gisteren geweest : mooie omgeving en weinig mafklappers gezien die als een stel wilden rond reden daar..
Zeker de moeite waard om weer eens te gaan in de toekomst.
 
Vind het ook mooi rijden, en nee niet racen daar. Zo hier vanuit Twente langs de grens de Achterhoek in en dan met een boog om Doetinchem en naar Hummelo en richting Ruurlo, Borculo etc naar huis.

Hopelijk is het na alle media aandacht van gisteren in de toekomst een stuk rustiger, jij blij en wij ook blij.

3196AD03-B171-458A-8217-E3133FF575A2.jpeg
 
Ik mag er ook graag rondrijden ,mooi gebied en ik rijd altijd vroeg 👍
maak ik ze vroeg wakker :+
 
Ik mag er ook graag rondrijden ,mooi gebied en ik rijd altijd vroeg 👍
maak ik ze vroeg wakker :+
Vorig jaar zomer met mijn motormaat, fjr1300, wezen toeren. Van mijn huis uit binnen een minuut de weilanden in en helemaal langs de grens richting Winterswijk, kronkel optie aan en gaan....lekker ontspannen rijden met z’n tweetjes en voldoende stops gemaakt.

Uiteraard afsluiten met een vette hap bij ‘De Buren’...;)

Vanmorgen al afgesproken dat het weer in de planning staat....hopelijk is dat andere gedoe gauw afgelopen.
 
Ik mag er ook erg graag op normaal tempo rijden :] Er rent ook van alles de weg over daar...hazen fazanten boze campeerders :')
 
Laatst bewerkt:
Ach ja wat moet je nog zeggen ik wist het al dat het ging gebeuren en inderdaad wie rijd er nu , herstel wie wil er nu nog in een groep motorrijden en dan inderdaad over de dijken of druk bezochte fiets wegen gaan rijden.
Die doel groep bereik je nooit ,alleen met lockdown en hele dikke verkeersbonnen.

Die mensen zijn zo olie dom dat is onbeschrijfelijk. alhoewel doe toch een poging
 
Zelf woon ik op de Veluwe maar ondanks dat het daar best mooi is wil je ook wel eens ergens anders rijden.
Normaal kom ik altijd heel graag met de motor in de Achterhoek. Samen met Twente de leukste regio om te rijden in NL. (en ook daar vlak over de grens)
Althans er zijn daar heel veel kronkelweggetjes, die (normaal) heel stil zijn.

Afgelopen weekend ben ik niet geweest. Ben juist tegengesteld in Noord-Holland gaan rijden.
Ja, het zou jammer zijn als de wegen in Oost-NL zouden worden afgesloten. :X
 
Zelf woon ik op de Veluwe maar ondanks dat het daar best mooi is wil je ook wel eens ergens anders rijden.
Normaal kom ik altijd heel graag met de motor in de Achterhoek. Samen met Twente de leukste regio om te rijden in NL. (en ook daar vlak over de grens)
Althans er zijn daar heel veel kronkelweggetjes, die (normaal) heel stil zijn.

Afgelopen weekend ben ik niet geweest. Ben juist tegengesteld in Noord-Holland gaan rijden.
Ja, het zou jammer zijn als de wegen in Oost-NL zouden worden afgesloten. :X
Ik laat je weten of de hooidijk afgesloten is...
 
De Veluwe is ook echt niets aan om te rijden ,veel laserguns en radarwagens zelfs politie te paard . Ik raad iedereen af om hier te komen , t is net een politiestaat vreselijk 😥
 
Terug
Bovenaan Onderaan